Holy shit!

Asia » India » Rajasthan » Pushkar
March 7th 2007
Published: March 11th 2007

7 och 8 Mars:
Vi vaknade upp i Pushkar lyckligt ovetande om vad dagen skulle innehalla (for Johans del iaf). Vi at frukost pa hotellet som smakade ok, det var samma frukost som pa de andra hotellen, dvs toast, smor, gele-sylt, friterade knyten med olika vegetariska innehall samt frukt och nagra indiska matroror typ Nasi-Goreng. I staden Pushkar ar det forbjudet att ata agg, kott och dricka alkoholhaltiga drycker eftersom staden ar sarskilt helig. Sarskilt heliga ansag vi dock inte att deras invanade var, vilket vi kommer till senare. Vi borjade dagen med att aka till en ATM. Nar vi stod dar och tog ut pengar kande Johan en plotslig explotion i magtrakten atfoljd av en enorm smarta. Prem korde oss i racerfart tillbaka till hotellet. Johan halvsprang in till hotellrummet, kastade sig pa toan och madde sedan lite battre. Darefter tog vi en runda pa stan och besokte ett tempel. Prem sa att vi skulle akta oss for alla "tourist mosquitos" och inte handla nagot eller tro pa vad nagon sager: ALLA vill lura er! Oj, vad ratt han hade. Den varsta sorten ar de som borjar lite trevligt med ett "Hello, how are you?". De inleder en konversation dar de bara ar trevliga och inte forsoker salja nagot och gor det darmed svart for oss att bara be dem ga eftersom det skulle uppfattas som otrevligt. Vad de egentligen ville var att lura ner oss till det heliga vattnet, be lite for oss och sedan krava oss pa pengar sa att deras boner ska bli horda av nagon gud. Nar de borjade bli hotfulla for att vi inte ville betala gick vi darifran. For att slippa alla forsaljare beslot vi oss for att ga runt den lilla sjon som staden var uppbygd kring, men detta blev svart eftersom man inte fick ga nara sjon med skor pa fotterna. Det var valdigt smutsigt och hett att vandra runt pa stenplattorna som varmts upp i solen. Efter stadsvandringen at vi en buffe som i SEK kostade 8kr. Den var mycket god och Sofie njot mest av pastan i tomatsas. Senare pa kvallen tog vi en 3 timmars dromedartur ut pa landsbygden. Omgivningen var vacker och vi sag solen ga ner bakom bergen. Nar vi kom hem borjade konstiga saker handa med Johan. Han sa att han fros in i margen och skakade kraftigt men Sofie tyckte att han kandes het. Skakningarna blev bara varre och varre och helt okontrollerbara. Efter flera forsok att stoppa Johans frossa genom att linda in honom i alla klader och filtar vi kunde hitta insag vi att allt inte stod ratt till med honom. Under natten tog Johan 4-5 heta bad, sov med vantar och mossa samt dubbla fleecetrojor utan att for den skull undslippa frossan. Inte nog med detta, tarmen tomdes otaliga ganger under natten. Sofie tog pa sig rollen som sjukskoterska. Pa morgonen, nar vi egentligen skulle bege oss ivag till en ny stad insag vi att Johan behovde traffa en lakare. Lakaren kom till hotellet och sa att Johan hade drabbats av matforgiftning och gav honom 28 tabletter av olika sorter for 3 dagars behandling. Tydligen hade dromedarturen forvarrat det hela eftersom bakterierna fatt blandas runt ordentligt i magen av allt skumpande. Vi insag att den 3 timmar langa bilresan till Jaipur inte skulle kunna genomforas utan skamfulla olyckor i baksatet pa bilen. Prem fixade sa att vi fick behalla rummet 4 timmar extra, Johan korde pa strategin att totalt tomma kroppen innan resan. Det gick val sadar.... Sittandes pa en handduk iford badbyxor och med toapapper och extrabyxor (for worst case scenario) i handen paborjade vi farden. Efter 4 timmar och ca 6 stop var vi antligen (hela och rena) framme i Jaipur. Hotellet var helt fantastiskt! Inredningen var som hamtad fran butikskedjan Indiska, fast mer akta. Sofie stortrivdes och satt pa balkongen och njot under skenet av en vacker rod lampa medan Johan langsamt borjade kanna sig battre efter att antligen ha fatt ata (McDonalds) och dricka. Dar sov vi gott under ett overkast med hundratals sma insydda bjallror, Sofie var i himmelriket!

11th March 2007

Hej! Va bra att hotellet smakade okej. :)
13th March 2007

Hej på er!
Trots lite motgångar så låter det ändå himla härligt, och vi är sååå sotis på er! Alltid skoj med rese bloggar att följa så vi lär nog också bli två frekventa läsare :)) Ha det så bra och sköt om er! Kramar från Skåne

Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb