Onderweg

South America » Peru » Lima
July 16th 2007
Published: July 16th 2007

Hoi iedereen,

Na ons bezoek aan Trujillo zijn we verder getrokken naar Chiclayo, een stadje ongeveer 4 uur van Trujillo. Dit was vooral een erg relaxte stad met een leuk plein en de eerste westerlingen die bij ons in het hotel sliepen!!! Het bleken een paar Amerikanen te zijn die voor twee jaar (!!) vrijwilligers werk deden in verschillende dorpjes rond Chiclayo. Dit ging echt onder zware omstandigheden: geen stroom, geen gezuiverd water etc dus ze hadden wel wat goede verhalen te vertellen. De dag nadat wij ze ontmoet hadden reden we zelf door dit soort dorpjes en zagen we ook hoe het leven op het land er aan toe gaat. Veel stof, was- & drinkwater komt uit irrigatiekanalen die vervuild zijn. Dit zagen wij onderweg naar de ´Heer van Sipan´: de archeologische vondst in Peru van de afgelopen 10 jaar. Dit betrof namelijk een graf dat nog niet leeggeroofd was en waar al het goud, wapens en andere dure spullen nog in lagen. Dit was natuurlijk erg mooi, ookal lagen op de site alleen replica´s. ´s avonds hebben we het nachtleven van Chiclayo getest, maar de voetjes kwamen niet echt van de vloer bij de Peruanen, dus hebben wij het ook maar gehouden bij Sangria.
De volgende dag zijn we naar een vissersdorpje aan de kust geweest waar men nog met traditionele rietenscheepjes vist. Wel aardig maar achteraf stelde het niet heel veel voor, maar goed voor 2 euro met de bus maakt dat ook niet veel uit. ´s avonds hebben we toen de bus gepakt naar Lima waar we nu aan het wachten zijn op onze bus naar Cuzco. De staking gaat nog steeds door en gisteren zagen we beelden van opstootjes bij de trein richting Machu Pichu maar de bussen rijden in ieder geval. De rest van Peru lijkt zich niets aan te trekken van de staking, het zal dus wel normaal zijn en wij gaan ook dus maar normaal verder met onze reis. Nu nog even de tijd doden tot de bus over 4 uur vertrekt en dan is het 20 uur rijden naar het zuiden.

17th July 2007

Uit Tsjechie
Hoi Maarten en Marleen, Leuk dat de reis zo goed bevalt. Jullie ontmoeten interessante mensen en maken veel moois mee. We hopen dat de bus naar Cuzco rijdt en dat de stakinge straks voorbij is. Wij vermaken ons in Tsjechie ook prima. We blijven jullie volgen. Groetjes, Rob en Jose

Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0528s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb