Machu Picchu a Sacred Valley

South America » Peru » Arequipa
September 29th 2007
Published: September 29th 2007

Za posledne dva dni sme absolvovali dva vylety, ktorymi sa ohanaju snad vsetky cestovky ponukajuce zajazdy do Peru. Predvcerom to bolo Sacred Valley a vcera jeden z novych divov sveta - Machu Picchu.
Sacred Valley je udolie plne malych dediniek, Inckych vykopavok, obklopene nebetycnymi horami. Lezi asi na polceste k Machu Picchu a vela z tamojsich ruin aj posobi ako jeho zmensenina. Vylet fajn, aj ked nevieme co k tomu moc dodat, fotky povedia viac.
Vcerajsi vylet bol predsa len iny zazitok. Povodne sme z toho mali obavy, hlavne zo zaplav turistov a z prilisnej komercionalizacie miesta, ale nakoniec to vypalilo super. Po cca stvorhodinovej ceste vlakom z Cuzca a sialenom stupaku k mestu autobusom sme boli priamo tam a mohli robit tie najklasickejsie casopisove fotky. Chvilu sme bludili ruinami nalepeny na skupinku turistov so sprievodcom a potom sme uz mali cas na vlastny prieskum. Aj ked ten sme popravde dost odflakli a nakoniec sme skoncili pospavajuc na trave priamo medzi rozvalinami. Chvilami na nas vykuklo aj slniecko, co je vraj na Machu Picchu jav nevidany. No proste vyslo to ukazkovo. Dokonca aj veci ktorych sme sa bali boli v pohode. Pocty turistov v norme a jedine trochu vysi pocet straznikov
Sacred ValleySacred ValleySacred Valley

Jedny zmnohych Inckych ruin..
naznacoval vynimocnost miesta. Nakoniec sm este ponahanali nejake miestne lamy (su zvyknute na turistov a daju sa hladkat :-) ..) a slo sa.
Vecer nas este cakala dalsia stvorhodinova cesta vlakom a hura spat. Mimochodom Peruanske zeleznice su perla sama osebe. Vlak z Cuzca vychadzal stylom vianocny stromcek, bez otacania. Kopce v okoli mesta su take strme, ze zeleznica nevedie priamo hore, ale je tam subor trati prepojenych vyhybkami a vlak po nich ide hore asi ako ked sa snowboardista uci jazdit. Okrem toho vagony su asi pospajane lanom, pretoze pri kazdom brzdeni do seba so strasnym rachotom vrazali. :-)
Momentalne uz mame za sebou desat hodinovu cestu busom a sme v Arequipe. Je to druhe najvacsie mesto Peru. Vyrasta z puste, ktora sa zase az napadne podoba na sceny z Ramba III. (az na vsadepritomne kaktusy) a je to typicke velkomesto. Az nas to trosku zarazilo. Ale vdaka dokonalej veceri pozostavajucej z lamych steakov to vnimame vcelku pozitivne..
Zajtra by sme chceli ist smerom do Colca kanonu pozorovat kondory. Snad nas nejaky neodnesie.. :-)

Sacred ValleySacred Valley
Sacred Valley

Gyc na zaver.. :-)

Toto foto musi byt! :-)
A este raz..A este raz..
A este raz..

teraz aj s nami, nech je jasne ze sme tam boli!

Ruiny.. Takychto fotiek mame na mraky, davova psychoza.. :-)

Sa nezda, ale tam (chvilami) svietilo slniecko..
No fakt svietilo..No fakt svietilo..
No fakt svietilo..

..a preto sme sa aktivne venovali prehliadke miesta!
Kosto..Kosto..
Kosto..

a jeho nova kamaratka
Strazkyna mestaStrazkyna mesta
Strazkyna mesta

len zbalit do rupsaku a doma vystavit na policku

29th September 2007

plujuce lamy
no ale toto ma dost zaujima chlapci..priznajte sa, ktory z vas ju za usi tahal ze ho oplula?:D:Dinak to macchu picchu vam zavidim..to je moj sen...aj ked neviem ci by som si tam zrovna iba tak lahla na zem:Daj ked to by mohli byt zaujimave sny:)

My nic, to ta lama!
Keby si vedela ake ma uska a ako nimi rozkosne otaca ked kosi travu. Neda sa za ne nepotiahnut! Ale bez detailov. Su veci medzi muzom a lamou, ktore by mali zostat nevypovedane! A na Machu Picchu sme boli niekolko hodin, takze bol cas aj na spanok. Nie je to az take velke, kuknes to rychlo. No a potom uz len oddychujes a vychutnavas atmosferu miesta.. :-)

jaaaj...
...ale vam je dobre.Priroda, pamiatky ...o lamach nehovoriac....A inak sa ku Kostovi lama celkom hodi....nebude z toho nieco? :)) ..xixi..A nechapem ako ste mohli zjest lamu...ved to je tragicke...chuda...take pekne ocka plne lasky...a vy....ach ani o tom hovorit nemozem....
30th September 2007

Hola amigos!!! Nalepeny na skupinku turistov ste mohli byt ale s makkym i chlapci (ja nic, to moja mama pedagogicka, tak ja postihnuta gramatikou do konca zivota:) ale inak vam zavidim, len aby vas tie ruiny nezruinovali (ako mna v rime, ked som 4.den zbadala viac ako dva kamene na sebe, dalo sa mi zvracat...) a zima vam nie je? ja len ci tam dobre kuria, ked tie lamy maju kozuchy, tak asi nie. tesim sa ze si uzivate a nedosli ste zatial k ziadnemu urazu, mne v piatok vrtali zub. myslite, ze tam vrtaju zuby za ziva v takej krajine alebo to si len ja myslim, ze slovensko je na tom lepsie? pocujte a nie ze zmeskate lietadlo naspat!!! (igi konkretne) inak vas vsetci doma zdravia. nasi zasa vykosili celu zahradu cez vikend a moje deti si myslia ze mam nervy ako elektricke kable v bulharsku, help!!! potrebujem nutne vyvetrat, next trip vam budem robit nosica. Hasta la vista babies! cmuk! karin

joooj...
...my sa za to hanbime, ale to sa nedalo odolat. Ked to zviera je take krasne, ze sme dosli k zaveru, ze musi aj krasne chutit. Ronili sme pri tom slzy, ale oblizovali sme sa az po nos. Ale slubujeme, ze odteraz uz papame len brokolicu, kaleraby a obcas ovocie!

No hola surodenec..
..vzhladom na rovnakych rodicov som postihnuty podobne, len u mna obcas dojde ku skratu a pokusu o revoluciu, preto ta tvrdka. Ale som na nu hrdy! S ruinami je to este v miere. Okrem Machu Picchu a par ojedinelich dalsich toho viac nebolo, skor lamami je to tu zamorene jak Zilinske intraky svabmi, clovek ma uz chut po tom sutre hadzat. A pozdrav deturence. Neviem ako je to v Bulharsku, ale mieste kable su tiez na urovni. Kazdopadne uz mame dve krabice kokoveho cajiku, tak ked to dotrepem, mozes tym uspavat potomstvo. :-)

Tot: 0.064s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 28; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb