Een prinses in Warschau!

Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
January 15th 2008
Published: January 15th 2008

SlidenSlidenSliden

in de stad
Zondagavond 30 december gingen Brecht en ik Jasmijn oppikken op de luchthaven. God wat waren we beiden zelfs doodzenuwachtig. Enerzijds om onszelf te entertainen (het vliegtuig was vertraagd), anderzijds om Jasmijn te verrassen als ze de hal in zou wandelen hadden we een act voorbereid in de aankomsthal van de luchthaven; ik zou voor een grote kerstboom gaan staan en zodra Jasmijn mij zou zien zou Brecht de stekker van de lampjes in en uit het stopcontact halen. Wat en festijn van flikkeringen aldaar!

Maandagmiddag is Brecht naar huis vertrokken...

Jasmijn had ook deze keer weer een halve koffer pakjes bij! Dankje oma en opa voor de pralines en de nieuwjaarscent, dankje mammie en miepie voor de pralines ook! Gelukkig krijg ik er nooit genoeg van. Dankje Peter, Daniƫlle, Florine en Jasmijn voor de basilicumolie en de pasta en de Bel Paese. En voortaan hoef ik mijn gsm geen toek meer te geven alvorens ik bereik heb! Dankje mama en papa en Thijs en Line voor mijn nieuwe mobieltje! En Jasmijn had al meteen een prachtig hoesje ervoor bij. Fiiw.

Maandagnamiddag brachten we als aller allereerste een bezoek aan de Orange, waar ze Jasmijns favoriete placki serveren.

's Avonds was het groot feest. Samen met Jule, Conny (Jules vriendin), Almut, Josie, Johnny en Natanael (de drie laatsten allen vrienden van Almut) aten we kaasfondue in Jules apartement. Allemaal heel gezellig en Almuts vrienden, die op bezoek waren vanuit Berlijn, bleken nog eens reuzetof te zijn! Rond 11u begaven we ons naar het plein voor het Paleis voor Cultuur en Wetenschap. Er was en groot podium en de muziek werd verzorgd door Lady Pank, de Kreuners van Polen. Overal rondom ons werd er vuurwerk afgeschoten, dat ik schrik had dat er zo eentje in mijn nek zou terechtkomen. Heel mooi en indrukwekkend natuurlijk. Zo OVERAL vuurwerk. En onverantwoord. Maar mooi. Heel mooi. En om 12 uur was er het grote aftellen en vuurwerk. En dan naar Jules flat terug, want we waren nog niet aan de teramisu toegekomen...

Dindsdag 1 januari bleven we zowat de hele dag in bed. We bestelden pizza online, keken naar Het Beste van 10 jaar Woestijnvis, lazen in onze boeken, babbelden. Een klein hemeltje was dat. 's Avonds werd het cinema met hetzelfde gezelschap van de avond tevoren. The Nanny. Met een drinkje in Plan B achteraf.

Woensdag vroor het zodanig
SpelenSpelenSpelen

op de vijver.
de stenen uit de grond en de nagels van onze vingers dat de wandeling naar de vijvers aan het bos een ware hel werd. Winter is toch vooral gezellig als je achter de haard zit of onder de wol. Zijn we dan nog rustig wat gaan shoppen in een warme shoppingmall.

Donderdag zijn we met de goedkeuring van la mama DD voor Jasmijn de supermooie jas gaan kopen die we dag tevoren gespot hadden. Oh en die dag heb ik ook mijn verblijfsvergunning opgehaald bij de voievoideship. Voortaan plaats ik achter 'Belgian'' tussen haakjes 'Polish' als men mij naar mijn nationaliteit vraagt!

Grappig, ik vergeet het haast. Die week heb ik mijn handschoenen wel 4 keer ergens laten liggen dat ik achteraf besefte dat ik ze kwijt was. Ik moet de hele tijd zodanig met mijn hoofd in de wolken gelopen hebben...

De laatste avond was precies zoals het moet. We kijken samen een film, Jasmijn valt na 10 minuten in mijn armen in slaap en ik kijk vredig verder. Heerlijk heerlijk. Heerlijk.
He. En vrijdag namen we voor het laatst afscheid. Volgende keer zien we elkaar weer in Belgiƫ! Vlak voor haar vertrek had Jasmijn nog
Mooi zijnMooi zijnMooi zijn

bij de vijver.
een verrassing, kwestie van mij niet met alle kadootjes ineens te overstelpen: De Overgave van Arthur Japin, mijn kerstkadootje van Veerle! Oh dankjewel!! Ik heb met heel heel veel plezier De Zwarte Met Het Witte Hart gelezen en evenzo Een Schitterend Gebrek, dat ik hunker naar meer. En daar is het!

E. WedelE. Wedel
E. Wedel

voor Jasmijns favoriete warme chocolademelk! Of -saus.

15th January 2008

Honnepon! Dat van die kerstboom verrassingsact was toch niet helemaal geslaagd. Begrijp nu pas wat de bedoeling was :), maar toch heel lief! Can't wait for you to come home! Bisous
16th January 2008

ik wil ook!
Je reis, de mooie jas van Jasmijn, jouw Poolse muts, je belevenissen...Dank voor de prachtige blog met foto's, zo lees ik nog eens wat ;) Veel plezier nog!!

Tot: 0.101s; Tpl: 0.015s; cc: 6; qc: 55; dbt: 0.0631s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb