Weekend

Published: January 26th 2007

Afgelopen donderdag heb ik geprobeerd met een huisgenoot naar de lokale voetbalwedstrijd te gaan. (Het stadion zit op 10 minuten lopen van mijn huis). Helaas was die al uitverkocht toen we bij het stadion kwamen, maar we konden wel goed de sfeer proeven. Die is wel behoorlijk anders dan in Nederland, naast een beetje duwen en trekken bij de poorten is er absoluut geen geweld en dus vrijwel ook geen politie. Om het stadion heen staan allerlei kraampjes hun twijfelachtige waar aan te bieden en dat voegt zeker wat toe aan de leuke, levendige sfeer.

Maar goed, geen kaartjes dus volgende keer beter.

Vrijdagavond met drie huisgenoten (Wouter, Marjolein en Kirsten) wat gedronken in een of ander barretje. Zaterdagavond uiteraard weer gedronken, dit keer had Alex (de huissupervisor) wat vrienden uitgenodigd. Zondag ben ik met Daniela (een meisje dat ik tijdens de studiereis heb leren kennen) naar een meertje in de buurt van Cochabamba geweest. Ik dacht dat ik moest gaan zwemmen, maar dat viel mee. Het meertje was dermate modderig dat dat niet echt verstandig was. Het was een toeristische plaats voor hier, maar het was wel een beetje vergane glorie. De kinderen konden bv. waterfietsen op een ander meertje ter grootte van ongeveer een voetbalveld. Gelukkig kon je er wel prima eten (en eten is een erg belangrijk onderdeel van de cultuur hier). Verder ook nog een dorpje in het platteland gezien en een beetje kunnen kijken hoe die mensen leven. Het hele dorp ziet er niet uit, (de wegen zijn slecht, gebouwen vallen praktisch in elkaar) maar er is een pleintje dat er heel goed uitziet en waar iedereen in het weekend dan ook maar een beetje aan het zitten en praten is.

Verder gaat mijn stage ook wel prima. Het grootste leeswerk zit er voorlopig op en ze willen daar heel graag een presentatie van hebben. Heb ik op zich geen problemen mee, maar ik kan me interessantere stof voorstellen dan een stuk of 100 parameters, maar goed. Vanmiddag mag ik aan de bak. Daarna moet ik twee sets van eigenschappen van de base stations aan elkaar gaan koppelen. Aan de ene kant zijn er alle (software) parameters in het base station en aan de andere kant de fysieke eigenschappen van de locatie van het base station (hoogte, bebouwing etc.). Ik heb nog niet echt een idee hoe ik dat ga doen, maar dat zien we wel!!

Niels

26th January 2007

Hey Niels! Leuk om je verhalen te lezen, en de foto's te zien! Gewoon een korte broek? Wat een lekker weer!!! Je neus vriest er af hier in Nederland... Gelukkig dat je niet hoefde te zwemmen.. had het er niet leuker op gemaakt ;-) Veel plezier en succes met je praatje!xSuz
29th January 2007

Dit is nou een blog
Ha Niels, Goed om te horen hoe het daar is. Leuke meid hoor die Daniela. Groet, Sijmen
31st January 2007

Heey Niels, zo te zien en te lezen heb je het goed naar je zin daar en dat eten een belangrijk onderdeel van de cultuur vormt vind je vast ook niet erg. De foto's zijn trouwens een mooie aanvulling. Veel succes met je opdracht, veel plezier natuurlijk en zal je site goed in de gaten houden voor de volgende update! Wood

Tot: 0.07s; Tpl: 0.014s; cc: 5; qc: 51; dbt: 0.0446s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb