Afscheid Geert

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
February 8th 2008
Published: February 8th 2008

Laatste AvondmaalLaatste AvondmaalLaatste Avondmaal

Laatste avond in Geert zijn favo resto: Lentil as Anything waar je betaalt voor wat je het waard vindt... echt hippie stijl!
Zo, volgende update alweer… waar we vorige keer waren gebleven was mijn terugkeer vanuit de VS! Wat was dat een fijne thuiskomst zeg... was echt kapot na die wereldreis (letterlijk) dus was zo gelukkig om mijn schatje weer te zien op het vliegveld en om lekker thuis te komen. Wat was dat fijn zeg.... thuis aangekomen met een heerlijk weertje, en lekker op het gemak de koffer uitgepakt. Daarna lekker met zijn 3-tjes gegeten, waarna Geert een stuk ging fietsen zodat jacq en ik wat tijd samen hadden en lekker konden bijkomen. Nou goed, daar kwam niet veel van terecht want ik was zo moe dat ik alleen maar aan mijn bed kon denken! Dus ff lekker paar uurtjes op bed liggen soezen, voordat we ’s avonds alweer op pad moesten.

Het was nu namelijk eindelijk zover... na de tickets al maaaaaaanden geleden te hebben besteld, was het dan eindelijk zover voor het concert van The Police in de Melbourne Cricket Ground (MCG - een stadion met capaciteit voor meer dan 100,000 mensen). Ik ben niet zo’n Police fan zelf, maar Geert en Jacq hadden er enorme zin in en waren beide met het idee gekomen. Nouja, ik ging wel
Roxanne!!!Roxanne!!!Roxanne!!!

Het hoogtepunt van de avond... Roxanne, you don't have to put on the red light... rara wat voor kleur het podium was :-)!! Dit nummer duurde zowat 10 minuten geloof ik, geweldig!!
mee want vond het op zich niet vervelend. En wat was ik blij dat ik ben meegegaan zeg!!! Wat een super-concert, zijn echte ras artiesten! De nummers die je op de radio hoort van 4 minuutjes werden door hen uitgerekt tot een optreden van minimaal 8 minuten, en die stem van Sting, te bizar voor woorden gewoon!!! Kortom, super avond gehad, al was ik wel blij dat het om 11 uur was afgelopen en we om 12 uur thuis waren... was enorm moe uiteraard, dus als een blok in slaap gevallen.

Zondag was weer een heerlijke dag. Eerst lekker samen hardlopen (want kan het toch fijn zijn om dingen samen te doen) om daarna heerlijk te gaan lunchen in Donovan’s... dit is een restaurant aan het strand bij St Kilda dat wordt omschreven als een van de 10 beste restaurants van Melbourne. We zijn al sinds aankomst in OZ van plan daar te gaan eten, en dit was een mooi moment na al die tijd zonder elkaar. En het viel niet tegen! Het restaurant was super, we hadden een schitterend tafeltje met uitzicht over zee, en de wijn en het eten waren fantastisch. Lekkere garnalen salade vooraf met een heerlijke pasta als hoofdgerecht, en Jacq had een lekkere salade met een perfect gebakken visje met groente ratatouille. We wilden eigenlijk geen toetje nemen, dus besloten we maar om enkel de truffels en een verrassing van 3 kleine hapjes te nemen... en dat was een goed ebeslissing!!! De truffels waren hand gemaakt, en je proefde de boter en pure chocola... heavenly! En de 3 verrasinkjes waren ook erg lekker, met als absoluut hoogtepunt de zelfgemaakt nougat.... hebben al veel lekkere nougat op (lang leve Montelimar!!) maar deze was toch echt de topper hoor... sjezus wat was dat lekker!!! Geert was overdag lekker naar de sauna gegaan, en had zich daarnaast heerlijk vermaakt in zijn favoriete plek in Melbourne: de Starbucks op de corner Bourke en Swanston Street, in het gebouw waar ik al die tijd voor Coles heb gewerkt.

Maandag had ik lekker een dagje vrij omdat het zaterdag Australia Day was (de dag waarop de Engelse vloot aankwam in Sydney in 1789 of ergens rond die datum). Het mooie van de Ozzie wetgeving is dat feestdagen in het weekend op de maandag erna worden gecompenseerd, niet verkeerd. Het was heerlijk weer, en we waren uitgenodigd op de barbie
BhumibolBhumibolBhumibol

All hail king Bhumibol
bij Marco en Ange. Geert had nog geen echte true blue fair dinkum Ozzie barbie meegemaakt, dus het was een hele culturele ervaring voor hem! De bbq van Marco is een echte Australische, dwz groot (zo’n anderhalve meter breed) met een gril rooster, bakplaat, aparte gaspitje om een pan op te kunnen koken, en een spit voor het grillen van een kip.. .kortom: een echte!! Geert vond het geweldig... Marco en Ange hebben een super mooie tuin en leuk huis, en het was zalig weer. Lekker buiten onder de overkapping gezeten, flesje(s) wijn erbij, goed gezelschap en lekker eten. Marco had flink aan de wijn gezeten, en die was enorm dronken.. maar wel erg grappig!! Hij was de volgende dag alleen wel beetje ziek geworden en kon zich de laatste 2 uur niet meer herinneren... zelfs niet toen we om half 9 op zoek gingen naar de lokale kangoeroes bij hen in de buurt. Geert had nog nooit een echte kangoeroe gezien, en ze komen veel voor bij Marco en Ange om de hoek, dus we zijn ze gaan opspeuren, en jawel hoor, een hele groep van een stuk of 20, inclusief moeders met joeys!!! De dag kon niet meer
Honger?Honger?Honger?

Had het wel, maar waagde me er maar niet aan....
stuk voor Geert!!!

Dinsdag weer werken, maar gelukkig hoefde ik niets te doen voor werk in Melbourne maar moest ik me voorbereiden op de demo in Bangkok van de week erop. Dus enkel dinsdagochtend naar kantoor gegaan, en de rest van de week thuis gewerkt. Ik had dus zo’n 4 dagen om voor te bereiden, maar had maar 2 dagen nodig dus helemaal goed. Dus een paar heerlijke dagen thuis gehad, lekker iedere ochtend fruit ontbijt met heerlijke mango’s en ander tropisch fruit (sorry hoor, maar moet ik ff vermelden voordat ik het me nooit meer kan herinneren... het is nu een SUPER-mango tijd... hadden een mango gekocht bij de Safeway van 1KG... ja ja, een mango van een hele kilo.... voor maar anderhalve euro!!!!! ) en heerlijke en vooral gezellig lunches (onze dagelijkse lunch bestaat tegenwoordig uit brood met hommos en bean sprouts... god, hoe vertaal ik dat nou in normaal NLs... het is een soort alfalfa, de net ontsproten linzen/ erwten/ bruine bonen/ etc. Die dingen zijn enorm lekker als salade, super gezond (vooral voor Jacq als vegetarier) en je zit er goed vol van! Nou ja, een gezellige week gehad alles bij elkaar. De gezelligheid werd ook nog verhoogd door de vogeltje sop ons balkon... zoals jullie je nog wel kunnen herinneren hadden we een tijd terug een kaketoe op het balkon die ik had gevoerd. Nou goed, dat beest eet enkel de zaadjes die hij lekker vond, dus er lag nog een hele berg. Nadat die daar weken hadden gelegen, was er uiteindelijk een familie mussen achter gekomen.... en na de mussen kwam er een spreeuw bij, en een familie duiven!!! Kortom, een gezellige drukke boel op het balkon en lekker iedere dag een beetje zaadjes erbij zodat ze bleven terugkomen, erg lief dat gepiep zo op je balkon als je ’s morgens op bed ligt en net wakker wordt.

Nou goed, de vrijdag was een stuk minder.... het was namelijk de dag waarop we afscheid moesten nemen van Geert.... zo hebben we ons er maanden op verheugd, de vakantie was al geweldig en we keken er enorm naar uit om hem een tijdje onderdak te kunnen geven. En dat was wel nodig ook... zoals eerder vermeld had hij het helemaal gehad met de backpackers in OZ, en dan vooral aan de oostkust. Tsja, dat kan ik wel als tip geven aan mensen die eraan denken om op vakantie te komen naar OZ... als je echt het mooie OZ wilt zien, zou ik willen adviseren niet de hele vakantie aan de oostkust door te brengen. Het is super mooi, maar je moet wel weten waar je heengaat. Er zitten enorm veel toeristen, en vooral veel backpackers die niets anders doen dan zuipen en feesten... de mooie plekjes zijn er zeker wel, maar stuur mij (Robin The Travelagent) ff een mailtje als je advies en tips wilt! Geert was het zat in ieder geval, en heeft eerlijk gezegd dat hij het na zijn tijd aan de oostkust helemaal had gehad met OZ en als wij hie rniet hadden gewoond was hij eerder weggegaan om aan zijn trip door Azie te beginnen... kortom, we dienden echt als onderdak, ook op emotioneel vlak, haha!! Maar het was super om Geert bij ons te hebben, we waren echt een kleine familie met ons 3-tjes maar Geert deed ook veel alleen. Hij heeft zich in ieder geval enorm vermaakt, en wij vonden het ook super om na elkaar 4 jaar niet te hebben gezien weer met hem samen te zijn. We hadden eigenlijk voordat hij hier kwam elkaar 3 weken voor het langst meegemaakt, maar in al de tijd hier wisten we gelijk weer waarom hij zo’n goede vriend is. Hij kwam dus begin januari aan, en vertrok begin februari, maar we hadden hem overtuigd om een trip naar Tasmanie te maken... we hadden hem verteld van onze trip naar Tassie met Bas, en hem verteld dat het de op een na mooiste natuur ervaring in ons leven is. De mooiste was de trip met Geert naar Corcovado, een uitgestrekt en onbewoond stuk regenwoud in het zuiden van Costa Rica, waar we 3 dagen met hem door de jungle hebben getrokken en overnacht (weer korte reis-tip: Corcovado wordt door veel biologen gezien als een regenwoud met meer bio-diversiteit dan het Amazone gebied.... mocht iemand geinteresseerd zijn in een mooie trip naar Costa Rica: Geert organiseert prive reisjes, en we spreken uit ervaring dus kunnen wel zeggen dat Geert na 10 jaar als reisleider in Costa Rica een super vakantie organiseert voor iedereen!!!). nadat hij dat had gehoord, was hij verkocht... Corcovado staat bij hem ook met stip op nummer 1 als mooiste plek ter wereld, dus hij was direct nieuwsgierig geworden en na onze foto’s (nogmaals dank voor dat schitterende boek Bas, we kijken er nog geregeld in en iedere keer herleven we onze super-trip!!) was hij overtuigd. Toen hij op internet naar vluchten ging speuren en een retourticket kon vinden voor slechts $40 via Tiger Airways (de nieuwe lokale prijsvechter op luchtvaartgebied hier in OZ... lang leve de concurrentie... met slechts 3 luchtvaart maatschappijen waren de prijzen hier veel te hoog!). kortom: hij heeft de Overland Track ook gedaan, en al net zo’n mooie ervaring gehad als wij... tsja, wij konden ons helemaal voorstellen hoe hij zich gevoeld moet hebben, alleen wandelend door de schitterende natuur en bergen in Tasmanie, beestjes om je heen, en vooral de eenzaamheid. Tsja, het verbaasde ons dan ook niets toen Geert terugkwam en zei dat de laatste 5 kilometer steeds moeizamer werden omdat hij niet wilde dat het zou eindigen... haha! Vooraf was hij nog bang dat hij de 80 kilometer te veel zou vinden, en op de laatste dag wilde hij dat he tnog langer zou duren... volgende reistip voor iedereen die OZ bezoekt: de Overland Track op Tasmanie... 6 dagen met je rugzakje en eigen eten door de bergen trekken!

Nou goed, vrijdag was dus zijn afscheid, en dat was niet makkelijk. Na al die tijd waren we zo gewend geraakt aan elkaar, dat het erg vreemd was toen hij voor het laatste de deur uit liep, en we moesten allemaal toch wel een klein traantje wegpinken (dat is toch de rode draad van ons leven in OZ hoor, dat verdriet door al het afscheid... nun al 3x in NL, dan nog toen de Boeffies hier waren, Bas dan ook nog en nu Geert... dat is toch echt wel het grootste drama van het wonen aan de andere kant van de wereld... zou het dan toch tijd worden voor ons om terug te komen?????). nou ja, het hoort er idd bij zoals Geert al zei, en weten dat we elkaar toch niet uit het oog zullen verliezen, ook al woont hij in Costa Rica en wij in OZ... de wereld is kleiner dan je denkt, en dat weten wij zeker!!!

Nou goed, na het afscheid was het dan zaterdag een dagje voor ons samen... lekker uitgeslapen, hardlopen en daarna lekker drankje op het terras bij Spuntino.... uiteraard! Daarna ff op bezoek bij de Linden Art Gallery, waar de jaarlijkse postcard show werd gehouden: een kunst wedstrijd waarbij iedereen een of meerdere zelfgemaakte kunstwerken mag inleveren. Ange had 3 eigen keramiek werken ingezonden, en vrienden van haar (die we ondertussen ook goed kennen via haar) hadden ook schilderijen en tekeningen ingezonden. Helaas had niemand gewonnen, maar het was lekker weer, het is een mooi gebouw met mooie tuin op loopafstand van ons huis, dus we kwamen onze dag wel door! Daarna ’s avonds lekker saampies een hapje wezen eten... we waren toe aan iets nieuws, dus dit keer werd het Japans!!!! We hadden een restaurantje gevonden in South Melbourne op een paar km bij ons vandaan, en het was helemaal super.. lekkere sushi en sashimi, zalig.

Daarna moest ik helaas alweer ervandoor... om 1 uur ’s nachts ging mijn vliegtuig naar Bangkok. Balen, nachtvluchten zijn niet leuk vooral niet als je de volgende dag moet werken ter voorbereiding op de demo van maandag en dinsdag. Nou ja, was vroeg in het hotel, en het was een super hotel zeg, jeetje.... en het kost daar uiteraard nix, dus beviel goed! Grote slaapkamer, aparte woonkamer met keukentje, helemaal goed. De gym was helemaal geweldig, uitzicht vanaf alle cardio apparaten over de stad heen, met een geweldige sauna erbij. Dus daar een goed uur doorgebracht, en toen het ontbijt... stierf van d ehonger ondertussen (was voor mijn tijdsgevoel uiteraard al middag en had nog nix gegeten en flink gesport) dus heb dat Thaise buffet ff flink aangevallen, haha!! Bergen fruit op, en zelfs 2 borden fried rice... heel simpel gerecht maar zo lekker, en als je het zelf maakt is het niet te eten, en dan ook vooral die lokale chili’s niet te vergeten... die zijn ECHT heet... maar errug lekker!!! Voor ontbijt is het wat pittig, maar een flinke lepel chili’s door je rijst en een glas guava sap erbij en alles komt goed! Daarna had ik nog 2 uurtjes voordat de voorbereiding begon, dus snel de stad in. Waanzinnige stad al zeg ik het zelf... Singapore was leuk, maar erg klinisch. Bangkok is een stad die leeft... eettentjes op straat, overal lekkere geuren, drukte om je heen, verkeer, mensen, tempels, helemaal goed! Zelfs nog verzeild geraakt in de Go Go Bar wijk, zeg maar de Wallen van Bangkok... was vroeg in de ochtend maar kon me helemaal voorstellen hoe dat er ’s avonds aan toe moet gaan daar.... om 11 uur in de ochtend kreeg ik al aanspraak van de uitsmijters: “Hello Sir, looky looky no pay?” ondertussen met een foto van de dames zwaaiend die er werken.. moet zeggen dat het over het algemeen mooie vrouwen zijn, maar uiteraard heb ik vriendelijk bedankt voor de eer.....

Nou ja, de rest van de middag voorbereid voor de demo, ’s avonds weer overheerlijk gegeten bij een Thais restaurant, de volgende dag de demo die goed ging, weer lekker gegeten, weer demo, weer lekker gegeten en toen weer naar huis! Wat me bij is gebleven is de vriendelijkheid van de mensen daar... allemaal buigen ze met de handpalmen tegen elkaar als teken van groet en afscheid, de eeuwige glimlach op de lippen... tsja, dat smaakt naar meer... over niet al te lange tijd gaan we daar met vakantie!! Was wel blij dat ik woensdagochtend weer naar huis kon... had het wel gehad met al dat reizen.... ’s avonds weer lekke rbij mijn vrouwtje, en eindelijk definitief thuis, zalig! Donderdag vervlende dag, moest gelijk weer naar Repco toe en was pas om 7 uur thuis... niet fijn. Jacq had wel heerlijk gekookt, en dat voelde zo lekker huiselijk, zalig! Vrijdag allebei erg moe, en ’s middags lekker naar huis gegaan.. had als excuss aangegeven dat ik nog wat voor Thailand moest doen, en mijn collega was naar huis gegaan na bezoek aan de tandarts, dus lekker op tijd naar huis gegaan... daar lekker wezen hardlopen, eindelijk weer mijn 10 kilometer rondom Albert Park (waar de voorbereidingen op de Formule 1 Grand Prix overigens al in volle vaart zijn...) en het strand, met een aantal oefeningen voor buik en benen tussendoor, zalig zeg om weer thuis te zijn en je normale ritme op te pakken!! Daarna bappies, en eten gemaakt voor ons... en dat was een flinke mislukking... had pompoen proberen te grillen zoals Marco op zijn barbie had gedaan, maar was volledig mislukt. Daarnaast waren de aardappels en, peen en spruitjes niet gaar geworden in de stoom, dus was niet lekker... waren niet blij want hadden honger. Nou ja, bammetje kan ook. Morgen lekker uit eten om te vieren dat we alweer 11 en half jar samen zijn op maandag, tsja, niet dat we een reden nodig hebben om te eten, maar toch :-). Zondag dan is het St Kilda Festival. De hele wijk wordt afgezet voor verkeer, en er schijnen dan 300,000 mensen ofso hier op straat te lopen met allerlei live muziek, bandjes en dans. Alle kroegen hebben terrasjes midden op straat, dus zijn benieuwd, daarover volgende keer meer!!!

Het ga jullie goed allemaal en tot snel
JnR

8th February 2008

BBQ
Oke Rob en Jacq, Wanneer sturen jullie mij zo`n BBQ? Ik heb mijn fornuis na het lezen te koop gezet dus laat maar doorkomen ;-)
8th February 2008

jammie
Hoi tout les deux, Jammie wat hebben jullie lekker zitten eten "lekkere salade met een perfect gebakken visje met groente ratatouille, truffels en nougat" Zitten jullie in het paradijs of zo.....? Hahahahahhaa. Ik geloof dat we moeten emigreren. Nou zo kan die wel, hè?! Wij hebben het hier ook goed hoor...! Het is wel altijd weer leuk om jullie feuilleton weer te vernemen. Dan weer lekkere sushi en sashimi, zalig in een Japans restaurant en voor je weet spreek je Japans, enkele zijn al bekend zoals Mazda, Toyota, sahimi, sushi en hihihi. Okay call me crazy, but I like to have fun...total crazyness. Ik zal weer tot de orde terugkeren en bedankt voor jullie berichten (boekwerken) . Now have fun too en de groeten van Ernst.

Tot: 0.184s; Tpl: 0.013s; cc: 19; qc: 87; dbt: 0.1253s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb