Velankommet til Japan

Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Ueno
January 21st 2007
Published: January 23rd 2007

Efter en hyggelig morgen med familien Aagaard, begav vi os af sted med følge af den store vinke komité. Turen startede kl. 8.55 fra Århus hovedbanegård, herefter ankomst til Kastrup med flyafgang kl 15.40 med SAS mod Tokyo airport. I den forbindelse er det vigtigt at kommentere den fordel det er at have lidt familie i lufthavnssystemet (1. klasses betjening hele vejen :-)) 11 timer senere ankomst til Tokyo... Tidsforskellen gør at klokken her kun er 10.00, dog dagen efter.

Vi frygtede det værste ved ankomsten til lufthavnen, dels var der priserne, der skulle være skyhøje, en ikke engelsk kyndig befolkning samt ringe mulighed for overnatning i nærheden af centrum. Alle disse ting blev manet til skamme. Her var super betjening gennem Turist informationen hvor bomulighederne blev listet op ud fra det prisleje vi havde tænkt os, med forskellige bo muligheder noteret drog vi mod området Ueno tæt på centrum af Tokyo.

75 minutter i tog senere ankom vi til området, der var nu kun 2 km til nærmeste Roykan (Autentisk Japansk bomulighed) hvilket viste sig at være en pinsel med ca 400 kg bagage på ryggen... men vi ankom dog til hotellet som venner! :-). Vi havde mange planer om at gå lidt rundt i området for at finde det bedste hotel men det første viste sig faktisk at være helt perfekt. Jeg nævner i flæng, frit internet, værelse med bad og toilet og stue (Næsten en hel lejlighed i bedste Japaner stil til ca. 470 pr. nat), køleskab, vaskemulighed og ikke mindst varme i toiletbræddet.

Efter vi havde indrettet os på vores 20 m2 drattede vi omkuld der var lige noget søvn der skulle indhentes, måske var det alligevel dumt at vi brugte alt tiden på flyet til at spille på spillemaskine og se film, end at sove. Men man kan jo altid være bagklog. Klokken 20.00 vågnede vi naturligt af vores søvn og håbede meget at det stadig ville være muligt at få lidt at spise. Vi fandt til alt held et rigtigt hyggeligt sted i lokalområdet og med lidt hjælp fra nogle mere engelskkyndige gæster (Da personalet ikke kunne et kuk engelsk) lykkedes det at få et rigtigt godt måltid mad.

Aftenen sluttede med chatten på internettet og briefing af den nærmeste familie omkring tingenes "positive" tilstand.

Hilsen Thomas og Sofie

23rd January 2007

Kommentar til billeder fra Tokyo
Hej Begge to Sjovt at se Jer i det Japanske "landskab". Spiser Tokyo-Japanerne ude i større stil? Jeg er stadig imponeret over Skype talekvaliteten. Vil i på en sightseeing bustur rundt i Tokyo - eller er cykletransporten ideel? Mange hilsener Thorkil
24th January 2007

Førstehåndsindtryk
Jeps Japserne spiser ude i stor stil, men vi er ikke synderligt imponeret over maden endnu... Vi har stor fornøjelse af cyklen og regner derfor ikke med at tage bussen rundt, det er livet simpelthen for kort til :-)
24th January 2007

Hvor er Japanerne?
Hej Thomas og Sofie Spændende at se motiver fra Jeres første stunder i Tokyo. Men hvor er cyklerne og især hvor er japanerne - jeg savner lidt liv fra gaderne!? Kulden og sneen startede mandag morgen i danmark og der er nu faldet meget sne i europa! Hilsen Inge&Thorkil
26th January 2007

Pissegodt
Det ser pissegodt ud, MEN HVOR ER SAKE'n, DEN KAN ALLE LI.... uanset kører sprutbussen videre i DK ! :) Håber i får en pisse fed tur :=)
26th January 2007

Dejligt at høre at I har det godt
Hej Thomas og Sofie Vi er glade for at høre at I er godt kommet over, og nogle rigtig fine billeder. Har I ikke nogle billeder fra der hvor I bor. Her i Danmark har der som sagt været lidt koldt de sidste par dage, men nu er vejret slået om igen. Det regner ØV! I aften kommer der semifinale i melodi grandprix. Det skal jeg selvfølgelig se. Kan I have det godt. Vi glæder os til at se flere billeder. Knus Rasmus, Nikolaj og Mette:-)
7th February 2007

Jagshemash!
Hej Thomas - Du må undskylde at jeg ikke dukkede op til din fest, men havde selv lige en afgang som skulle overståes. Rart at se, at nogle nyder at holde lidt fri - jeg kan godt røbe, at ens arbejdsdage er pænt lange, når man lige kommer fra skolen og så samtidig bruger 2 timer på transport oveni. Men smid endelig nogle flere billeder løbende på bloggen, så vi andre arbejdsnarkomaner har noget at bruge vores sparsomme fritid til. Hils Sofie. PS. Fedt billed af ringene i bussen.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.02s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb