Myslovitz, Młode Wilki, aftellen naar Kerstmis


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
January 15th 2008
Published: January 15th 2008
Edit Blog Post

Ik heb jullie nog niet verteld over de laatste weken voor kerstmis, zie ik. Om de blog toch een beetje chronologisch te houden zal ik hier eerst in het kort over verhalen.

Ik begin bij de week na het weekend in Wrocław. Dinsdag 11 december, Agi's verjaardag. Die dag ben ik druk in de weer geweest met de kerstinkopen, zodat ik 's avonds nog mijn pakket naar de post kon brengen om het tijdig naar België te versturen. 's Avonds hebben we Agi's verjaardag gevierd en samen met Jule, Jannie en Katrine kocht ik een ticket voor een concert de volgende dag.

Woensdag 12 december. Myslovitz in Stodoła Klub. In oktober had ik op Adams computer wat muziek gevonden van Myslovitz en dan ben ik daar naar beginnen luisteren in een poging om via die weg wat gewend te raken aan de Poolse taal. Het concert was niet geweldig super, afgezien van de nummers die we luidkeels konden meezingen en waar we op een gepaste manier bij dansten.

Vanaf het volgende weekend werd de sfeer in Warschau heel wat anders. Iedereen zou die week naar huis gaan voor de feestdagen en je kon het heel erg voelen. De behoefte om nog veel af te spreken was er duidelijk niet meer, want iedereen zat al met zijn hoofd thuis.

Dinsdag 18 december ben ik in de namiddag naar Młode Wilki gegaan, de Poolse Humo's Rockrally. Een van mijn Poolse klasgenoten van Soil and Water Conservation zingt bij de band Dżewo. Elke groep kreeg 20 minuten om zijn kunstjes te tonen en dan werd de winnaar bekend gemaakt. Geen idee wie de winnaar was, alleszins Dżewo niet. 's Avonds is Jule mij komen vervoegen en speelde er Kazik i Buldog, ze speelden bijna 3 uur lang en bestreken haast elk genre. Werkelijk fantastisch, dat Jule achteraf meteen de cd kocht. Heel leuk concert. En oh zo Pools.

En daarna werd het zeer rustig in afwachting van Brechts komst.

He, wat een vreselijke tekst is dit. Het valt me duidelijk erg zwaar om me weer in te leven in iets van een maand geleden. Ik probeer voortaan de boel wat meer bij te houden, dan kan ik er iets kleurrijkers van maken. Blijkbaar.



Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 55; dbt: 0.0557s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb