Bijna kerstmis... EN VAKANTIE!!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
December 9th 2007
Published: December 9th 2007
Edit Blog Post

mini-IMG 4867mini-IMG 4867mini-IMG 4867

Uitzicht op Manly Beach... was lekker slapen met de deur open 's nachts :-)
Zo…. Het zit er weer op voor het jaar!!! Haha, nou zo erg is het nog net niet, maar zo voelt het al wel nu de demo er op zit!! Voelt erg lekker na 2 enorm drukke weken… maar laat ik ff bij het begin beginnen. 2 weken terug dus eerst dat gekkenhuis voor het afronden van de offerte aan de klant. Nou goed, dat waren dus dagen tot 8 uur ‘s avonds en dan eindelijk vrijdag om 5 minuten over 5 (helaas dus 5 minuten te laat) de offerte per email verstuurd. De druk was er nu af voor die griet van sales, en dat was duidelijk, want die wilde gelijk de kroeg in om ff een wijntje te gaan drinken met zijn allen. Nou, daar had ik niet zo’n zin in want voor mij begon de ellende pas… de voorbereiding op de demo!! Daar kon zij uiteraard niet bij helpen, en moest ik dus alleen doen… dus voor mij niet wat drinken, maar ff lekker hardlopen omdat ik verwachtte dat ik daar weinig tijd voor zou hebben de week erna met alle voorbereidingen.

Heb eindelijk iets gevonden waardoor ik kan lopen trouwens zonder dat ik pijn in mijn
mini-IMG 4868mini-IMG 4868mini-IMG 4868

Tsja... iets anders dan St Kilda uitzicht
knie krijg!! Ga tegenwoordig op het strand hardlopen in het mulle zand… uiteraard rete-zwaar, maar ga natuurlijk niet zo lang als dat ik normal in het park zou gaan, maar merk weld at het erg goed is voor de conditie. En het mooiste van het hele verhaal is dus dat ik geen pijn in mijn knie meer heb als ik thuis kom!! Gebruik nog wel iedere keer ijs die ik onder mijn knie leg, maar heb er verder geen last meer van. Denk zelf dat ik dus door die rot schoenen die ik hiervoor had een infectie aan mijn hamstring heb opgelopen bij de aanhechting naar mijn knie. Die schoenen waren keihard en hadden amper vering (bij deze: koop nooit hardloop schoenen van het merk Brooks... al zegt iedereen dat dat de beste schoenen zijn die er zijn voor hardlopers... niet doen!! Koop Asics!!!) dus ik denk dat die harde klappen niet goed werden opgevangen door die schoenen en dus mijn knie:en overbelast hebben... daardoor dus die ontsteking opgelopen die langzaam weer zal moeten verdwijnen door veel ijzen en niet teveel belasting. Vandaar dat het mulle zand dus ideaal is, geen klappen op mijn knie, extra goed voor de conditie
mini-IMG 4872mini-IMG 4872mini-IMG 4872

Pelikanen in de haven... nog mooier als je ze ziet overvliegen, die beesten zijn ginormous!!
en het is nog een mooie ervaring ook! Wie wil dat nou niet lekker 3x per week langs de zee hardlopen op 5 minuten afstand van huis! Probeer nu dus 2x doordeweeks te gaan, en dan het liefst vroeg in de ochtend. Om 7 uur is het nog niet zo warm en is het ook niet druk op het strand, ’s avonds merk ik dat het lastig op te brengen is gezien de temperaturen de laatste tijd... het is 1 op de 3 dagen momenteel over de 30 graden, en de andere 2 ligt het gemiddeld rond de 23 graden, dus het is gewoon erg warm, je hoort ons niet klagen hoor, maar voor hardlopen is het dus beter lekker in de ochtend te gaan! En dat is een heerlijk moment hoor kan ik je wel vertellen... zonnetje komt op, is al graadje of 19, bijna niemand op het strand, kalme zee (over het algemeen wakkert de wind hier in de middag aan en is het in de ochtend zowat windstil) en weinig mensen. Heerlijk moment om met je iPodje op over het strandn te rennen en lekker na te denken en te relaxen.... ook al is het dan vroeg,
mini-IMG 4874mini-IMG 4874mini-IMG 4874

Hey dude... also waiting for the next wave to take you home?
het is een heerlijk moment om alles ff goe dop een rijtje te zetten.

Maar goed, verder in dat weekend op de zaterdag een paar uur gewerkt om het eea op papier te zetten en voor te bereiden voor de demo, en daarna nog beetje genoten van het weekend. Ik weet nou eigenlijk niet meer wat we die middag en op de zondag hebben gedaan... maar kan het eigenlijk wel een beetje raden: zal vast wel terras zijn geweest met wijn en bier, hapje eten ergens. Ow ja, weet het weer... idd ff bappies gedaan en ff terrasje gepakt, daarna Jacq d’r ouders gebeld omdat we zo’n enorm lieve kaart hadden gekregen van die kanjer van een broer van Jacq!!! Tsja... dat doet iedere keer toch wel weer je hart breken hoor als die kids aan je denken en dan van die lieve dingen schrijven naar je.. dus die kanjer moesten we wel ff spreken natuurlijk!! Daarna snel ff hapje eten bij de Indier... gaan ze weer zul je denken, en dat denken we zelf eigenlijk ook wel... de Indier begint ondertussen wel een beetje de keel uit te hangen...het blijft lekker, maar we willen wel weer eens wat
mini-IMG 4878mini-IMG 4878mini-IMG 4878

Wat blijft het toch super om dat heerlijke vrouwtje van me gelukkig over zee te zien uitkijken!!!
anders, we kennen de restaurants in de buurt nu wel een beetje. Klinkt heel erg, weten we, maar zels uit eten gaat je dus op een gegeven moment de keel uithangen.als je de meeste tentjes in de buurt wel kent.

Maar goed, geen idee meer wat we zondag gedaan hebben, volgens mij beetje rondgelummeld in huis, beetje ge-internet en de zoutzak zitten uithangen als ik het me goed herinner, nix noemenswaardigs in ieder geval. Wat wel noemenswaardig is, is dat Jacq de vrijdag ervoor bij haar werk is gestopt... ze was in conflict gekomen met een collega en dat kon ze niet echt waarderen.. laat ik het ff uitleggen... ze zat dus ff met een collega te kletsen, minuutje of 10 ofso, over onze trip naar Byron bay rond de kerst. Nix mis mee zou je zeggen, maar zoals we al eens eerder hadden gezegd loopt er een aantal vrouwen op die afdeling dat er al meer dan 10 jaar zit, en daar dus de dienst denken te kunnen uitmaken. Een van die vrouwen kwam dus naar Jacq en die collega toe en zei: Zouden jullie niet eens ff aan het werk gana ofzo? Je bent hie rom te werken hoor, niet om te kletsen met elkaar.... dus die collega vroeg of ze een geintje maakte, wat ze stellig ontkende. Dus die gozer schoot volledig uit zijn vel en zei iets erug als: he hallo, wil jij niet ff snel ophouden, wij gaan niet 5x iedere ochtend voor 10 uur koffie halen, of binnenkomen en dan een uur de krant zitten lezen, dus ik zou maar snel wegwezen als ik jou was... uiteraard ontkende ze dat allemaal, maar ze wisten allemaal dat het wel zo was. Maar goed, Jacq was het dus nu echt zat, en liep naar d’r baas toe om het verhaal te vertellen. En zijn reactie was weer voorspelbaar: ach, trek het je niet aan en laat het waaien... die vent heeft die afdeling dus gewoone cht niet onder controle! Maar het werd nog erger... de dag erna riep hij Jacq voor een gesprekje, en vertelde hij haar dat ze iemand anders hadden gevonden die over een maand ofso zou beginnen. Hij vroeg of ze nog een week of 2 wilde blijven om die periode te overbruggen, wat uiteraard geen enkel probleem was. Maar toen kwam het... of ze in die periode dan even stil en rustig haar werk wilde doen, als dat betekende dat ze de hele dag dan niet zou praten, ach, het zij maar zo... dus iedereen die Jacq kent snapt al gelijk wat haar reactie was... “Rustig en stil? Hoe bedoel je? Heb je met die griet gesproken?” dus ja, dat had hij, en het kwam er dus op neer dat ze maar gewoon binnen moest komen, stil op haar plek meost gaan ziitten de hele dag zonder een woord te zeggen, en gewoon haar werk te doen, zelfs als dat betekende dat ze dan even een tijdje zich anders voor zou moeten doen. Tsja... dat schoot Jacq dus in het verkeerde keelgat, en ze vroeg bedenktijd, maar uiteraard had ze niet nodig en de dag erna (woensdag) leverde ze haar ontslagbrief in met de mededeling dat vrjdag de laatste dag zou zijn en of ze d eresterende 3 weken maar gewoon contant wilden uitbetalen.... rare wereld hier in OZ hoor... dus aan de ene kant was ze dolgelukkig dat ze eidenlijk bij die kut-toke weg is, aande andere kant wel weer de stress en ellende met het nadenken over wat ze nu wil. Gelukkig is ze enorm goed bezig momenteel, en is ze allerlei cursusjes en studies aan het uitzoeken op het gebied van dansen/ mode en andere creatieve vlakken om te kijken of ze iets kan vnden wat ze kan gaan studeren. Daarnaast is het plan om part-time te gaan werken (vanaf volgend jaar dan pas, eerste ff lekker paa weken rust :-) natuurlijk tot aan de vakantie met d ekerst). Maar goed, jacq zit dus lekker thuis nu, en besteedt veel tijd aan het sporten en uitzoeken van cursusjes.

Tsja, de week erna was dus “hell-week”... de voorbereidingen voor de demo van de week erna. En dat was te merken... iedereen die aand e demo zou meewerken was flink gestresst, al moet ik eerlijk toegeven dat het bij mij meeviel... de paar uur die ik op zaterdag had gebruikt met het doornemen van hun scenario’s en bedenken hoe ik dit kon gaan laten zien aan ze betaalde zich al snel uit!! Ik was eigenlijk op woensdag al klaar met het skelet van de demo, en hoefde toen alleen de details nog maar uit te werken en kon de anderen helpen met het voorbereiden van de presentatie. Wel in het weekend nog een paar uurtjes gewerkt om het eea te perfectioneren, maar eigenlijk zag ik het wel zitten. Op zaterdag dus eerst paar uurtjes gewerkt, daarna zijn we lekker van het mooie weer gaan genieten op het terras bij Spuntino... ’s avonds lekker hapjes gehaald en saampies potje zitten rummikub-en... helaas ben ik dit keer flink ingemaakt, gelukkig zijn we de score van Tonga niet vergeten, haha!! Zondag was het weer zalig weer, dus lekke rin de auto gestapt naar de Mornington. Eerst langs een grote aardbeien farm gereden, en daar een half kilootje overheerlijke aardbeien gehaald om o phet strand op te peuzelen! Dit keer waren we naar het strandn aan de kant van de baai geweest, niet de open zee, en dat was echt een stuk minder. De Mornington Peninsula is aan de linkerkant de kust van de baai waar Melbourne aan ligt, en de rechterkant van de Mornngton staat rechtsreeks in verbinding met de open zee. De stranden aan die rechterkant zijn veel ruiger, en daarom ook wat mooier, die aan de linkerkant aan de baai meer kind-vriendelijke. Jacq wilde de baai-kant een keer proberen, maar die viel erg tegen helaas... maar goed, het weer was lekker, niet al te druk, lekker op ons handdoekje in slaap gevallen en daarna beetje ge-beachballed, dus zo slecht was het allemaal niet! Lekker op tijd thuis, eten en slapen.

Dan was het eindelijkj bijna tijd voor de demo. Maandag een lange drukke en hectische dag om alles af te ronden en door te nemen met iedereen die aanwezig zou zijn (5 van ons dus we moesten goed doornemen wie wat deed en hoe we dingen zouden oppakken). Gelukkig gingen we ’s avonds redelijk op tijd naar huis, dus helemaal fit voor de dinsdag! De demo zelf ging gelukkig uitermate goed. Het systeem werkte prima, en kon dus alles laten zien wat we van plan waren en hadden gepland. Bijkomend voordeel was dat de klant erg tevreden was over de inhoud, en zeer te spreken was over de hele dag. Laten we dus nu maar hopen dat we deze ronde doorkomen... vanaf dinsdagavond viel er echt een last van mijn schouders af, wat was dat een zalig gevoel zeg om naar huis te rijden, en te beseffen dat er ff geen werk meer op me lag te wachten! Thuis aangekomen ff lekker wat gaan drinken hier op Acland om te vieren dat ik eindelijk weer tijd voor mezelf en voor ons had!! Lekker was dat hoor... woensdag voelde het ook zalig om op te staan... was van plan om stuk te gaan hardlopen, maar was te lui en bleef dus lekker liggen, ff genieten hoor na van die drukke weken!! Overdag bezig geweest met een berg administratieve dingen waar ik niet aan toegekomen was, en gewoon lekker rustig aan doen. Donderdag besloten om lekker thuis te werken en daarvandaan het eea te doen... eerst lekker hardlopen op het strand, daarna PC aanzetten, koffie gezet en beetje gewerkt, en beetje niet gewerkt... weet nou niet meer of ik meer NIET dan wel heb gewerkt die dag moe tik eerlijk toegeven!! Maar goed, mag wel hoor, beetje geven en nemen toch? Donderdagavond hadden we al lekker weekend... we zouden vrijdag naar Sydney gaan voor het jaarlijkse kerstfeest, dus dat was wel erg prettig! Heerlijke rustige avond van gemaakt, en vrijdag dus svroeg naar Sydney (vlogen om 7 uur). Vanaf het vliegveld werd ik gelijk met mijn collega’s naar kantoor gebracht, terwijl de partners naar het hotel werden gebracht... en ik was helemaal nie jaloers dat Jacq lekker in het Manly Pacific hotel was afgezet, aan de boulevard tegenover het strand van Manly terwijl het buiten 30 graden was.... en helaas heeft ze nog op het strand gelegen ook, stuurt mij een SMS’je terwijl wij een presentatie krijgen van PZ over sexuele intimidatie/ harassment en meer van die onzin... bah.. maar goed, gelukkig was het hele gebeuren om half 4 klaardus waren we 4 uur terug in het hotel, waardoor ik kwart over 4 lekker over het strand aan het rennen was!! Dat was wel erg fijn zeg, hardlopen over Manly beach!! Wat een wereld van verschil met St Kilda Beach... Manly is het surfmekka van Sydney (samen met Bondi Beach dan) dus het ligt er vol met surf-dudes in de branding, en het strand zelf is ook veel breder, en mooier dan St Kilda. De boulevard is omzoomd met mooie hoge bomen, en ja... het is gewoon echt veel mooier dan St Kilda. Nadeel is alleen wel dat het strand veel langer is dan St Kilda en ik dus flink moe was... vooral omdat ik net ging lopen op he tmoment da er een hevige storm voorbij kwam. Hoorde achteraf dat er 20 mm water in 10 minuten was gevallen, en dat er door de hoeveelheid water zelfs een afdakje van een winkel was ingestort waardoor iemand was overleden op 10 minuten van Manly vandaan. Lekker doorweekt dus toen ik in het hotel terugkwam, maar wel voldaan! Daarna snel gedouched, en beneden in de lobby wat wezen drinken met de rest, waarna we onze weg maakten naar de Manly Ocean Aquarium waar het diner werd gehouden. Onderweg nog wat wezen drinken in een van de schitterende tentjes in de haven bij Manly, en dan begrijp je dus weer dat Sydney toch wel wat indrukwekkendere vergezichten heeft dan Melbourne... als je dan zo met een biertje in je hand in een hippe tent staat met een uitzicht over de haven van Sydney met de heuvels en ondergaande zon (de storm was ondertussen overgewaaid en de zon kwam weer terug), dan besef je je toch wel weer wat het verschil is tussen de 2. Maar goed: om te wonen blijft Melbourne toch mooier omdat Sydney vele malen duurder is en minder goed te bereizen! Het diner was dus in het aquarium, en was erg gezellig. Ze hadden tafels in het aquarium gezet tussen all tanks met vissen (vergelijk maar een beetje met Oceanium in Blijdorp, alleen dan een stuk kleiner opgezet) en een balkon met uitzicht over de haven. Prima lokatie dus!! Erg gezellig om beetje met idereen te kletsen en wijntje te drinken, helemaal top. Na het eten gingen we met de grote baas nog ff een afzakkertje drinken in die hippe tent waar we eerder waren geweest, en tot onze grote verbazing en verrasing zagen we toen 3 pinguins op het strand lopen!!!! Geweldig!! Het waren de Fairy Penguins, de kleinste pinguin soort ter wereld die we ook op Tasmanie hadden gezien, en die je ook hier bij Melbourne kunt zien. Wat was dat schattig om te zien zeg, totaal onverwacht ook, hadden geen idee dat die daar ook voorkomen! Daarna die tent in, en naar het hotel.

Zaterdag lekker uitgeslapen, en om 11 uur wezen ontbijten aan de boulevard. Helaas was het niet zulk lekker weer, maar wel warm genoeg voor korte broek en t-shirt. Beetje over de winkelstraat gebanjerd, kopje koffie gedronken, geshopt en beetje rondgekuierd. Helaas flink verbrand in het gezicht (ik dan) en dan herinner je je weer dat je in OZ bent en je dus zelfs moet insmeren als het bewolkt is... tsja, die ozon-laag moet snel weer ff dichtgroeien hoor. Daarna nog stukje over het strand gelopen saampjes, om dan aan het eind van de middag terug naar het vliegveld te gaan. Daar hadden we het geluk dat ons werd gevraagd of we een eerdere vlucht wilden hebben, wat we zeker wilden en dus een uur eerder terug waren. ’s Avonds ff spudje gegeten, en daarna filmpje gepakt hier in de straat: Beowulf, kan iedereen aanraden daar niet heen te gaan... wat een flut-film was dat zeg. Zondag tenslotte weer tot 10 uur geslapen, denk dat we het nodig hadden na de drukke weken, daarna lekker samen ge-intervald op het strand, daarna boodschappen gedaan en verder nix... luierdag ten top, zalig!

Gaan nu aftellen voor delaatste 2 weken voo de kerst, woensdag dagje op en neer naar Sydney voor mijn werk, volgende week misschien nog 2 dagen Nieuw Zeeland, maar dan lekker vakantie!!! Ow ja... eerst nog ff een bezoekje aan de tandarts dinsdag... shit... had 2 gaatjes toen ik 3 weken terug ging, en men kwam erachter dat ik een scheur in een kies had.... dus ik mag dinsdag 2 uur in de stoel liggen om 2 gaatjes te laten vullen en een porseleinen stuk op die kies met scheur te laten zitten... kijk ik niet naar uit :-(

Tot over 2 weekjes en hoop dat iedereen fijne Sinterklaas heeft gehad, en we zijn helemaal niet jaloers op alle pepernoten, kruidnoten en chocola die iedereen op heeft.... en o ja... wij zijn ook bezocht door Sinterklaas!!! Na 2 jaar zeuren en zielig doen heeft hi eindelijk tijd gevonden om ons wat lekkers op te sturen via de post!!! Nadeel is wel dat nog dezelfde avond de pepernoten, kruidnoten en chocolade-letters op waren... thanks Boeffies!!!!!

Tot snel
JnR



Advertisement



9th December 2007

nog even dit....
LIFE is a gift yesterday is history tomorrow is a mystery that's why today is called PRESENT

Tot: 0.059s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb