Sleeping in the city of angels

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
July 23rd 2007
Published: August 9th 2007

Nog niet helemaal bijgekomen van het idee dat ik, als ik straks terug kom in Nederland, full time aan de slag moet verliep onze vlucht relatief voorspoedig. Op de luchthaven van Munchen vertrok onze LTU vlucht naar Azie om 6 uur 's avonds terwijl we al om 12.30 in Munchen waren aankomen; wachten dus...

Tijdens het boarden van het vliegtuig moesten eerst de rijen 20 t/m 50 boarden. Aangezien wij rij 16 hadden, en dachten gezien te hebben dat er niemand voor ons zat, waren wij enorm in ons nopjes met onze plaatsen. Dit bleek enorm tegen te vallen 😊 er zaten gewoon mensen voor ons (dicht voor ons) en naast ons zat een thaise familie met 2 jengelende kinderen die pas ophielden met huilen toen het vliegtuig de landing op Bangkok airport inzette.. (Dit was 10 uur later).

Eenmaal aangekomen in Bangkok hebben we een bus genomen naar Khao-San-Road, het backpackers gedeelte van Bangkok. Op straat zijn dan vooral Westerlingen te zien enkele Thai die je vooral in je tuk-tuk proberen te proppen. Zonder enige problemen hebben vonden we een goed hostel (Khao-San Palace Inn) met Airco, warm water en een tv met filmkanaal 😉
De eerste dag hebben we eigenlijk alleen maar geslapen; 24 uur op precies te zijn!! We waren allebei kapot van de reis en de slaap hadden we hard nodig!

De eerste echte dag in Bangkok zijn we naar China town geweest, het meest oude gedeelte van Bangkok en een echte chaos! De straten zijn enorm klein, helemaal vol met mensen die wat willen kopen en verkopen. En hoewel het al bijna onmogelijk was om te lopen zijn er dan toch mensen die proberen er met een brommer of met een auto doorheen te komen! Echt een ervaring! Na Chinatown zijn we naar een shoppingmall gegaan. Dit winkelcentrum was enorm! 6 verdiepingen hoog met op de hoogste verdieping een bioscoop met 9 zalen; alles schoon en nieuw en een waar contrast met de markt waar we eerst liepen. Na de shopping mall een taxi terug genomen. De taxirit terug duurde ongeveer 25 minuten door de vele files. Kennelijk vond onze chauffeur het ook wat saai, want bij het stoplicht had hij de neiging eventjes zijn ogen dicht te doen en van een klein middagslaapje te genieten!! Na hem eens boos aangekeken te hebben is hij de rest van de weg wel wakker gebleven 😊

's Avonds zijn we gaan eten in een Vegetarisch restaurant. Nouja, restaurant, de snackbar om de hoek ziet er beter uit! We hadden het adres uit de Lonely Planet gids en verwachtte een mooie zaak; maar na er eerst drie keer te zijn langsgelopen bleek het te gaan om een soort garage met een paar stoelen erin.. Toch hebben we besloten er te gaan eten en het was echt heerlijk!

Na het eten zijn wilden gingen we een (lees 1) biertje doen.. We zijn naar de bar op de hoek van de straat gegaan en hebben daar ons eerste Tiger biertje (speciaal voor Koen 😉) gedaan. Ik weet niet of het komt omdat Koen al een week zijn sik + snor heeft laten staan, of omdat er van mijn gezicht af te lezen is dat ik blij ben met mijn nieuwe baan, maar de Thaise vrouwen weten ons in ieder geval te vinden. Na eerst een paar keer oogcontact te hebben vermeden komen ze gewoon voor je staan en stellen zich voor, en daarna stellen ze zich nog een keer voor.... en nog een keer... (what are your names? Guus and Koen. Wow! My name is also Koen...) dus.

Na de eerste bar zijn we naar een andere bar, met een Balkon en life muziek gegaan. Hier hebben we gezellig zitten kletsen met een Duitse jongen en meisje. Aangezien dit om 1 uur ging sluiten zijn we met hen naar een soort nachtclub in de buurt gegaan. Dit was echt enorm gezellig, allemaal backpackers uit de hele wereld en iedereen was wel in voor een praatje. Uiteindelijk de hele avond staan kletsen en dansen met Duitsers, Engelsen, Fransen, Amerikanen etc.
'helaas' kregen we een gratis fles whiskey bij binnenkomst; dit maakte alles wel erg gezellig, maar de volgende dag waren we zo slap als een vaatdoek. We hebben alleen onze reis gepland en films op onze tv gekeken 😉

Tot nu toe hebben we het echt super naar ons zin! Om 2 uur vertrekt ons vliegtuig naar Cambodja, dus wij houden jullie op de hoogte van onze verhalen daar!

ENGLISH PART!!

Even though I’m not completely conscious of the fact that I have to start working full time when I get back to Holland went our flight to Munich very well. Our connecting flight to Bangkok left at 6 in the afternoon while we arrived in Munich at 12.00 pm; which meant waiting….

When the boarding of the plane started rows 20 till 50 had to board first. We were sitting in row 16, so we thought we would be sitting in front with plenty of leg space (which we thought we saw at the monitor at Amsterdam Airport). However, we couldn’t be more wrong; I had to fold my legs somewhere between my chair and the chair of the guy sitting in front of me and next to us was a thai family with a couple of kinds. To add to the fun they had little children how stopped crying when the pilot commenced the landing procedure to land at Bangkok airport.

Once arrived in Bangkok, we took a direct bus to Khao-San-Road, the backpacker’s hotspot of Bangkok. On the streets there are mostly western backpackers and some Thai who try to get you into their Tuk-Tuk. Without any trouble we found a very good hostel with air conditioning, warm water and a TV with movie channel (nice!!).
The first day we only slept, 24 hours to be exact. We were both completely tired from the journey and needed the sleep badly!

The first day in Bangkok we went to Chinatown, the eldest part of Bangkok and a true chaos! The streets are very small and completely filled with people and vending stalls. And while it was almost impossible to walk there people trying to drive their motorbike or car true these narrow streets. All and all a truly amazing experience. After Chinatown we went to a very modern shopping mall. This thing was huge! It was a 6 story high building topped by a gigantic cinema. Everything was clean and neatly organized; a very different experience compared with the little streets in Chinatown. The cab ride back home was another strange experience; we got stuck in traffic and it took us about 25 minutes to go back home. But during the ride the cabdriver kept falling asleep!! After some angry looks he decided to stay awake until the end of the ride 

At night we went to eat at a vegetarian restaurant we found in the Lonely Planet. Well, we expected a restaurant, but we couldn’t find it at first; after walking up and down the street, where the restaurant was supposed to be, 3 times we almost gave up. Suddenly we saw some kind a garage with some tables and a shabby man behind the counter; we found the ‘restaurant’! We decided to eat there anyway and the food was delicious!!

After dinner we decided to go for one (and only one) beer. But we found out soon enough that it is hard to do only one beer in Bangkok. I don’t know whether it is because Koen has grown a mustache and goatee or whether it is due to the fact that I’m still shining since I’ve got a job, but the Thai women are very friendly  After avoiding eye contact with a couple of Thai ladies who were clearly 10 years older then us they just come standing right in front of you and introduce themselves… and again… and again… (what are your names? Guus and Koen. Wow! My name is also Koen...) …hmmmmzz…

After the first bar we went to another bar with life music. Here we met a German couple who we chatted with for quite some time; unfortunately the bar closed at 1, so we went to a kind of nightclub close to the Khao-San-Road. This turned out to be one crazy party with all kinds of backpackers; we ended up drinking, chatting, dancing and drinking again with the Germans, English, French, Americans etc.
We were ‘unlucky’ and received a free bottle of Whiskey when we got in. This turned the night into one big party, but the next day we felt terrible…. For the second time in 2 days we slept the day away and watched some movies at our room.

So far so good!! Our plane to Phnom Penh leaves in two hours, so we have to go. We will keep you updated!

9th August 2007

met foto's

Tot: 0.087s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0627s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb