Merry Xmas & Happy NY!! Tot volgend jaar...

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
December 20th 2007
Published: December 20th 2007

Hoi allemaal,
Nou het is weer tijd voor het laatste hoofdstuk van het jaar.. nog even en dan is het zover en gaan we lekker met vakantie om kerst en nieuwjaar elders te vieren… kunnen niet wachten! Tsja, wel mooi moment om even terug te kijken op het afgelopen jaar en wat voor moois we allemaal wel niet gezien en gedaan hebben! Het jaar begon natuurlijk met die waanzinnige oudejaarsavond in Hobart (Tasmanie) waar we met Bas samen 2007 waardig hebben ingeluid. Toen was er een maand in Nederland (waarin voor mij een week Slowakije zat verborgen) en de drukke go-lvie periode bij Coles waardoor ik een aantal weken om 6 uur meost beginnen. Jacq vervolgens aan haar baan begonnen waardoor het allemaal een beetje hectisch werd, maar financieel ook een stuk makkelijker waardoor we de volgende tripjes konden doen: het mooie weekend in het eco-resort in de Otway Ranges waar we gewond geraakte koala’s en kangoeroe’s de fles hebben mogen geven, daarna de trip naar Uluru voor 4 dagen in de woestijn, beetje genieten van de omgeving van Melbourne en bezoeken van meerdere wineries, ons hoogstaand culinaire weekendje in Daylesford om te vieren dat we al 11 jaar samen en gelukkig zijn, mijn trip naar Shanghai, en als klap op de vuurpijl natuurlijk niet te vergeten onze vakantie naar Nieuw Zeeland en Tonga, met het 30 minuten snorkelen met de walvissen als meest onvergetelijke ervaring ooit!!! Daarna dan nog een lang weekend naar Kangaroo Island met nog meer wildlife en wijn, en het jaar zit er op… zo terugkijkend hebben we wel enorm veel gedaan, maar zo voelt het niet! Ach, dat komt allemaal wel weer als we tzt hier uit OZ weg zijn en we bladeren terug door de foto’s en verhalen… op zo’n moment als nu besef ik me wel dat ons leven flink is veranderd sinds we hier zitten... we mogen onszelf erg gelukkig prijzen dat we deze mooie kans hebben gekregen.

Gelukkig sluiten we het jaar ook nog af met een mooie trip met een goede vriend van ons… zaterdag vliegen we naar Brisbane waar we na een aantal jaar worden herenigd met Geert, onze Belgische tour-guide uit Costa Rica die ondertussen een geode vriend van ons is geworden, al hebben we hem niet vaak gezien. Sommige mensen hoef je niet vaak te zien om er een goede band mee te hebben. Geert is zo’n persoon, hij staat goed in het leven, is al net zo’n levensgenieter als wij en je kan er een geweldige gesprekken mee voeren. Met zijn 40 jaar en vele jaren ervaring als gids in zo’n schitterend land als Costa Rica heeft hij het eea meegemaakt, dus we verheugen ons op het weerzien en vele lange gesprekken onder een goed glas wijn/ bier!! Samen lekker rustig afzakken naar Sydney, met een 3 daagse stop in Byron Bay waar we lekker gaan relaxen... ik verheug me al helemaal op mijn 4 duikjes die ik heb geboekt in Julian Rocks Marine National Park... een NP voor de kust van Byron, dat wemelt van de wildlife naar ik heb gelezen/ heb gehoord.... enorme hoeveelheden schildpadden, haaien (nurse sharks/ leopard sharks en wobbegongs zijn de meest voorkomende) met daarnaast enorm veel grote open oceaan vissen. Al met al schijnt het een super lokatie te zijn, waar ik dus 4 duiken mag gaan doen!! Uiteindelijk komen we op oudejaarsdag uit in Sydney, waar we oud en nieuw willen vieren bij de Sydney Harbour Bridge... een van die punten uit het lijstje “100 dingen die je gedaan moet hebben voordat je doodgaat”... dus hopelijk kunnen we van ons lijstje afstrepen!!

Tsja, en dan het begin van een nieuw jaar dadelijk... er zal veel gaan veranderen... ten eerste met mijn werk omdat het er uitziet dat het flink druk en uitdagend gaat worden... we hebben een groot aantal prospects die we volgend jaar moeten zien binnen te halen, en we gaan het jaar uit met een goed gevoel. De 2 demo’s die we kortgeleden hier in Melbourne hebben gedaan zien er positief uit, al komt daar nog wel het nodige werk voor kijken in het nieuwe jaar, en daarnaast is er nog meer in de rest van Azie. De eerste weken van het nieuwe jaar worden enorm hectisch, met een bezoek aan Atlanta voor de jaarlijkse sales meeting gevolgd door een bezoek aan Thailand vlak erna voor een demo in Bangkok. En daar was ik erg blij mee omdat in die periode Marcel en Sharon heel toevallig in Bangkok zitten, dus dat kan gezellig worden!! En ondertusen ziet het er naar uit dat ik nog 1 of 2 keer naar Nieuw Zeeland moet voor demo’s, en dat allemaal in de eerste 2 maanden van 2008!! Ach, alleen maar positief want als we veel verkopen betekent dat (hopelijk...) ook dat ik veel commissie zal opstrijken. Ik zeg hopelijk omdat ik nog steeds mijn contract niet binnenheb voor de nieuwe job... heb zelfs nog niet met de big chief kunnen praten over de financiele voorwaarden... erg vervelend en on-professioneel, maar dat is zeer waarschijnlijk het gevolg van een van de meest invloedrijke mensen binnen Manhattan als baas te hebben (hij zet samen met nog 3 anderen de lijnen uit voor Manhattan wereldwijd, en met een bedrijf van 2500+ medewerkers over de hele wereld is dat een drukke baan lijkt me zo...). nou ja, heb zojuist van PZ begrepen dat ik op 8 januari naar alle waarschijnlijkheid eindelijk een gesprek zal hebben omdat ik dan toch al op kantoor in Sydney moet zijn voor een meeting. Hopelijk wordt dan het eea verhelderd.

Maar goed, niet alleen voro mij dus veel veranderen volgend jaar... Jacq haar leven gaat ook helemaal op zijn kop!! Jacq heeft de laatste jaren veel moeite gehad om haar plekje te vinden, en had altijd al het idee dat ze iets meer in de creatieve hoek terecht wilde komen. ze heeft nu dus besloten om te gaan kijken of ze dat volgend jaar kan vinden ipv maar weer aan de slag te gaan in een kantoorbaan. Laten we hopen dat ze vindt wat ze zoekt.

En daarnaast kijken we natuurlijk ook op een andere manier op tegen 2008... het wordt namelijk ons laatste volledige jaar op ons huidige visum.... tsja, het aftellen is alweer begonnen, heel apart. In augustus 2009 moeten we hier weg zijn, anders worden we eruit gekickt! Dus we moeten binnen nu en een jaar wel een besluit gaan nemen over wat er nou gaat gebeuren dadelijk... en we weten nu al hoe extreem moeilijk het zal gaan worden. Toen we hierheen kwamen zeiden we dat we het huis niet zouden verkopen omdat we na 2 jaar wel zouden weten wat we wilden doen... nou ja, we zijn de 2 jaar redelijk geruisloos gepasseerd, en we weten het nog steeds niet!! Haha, denk eerlijk gezegd dat je het nooit zult weten. Het leven is hier zo goed en mooi, vriendelijke mensen, schitterend weer en natuur... maar het is zo verdomd ver weg van de mensen van wie we houden :-( en dat speelt toch wel een beetje mee hoor. Ik had afgelopen weekend ff een mindere bui, en had voor het allereerst echt heimwee naar NL, niet zozeer het land, maar wel onze vrienden en Jacq d’r familie waar je ff lekker langs zou kunnen. Was geen fijn gevoel kan ik zeggen, en ook al is het ondertussen weer weg en zit ik weer wat beter in mijn vel, dat gevoel zal ik niet gauw vergeten en doet me toch wel weer beseffen hoe bijzonder het is om zoveel mensen te hebben waar je zo’n speciale band mee hebt... en doet je vooral beseffen dat je fucking 18.000 kilometer verderop zit!!!! Maar goed, voorlopig dus nog genieten hier, en dan kijken wat er gebeurt... zou leuk zijn als we hier in augustus 2009 weg zouden gaan, om dan een maand of 4 door Nieuw Zeeland en Australie te reizen saampies, en dan naar de VS of Londen te gaan voor een volgende stint. Ook al is het allebei niet in NL, het is een stuk dichterbij en makkelijker aan te vliegen (retourtje Atlanta is rond de 300 euries en Londen nog veel minder, toch een heel ander bedrag dan een retourtje Melbourne ter waarde van 1000 euries). Nou ja, the future will tell... laten we maar vooral niet teveel plannen, we dachten dat we dat konden toen we hierheen kwamen maar dat is ook niet echt gelukt... we zien wel wat het lot voor ons in petto heeft!!

Nou, dat waren mijn overpeinzingen zo aan het einde van het jaar wel weer... laat ik ook nog ’s ff kort opschrijven wat er de afgelopen tijd is gebeurd. Waren gebleven bij het Xmas feest in Sydney. Werk is daarna echt extreem rustig gebleven... zo druk als het ervoor was, zo rustig is het nu!! Heb geen demo’s om voor te bereiden, en slechts wat administratief werk en mezelf beetje inlezen in bepaalde dingen. Ik neem het er dus goed van, ben regelmatig aan het hardlopen in de ochtend voor ik naar kantoor ga (lekker hoor, 7 uur op het strand met een lekker opkomend zonnetje, dan thuis kopje koffie met Jacq, om dan om een uurtje of half 9/ 9 uur op de fiets te springen om naar werk te gaan, en dan tegen half 6 weer thuis... wat een genot na die drukte! Zelfs af en toe dagje thuis ‘werken’ waarbij ik zeker wel minimaal een uur per dag wat doe... sssstttt... tegen niemand zeggen hoor, haha!! Vind wel best, extreem drukke paar weken gehad, en het nieuwe jaar ziet er niet veel beter uit.

Was op dinsdag dus naar de tandarts geweest... 2 gaatjes vullen en een kies waar een scheur inzat zou een gedeeltelijke kroon krijgen... tot ze bezig was en besefte dat het een hele kroon moest worden, erg fijn. Nou ja, de behandeling viel alleszins mee, er was wat meer herrie dan met een gaatje boren, maar was wel sneller gebeurd en deed geen pijn. Tsja... totdat het een paar dagen later begon te kloppen... lekekr zo vlak voor het weekend... heb het weekend dus op ibuprofennetjes geleefd... slik die dingen zelden, maar heb er nu zomaar 15 tot 20 op in een kleine week. Maandag dus maar weer terug naar de tandarts want kreeg het gevoel dat er een ontsteking zat aan te komen (die ellende heb ik al eens meegemaakt met een verstandskies die was getrokken maar men was vergeten de wond te hechten :-S eikel van een tandarts). Lag dus lekker op die stoel met die vent die een beetje in mijn bek zat te wroeten... KRAK.. .kies eraf.... nee bedankt... ow zegt ie, lijkt wel alsof die los zat... goh, dacht al wat hoor ik... lag er redelijk relaxed bij in eerste instantie, want hij had geen boor ofso in zijn hand, maar na die krak was het ff wat minder en dat zag de assistente ook die maar ff een hand op mijn schouder legde, haha!! Nou ja, beetje schoongemaakt en toen dat ding er weer opgeplakt en trillend mocht ik de deur uit. Helaas bleef de pijn en werd ik er zelfs ’s nachts wakker van, dus woensdag maar weer terug.. verhaal verteld... en werd beetje angstig toen ik naar de tandarts keek toen ik mijn verhaal vertelde, en helemaal toen het grote woord eruit kwam: wor-tel-ka-naal-be-han-de-ling.... goed, laten we het erop houden dat ik blij was dat ik toen al in de stoel lag, haha!! Nou ja, huppekee, weer een krak en die kroon er weer af (lijkt wel een hoedje dat je op en af zet.. wat een ongein man) en ze ging lekker weer beetje schoonmaken en doen... heel fijn, en daarna die kroon met anti-biotica ingesmeerd en weer teruggeplakt. Ze wist dus zeker dat ik een ontstoken tand heb, met een kans op een wortelkanaal ontsteking als dat doorschiet. Door die anti-biotica hoopt ze dat het geneest en dat de pijn binnen 2 dagen ernstig minder zou moeten worden... kans is 80%. Mag dus wel vrijdag terug komen, en als het niet beter is dan haalt ze lekker de zenuw eruit en mag ik gaan wortelkanalen... zit je op te wachten een dag voor je vakantie :-S. Nou ja, is nu donderdag en het lijkt erop alsof het idd minder pijnlijk aan het worden is.... heb vannacht door kunnen slapen zonder pillen (hoewel ik er wel 2 had genomen om 6 uur met het eten maar die zijn allang uitgewerkt denk ik dan maar...) dus laten we het hopen!!!

Nou, verder vrijdagavond wezen uit eten met Patrick en Yvonne. Een ander Nederlands stel dat we ruim 2 jaar geleden hebben leren kennen via een website voor Hollanders die naar OZ willen verhuizen (www.xpdite.net) . zij hadden toen een etentje georganiseerd in A’dam voor mensen die in het eropvolgende half jaar naar Melbourne zouden verhuizen, waar we ook Ange en Marco hebben leren kennen. Dus dat internet is nog ergens goed voor... maar goed, zij hadden dus hun hele boel in NL verkocht, en wisten zeker dat ze in OZ oud wilden wordenwaar ook de zus van Yvonne woont. Nou ja, zij hebben dus besloten om terug te gaan omdat ze hun vrienden toch teveel missen... tsja, zo zie je maar weer dat plannen niet altijd zin heeft! Ze blijven hier nog tot maart om dan een jaar lang via Azie t egaan reizen en dan terug te gaan naar NL om daar definitief te gaan wonen en een gezinnetje op te zetten. Tsja, ook dat zet je wel aan het denken natuurlijk. Maar goed, was erg gezellig en we hopen ze nog te zien voor ze in maart definitief weggaan.

Het weekend was vervolgens enorm relaxed... zaterdag regende het DE HELE DAG!! Ja ja, de hele dag regen, dat is op zijn minst een flink aantal weken, zo niet maanden geleden. Dus we hebben de dag gepast doorgebracht: de hele dag binnen gezeten, heerlijk... hoe lekekr het ook is om veel buiten de deur te leven, het is ook wel eens lekker zo’n hele dag binnen te zitten. Beetje internetten, beetje koffie drinken, emailen, boekje lezen, zalig! Vooral omdat je weet dat het de volgende dag weer redelijk weer zal zijn.. althans, in de zomer da zoals nu... zondag was het dus voorzichtig opgeklaard, al was het nog geen zomer temperatuur (‘slechts’ 23 graden) we konden wel lekker een kopje koffie drinken. Daarna lekker ff in het park gezeten, beetje zitten kletsen en diepe gesprekken gehad (ik had net mijn ‘niet lekker in mijn vel bui’ en ook Jacq zat na te denken over haar leven) om daarna het superplan op te vatten lekker te gaan hardlopen en daarna maar een fles wijn open te trekken op het balkon om alle zorgen weg te drinken, haha! Nee hoor, gewoon om het ff gezellig te maken saampies... tsja, soms besef je je dat eje zo gelukkig bent samen, dat je dat gewoon moet vieren... en wat past daar beter bij dan een goed fles Pinot!

Nou goed, de laatste week voor de kerst is nog bijna rustiger dan vorige week, dus ben lekker aan het afbouwen naar de vakantie. Jacq moest een dagje werken als invalkracht als receiptioniste ergens op dinsdag, maar verder is zij lekker aan het genieten van haar vrije tijd, en gebruikt het vooral ook heel nuttig om eens goed op een rijtje te zetten wat ze wil. Dus veel aan het spitten op internet naar cursussen en allerlei informatie om uit te vinden wat ze nu wil. Daarnaast is ze ook veel aan het sporten (bijna iedere dag, geweldig toch!) en helpt ze mij enorm door het huis schoon te houden. .. wil niet zeggen dat ik nix doe, maar moet toch wel eerlijk toegeven dat Jacq nu het meeste werk doet in huis... ja ja, heb er geen verkeerd beeld bij maar ook al werkt ze niet, ze staat iedere morgen met mij samen op en heeft het bijna drukker dan ik!!!

Verder is het weer nog steeds raar... is al paar dagen bewolkt maar wel nog steeds minimaal 28 graden... vanmorgen lekker na een rondje hardlopen met wat miezerregen op de fiets gestapt waarna de miezer verdween, en er een storbui voor in de plaats kwam!! Tsja, wat ik 2 weken geleden in Sydney had had ik nu hier, alleen zat ik nu op mijn fietsie in korte broek en t-shirt met mijn rugzakje met kleding e.d. (gelukkig wel met waterafstotende zak eromheen). Maar goed, was dus in een mum van tijd drijfnat, en moest nog het hele stuk fietsen.... raar weer, bleef verder lekekr warm trouwens.

Nou ja, nu is het dan donderdag en bijna vakantie... morgen dus eerst naar de tandarts, en hoop echt dat het goed nieuws is... dan kan de vakantie pas echt beginnen!!! Daarna in de middag ff wat drinken met wat collega’s om de kerst te vieren, ’s avonds lekker etentje bij Ange en Marco om de vakantie te vieren met hen, en dan zaterdag lekke rop vakantie, whoopee!!

Dan blijft er niets anders over dan iedereen een geweldige kerst te wensen, en een super-mooi 2008. Dat alle wensen maar uit mogen komen en iedereen nog gelukkiger wordt dan ze nu al zijn!! Bedankt allemaal ook voor jullie steun, liefde en vriendschap in het afgelopen jaar, let’s do it all over again in 2008!!!!

Liefs
JnR

20th December 2007

Leuke vakantie
He pikkies !!! Ontzettende toffe vakantie en een hele dikke knuf!!!! Spreek jullie natuurlijk heel snel weer! xx
22nd December 2007

2008
Heee verre vrienden Het meeste is al gezegd maar toch nog even een berichtje om het allerbeste te wensen en zoals jij het mooi zei Rob: let's do it al over again maar dan nog een beetje beter zonder kiezen en andere nare dingen. See you in 2008 en enjoy!!! Ray

Tot: 0.111s; Tpl: 0.015s; cc: 14; qc: 27; dbt: 0.0681s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb