I Kathmandu igen

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel
January 28th 2007
Published: January 28th 2007

Moenster og ThakurMoenster og ThakurMoenster og Thakur

Moenster med vores soede guide Thakur. Han var en kaempe hjaelp, og bar min taske det meste af vejen efter jeg kolapsede paa vej op af 4000 trin.
Kavli: Saa er det endelig blevet muligt at finde en computer med en nogenlunde hurtig forbindelse, og hvor stroemmen ikke gaar paa maa og faa.

Pokhara

Trekking-turen
Som sagt foer var det en helt utrolig tur. Vi brugte ca. 14 dage paa at komme fra Kathmandu til Pokhara (En 7 timers koeretur), hvor vi boede paa Silver Oaks Inn en enkelt nat. Derefter laessede vi vores kaempe-rygsaekke paa ryggen og drog afsted med taxi til Nayapul. Herfra gik turen saadan cirka saaledes (Der mangler vist en by eller 2):

* Hille
* Gorepani: Saa vidt jeg husker, en lidt stoerre bygning med en slags after-ski-stemning og masser af trekkere. Her var en stor stue med en kaempe ovn, som var mere end velkomment for kolde taeer og vaadt toej. Vores toiletvand froes til is her. Det var ogsaa her vi blev hevet ud kl. 6 om morgenen for at stavre op paa Poon Hill og se en smuk solopgang over alle de beroemte bjerge.
* Tadapani
*Chhromrong: En stoerre by med en fandens masse trapper, varmt brusebad og hunde. Herfra fulgtes vi med en hund det meste af vejen til naeste stop.
*Himalayan Hotel
*A.B.C. eller Annapurna BaseCamp. Den
ByByBy

En typisk bjergby med lodges
egentlige destination. Alt var fandens koldt og jeg havde hoejdesyge. Vi stod op kl. alt for tidligt for at se solens straaler brede sig over bjergtoppene og bedestenen der omringede lejren.
*Bamboo
*Jhinu: En by guderne har bestemt skal staa paa en slags klippetop midt i et hav af skov. Her var en fantastisk og meget karismatisk madmor og ikke mindst de varme kilder, som var balsam for sjaelen efter saa mange dage uden bad. Der laa vi og svoemmede rundt i ca 2 timer med oel i haanden, mens vi laerte nogle koreanere vi fulgtes med at vikingebade i den meget kolde flod lige ved siden af.
*Tolka
*Og endelig tilbage til Pokhara igen. Turen ned foregik med hoejt humoer og i straalende solskin. Vi blev centrum for stor nysgerrighed da vi holdt pause ved en skole. En af boernene bad om skolepenne, men vi havde ikke nogen (Eller, ville ikke give hende den pen vi nu havde). Jeg havde nok ogsaa gjort det samme hvis jeg var i hendes sted..

Turist for en dag
Dagen efter nedstigningen, som var en dag tidligere end planlagt, besluttede vi os for at lege turister. Saa vi lejede en lidt for
BoernBoernBoern

To soede boern der underholdt os og et norsk par da vi stoppede for at spise frokost (-:
dyr taxi gennem hotellet og staesede afsted og saa templer, kedelige vandloeb, okser der impulsivt galoperede ned gennem gaden (Det var ret skaegt!) og ikke mindst 3 huler. Wauw! En af dem havde tusindvis af flagermus boende og en tredje var fuld af glitrende sten. Fantastisk. Vi spiste ude paa en restaurant der hed Hungry eye, hvilket skulle vise sig var en daarlig ide.. I hvert fald for mig. Jeg fik fisk. Det var dumt. Dagen efter havde jeg kvalme det meste af dagen, men da vi bare laa og dasede paa hotellets tag og laeste i vores nyindkoebte boeger (7 boeger for ca. 330 kr) maerkede jeg ikke saa meget til det. Foer om aftenen, da det hele kom op igen. Adwr! Jeg er begyndt at faa en nogenlunde appetit igen, saa alt er fint. Men jeg skal satme ikke have fisk igen!

Himalayan HotelHimalayan Hotel
Himalayan Hotel

Vel ankomne til Himalayan Hotel efter en haard tur op
ABCABC
ABC

Morgensol paa A.B.C
Yeah!Yeah!
Yeah!

Moenster i en af de varme kilder med en oel. Kan det blive bedre? Det tror jeg ikke!
FlagermusFlagermus
Flagermus

Et lille udpluk af de fandens mange flagermus der hang rundt omkring i flagermus-hulens loft
Dal BhatDal Bhat
Dal Bhat

Thakur og Moenster spiser Dal Bhat, en aede vi levede det meste af turen paa. Ris, linsesuppe og Kauli (Som betyder blomkaal! Jeg tror pokker Thakur grinede de foerste gange han kaldte mig Kavli) eller anden form for karry-groentsags-splat.

31st January 2007

Halløjsa...
Halløjsa, godt at høre at I er vel nede igen. Håber at I nyder turen og får nogle oplevelser for livet :-) (Udover dårlig fisk) Du får ihvertfald en masse at fortælle om på middelalderturene til sommer Kavli ;-) Hilsen Mette (Warwik)

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 25; dbt: 0.0262s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb