Op stage in Bolivia


Advertisement
Published: January 17th 2007
Edit Blog Post

Hallo allemaal,

Hier eindelijk mijn weblog.

Vorige week vrijdag kwam ik ´s ochtends om 9:30 uur eindelijk aan in Cochabamba. De manana cultuur zat er al meteen goed in, want ik kwam letterlijk een dag later aan dan gepland (25 uur vertraging 😞 ).

Het zit zo: Door boerenblokkades kon de brandstof voor het vliegtuig (dat vanuit Santa Cruz naar Madrid zou vliegen om mij op te halen) niet geleverd worden. Het stond dus nog steeds in Bolivia toen ik aankwam op Madrid. Maar het was eigenlijk helemaal niet erg, want we werden ondergebracht in een (heel) goed hotel bij het vliegveld waarbij alle maaltijden natuurlijk ook gratis waren.

De volgende dag om 17:30 uur vertrokken we naar Santa Cruz. Daar aangekomen bleek het vliegtuig naar Cochabamba ook ernstige vertraging te hebben. Dit had ook te maken met de blokkades. De regering had de mensen die vastzaten bij de busstations de mogelijkheid gegeven om (gesubsidieerd) naar Cochabamba te vliegen via Santa Cruz. Omgerekend kostte dat de mensen ongeveer 10 euro, dus daar maakten ze massaal gebruik van.

Uiteindelijk heb ik op de luchthaven van Santa Cruz 8 uur moeten wachten op een vluchtje van 30 minuten. Toch kwam ook dit eigenlijk goed uit, want door die vertraging kwam ik ´s ochtends aan en toen was het er rustig (geen blokkades en relletjes). Ik kon meteen door naar het guesthouse en niet veel later stond ik op mijn kamertje! Ik had dus weer eens geluk!!

Het huis is verder echt prima. Er wonen 4 meisjes en 4 jongens (waarvan 5 Nederlanders!?!) en we hebben een relaxte tuin. Foto´s volgen. Verder wordt het allemaal schoon gehouden door onze hulp en hoef ik zelf ook bijzonder weinig te wassen 😊.

Over het algemeen eten we samen en afgelopen zaterdag hebben we thuis ook gezellig wat gedronken, prima dus!!

Verder is mijn stage ook prima (ik was er natuurlijk al geweest, dus echt nieuw was het niet). Ik moet nu wel veel (in)lezen, maar dat hoort erbij. De opdracht is iets veranderd; ik moet het verkeer in een base station optimaliseren door aan allerlei parameters te gaan schroeven (daar laat ik het maar bij). Mijn meegebrachte stroopwafels waren in ieder geval een daverend succes.

Groeten,
Niels

ps. Mocht het nodig zijn: Ik ben te bereiken op 00591 4 70389920 (mobiel). Mijn Nederlandse mobiel werkt hier niet goed, dus die staat meestal uit.



Advertisement



18th January 2007

Tol, Klinkt erg goed allemaal, jammer van al die arbeiders op de weg... Gelukkig; elluk nadeel heb z'n voordeel :) Enjoy! Mark
19th January 2007

Hola Macho
Héé Nielsje! Klinkt goed allemaal hoor! Je opdracht klinkt trouwens wel een beetje tb en je wannabe website adres zullen we het ook maar niet over hebben.... Wel goed dat ze je in stijl hebben vervoerd naar Bolivia. Nederland heeft gister ook goed op zijn gat gelegen omdat er een redelijk straffe wind stond, maar nu valt er weer weinig te beleven hier. Ben benieuwd naar de eerste foto's en de verdere verhalen. We zullen eens kijken of we nog een TUT snoepreisje kunnen regelen! Zoen! Jess

Tot: 0.072s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 58; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb