English Breakfast och rantajellona1

Oceania » Australia » Western Australia
December 9th 2007
Published: December 9th 2007

Aamulla oli ihana herata uuteen paivan varsinkin kun yolla oli heratty noin 3,5min valein.

Suihku, kuumat kuteet ja ilman purtavaa ihme kylla lahdimme 8.30 kohti hotelli Balmatoran sisuksia. Perilla puoliksi kuolleena ja edelleen suihkun raikkaana. Yllatyksena naimme kuinka sinne oli kokoontunut Isantaperheemme puoli sukua, Aina krapulaisesta Lintumiehesta, golffaavaan 83v tatiin, joka oli vapaaehtoistyossa lentokentalla. Ihmisia oli Englannista, Australiasta (suuri yllatys joka selvisi vasta kotimatkalla) ja tietysti loskaisesta Suomesta. Kippis, tilaamaan purtavaa tai lahinna imeskeltavaa. One Egg Benedict, please! Tilaus suoritettiin taidokkaalla ja suurella itsevarmuudella tietamatta yhtaan mita oli tullut tehtya. Ei kun odottamaan, suuri nalka hiipi jo sisuskaluihin. Tarjoilija kurvasi villisti tormaten pariin tuoliin kuitenkaan kaatumatta, ihme, tarjoilemaan tilaamaani herkkua! Oho ja kuola pois huulilta, edessani oli:
Kuiva leivanpala, paalla vastustamaton ylirasvainen pekoni, piharatamon lehtia moottorioljy kuorrutteessa ja kaiken kruunaavana geometrisesti vihreeton puoliympyran muotoinen ottajaansa odottava "kana"muna! Halvaantumistakin uhmaten pieni puraisu oli ehdoton, niin suu auki ja pystyi tuntemaan kuinka naapuripoydassakin istuvan kolesterolit lahtivat nousuun kuin haarmaalokki Kokkolan Autogrillin roskakorista.
Olihan se syotava, kun maton allekkaan ei pystyisi piilottamaan noiden 20silman huomaamatta. Jepulis homma pulkassa ja 'ruoan" jalkeen keskusteltiin Dupoljuu Ein (WA= Western Australia) huonosta vesitilanteesta maaperassa. Ja keskustelun aloittajana oli tietysti tuttu lintumies edellis illan kiehtovasta tarinasta. Varmaan muistatte. Jonka nimi muuten olikin TED. Kotia kohti.

Pikku paivaunet ja virkeana pizzaa paistamaan alakerran 2m levealla kaasu-uunilla. Siina sitten nautittiin maukkaasta pizza pohjasta hampaat varjaavan Sunkist limun kera. Noin siina mentiin, sitten oltiin lahdossa rannalle katsastamaan aaltoja. Paikalle saavuttiin elokuvarenkaat viheltaen F1 vaihteisella Citroooaaan mobiilillla. Ulos mobiilista ja oho kuumuutta oli melkein saman verran kuin 2m kaasu-uunissa jota olimme aikaisemmin 220celsiukseen lammittaneet (28 astetta). Rantaa oli silmankantamattomiin ja kuulema viela pidemmalle, ihanaa. Siihen se ihanuus vahaksi aikaa loppuikin kun ymparille alkoi kertya ihailijoita harmiksi asti, ne porrasivat ymparilla koko kavelymatkan rannalle asti, kunnes voitelimme itsemme karpasen karkoittimella (Ei hengittamaan pystynyt ilman happilaitteita). No kaiken korvasi kun saimme ENSI KOSKETUKSEN INTIAN VALTAMEREEN. Hienot k-kukkarot jalassa Sir Michael syoksyi aaltoihin. Kuin adonis, varmaan jopa ylvaampana han nousi vedesta, atleettinen ruumis valuen vetta. Arvaamatta vedensuolapitoisuus oli jotain 110% ja silmia kirveli enemman kuin kyynelkaasu teltassa han ei huomannut takaa tulevaa 2,5m monsteri aaltoa joka melkein tyrmasi hanet. Yrita siina sitten olla vakuuttava kun ANNA nauroi ureat poksyissaan Adoniksen merenvalloitukselle. Kukaan muu ei tietenkaan huomannut mitaan vaan ihailivat meidan Suomalaisten maidonvalkeita bodyja, jotka loistivat auringossa koko ranna haikaisten.

Niin meri oli valloitettu ja siirryttiin kauemmaksi rannasta, koska suunnitelmiimme kuului isanta vaen kustantama Fish and Chips herkkuhetki nurmikentalla. Niin ihanaa, aurinko viela paistoi ja ymparille kertyi noin 100 000 000 ihailevaa siipiparia. Olo oli kuin Suomalaisella ruotsinlaivalla, sisalle yritettiin ovista ja ikkunoista. Karpasmyrkky kayttoon ja mikaan ei muuttunut, niin sitten aloitettiin rauhallinen ja nautinnollinen ruokahetki. Suu auki Fish suuhun muun lihaisan karpasfileen seuraksi, vahan yskimista ja oi ranskiksia hmm kuinka ihanalle ne maistuivatkaan sormin syotyna. Kasissa tietysti oli vahvat aromit karpasmyrkysta jota olimme ruiskuttaneet hulluuden porteilla n. 2l per suomalaisruho. Onneksi se oli nopeasti ohi ja paasi pesemaan kadet rannalla olevaan jalkojen pesu suihkuun, olo oli heti paljon puhtaampi. Lopulta paasimme pois tuosta ihanasta Paratiisista.

Paiva oli hieno ja virkistava, mutta kirjoitus on 100% paikkansa pitava. Ei koskaan hyvaa ilman jotain huonoa. Tietysti siella suomessa asia on toisin, Ei huonoa jos ei jotain viela huonompaa! JOKE JOKE

9th December 2007

Ihania aaltoja
Kyllä kateeks käy taas, kun näyttää niin ihanalta nuo maisemat ka varsinkin Intian valtameri. Kauhea hinku päästä johonkin lämpimään ja valoseen paikkaan. Me taidetaan lähtee kans sinne Aussiin! Täällä taistellaan jään ja vesisateen välimailla. Pliukasta on, mutta onneks Mondeossa on hyvät talavirenkaat. Huomenna taas kaahaillaan opistolle töihin. Nauttikaa te siellä meidänkin puolesta. T: Äiskä T:

Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb