The Journey Begins

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
December 8th 2006
Published: December 8th 2006

Wat Phra KeoWat Phra KeoWat Phra Keo

Haardtarbejdende thai i kendetegnende stram uniform foran templet.
Saa ankom vi endelig til Bangkoks nye lufthavn som var dejlig koelig. men ligesaa snart vi satte foden udenfor var det ligesom at traede ind i botanisk have med anorak og pelshat paa.

Nu har vi vaeret i Bangkok i 5 dage vi er helt vilde med Thailiand selvom vores doegnrytme stadig er rigtig skaev. Vi bruger meget tid paa at slappe af og drikke youghurt ananas shakes paa vores fantastiske guesthouse. Vi er naesten kommet over vores jetlag og har nu overskud til mere end bare at udforske vores naeromraade hvilket ellers har vaeret rigtig spaendene.

Idag har vi vaeret paa vores foerste sightseeing til fantastiske Wat Phra Keo og The Grand Palace. Det var fuldstaendig vanvittigt smukt og udenfor forklaring. Stedet var ret overrendt af pakketurister i matchende outfits men lige saa snart man gik lidt vaek fra hovedattraktionen, en 30 cm hoej budhha lavet af jade, kunne man vaere helt alene. Vi brugte lang tid paa at studere de lange mytiske vaegmalerier og de sjove Bonsai traer (som Mikkel var dybt forelsket i).
Da vi var faerdige med at se paa templet, godt udmattede af varmen (man skulle vaere fuldt daekket til for at vise
Nam NamNam NamNam Nam

Morgenmad over Siberien.
respekt), daskede vi videre og opdagede et lille fuldstaendig turistfrit marked hvor de solgte urter, amuletter og sjov mad (kaempe krabber, alskens eksotisk frugt og vederstyggelige friturestegte graeshopper).
Paa vej hjem fra markedet fandt vi en mystisk lille smal gyde som bestod af planker paa stylter over en lille biflod, hvor der faktisk var folk der boede i bittesmaa rum bygget af affald, braedder og boelgestaal!
Vi har ikke helt vaennet os til varmen og er stadig helt blege (tak for faktor 25 TisMor 😊...

Her er en lille liste over ting som vi syntes kendetegner Bangkok:

-Der er katte og hunde over det hele
-Folk fejer hele tiden (tilgengaeld goer de det med fine hjemmelavede koste)
-Folk griner meget og laver tit sjov med os naar vi taler daarlig thai (hvilket er det eneste vi kan).
-Her er renere end visse dele af koebenhavn
-Hvis man staar tidligt op finder man ud af at Bangkok kan vaere stille og fredfyldt.
-Boernene er lige til at bide i og vi kommer nok hjem med et par stykker😊

Haaber at i har det godt derhjemme i regnvejret 😊

Kys fra myggestiksinficerede Simone og lettere
SultanHoenen ligger aeg.SultanHoenen ligger aeg.SultanHoenen ligger aeg.

Foerste nat bookede vi et vaerelse med tilhoerende toilet.
fugtige Mikkel

Gadedreng slukker ild.Gadedreng slukker ild.
Gadedreng slukker ild.

Vi griner stadig af det her billede!
Vores udsigt.Vores udsigt.
Vores udsigt.

Solopgang over den munketempelby vi kan se fra vores vaerelse.
Simones puttaerSimones puttaer
Simones puttaer

En stille stund med lidt laesning paa vores spartanske, men dejlige vaerelse.
Taa DaaTaa Daa
Taa Daa

Saa kan i selv se at vi er glade og har det godt!
Mygge AttackMygge Attack
Mygge Attack

Simones ben er aabenbart vaeldig velsmagende, mens Mikkels ben ikke er nogen toere spare-ribs.
VaegmaleriVaegmaleri
Vaegmaleri

Detalje paa den urestaurerede del af vaeggen.
Midas kan godt lide hoenerMidas kan godt lide hoener
Midas kan godt lide hoener

De fleste af templerne var udsmykket med mytiske figurer, detaljerede mosaikmoenstre og haandmalede porcelaenskakler.

11th December 2006

Jeg er misundelig !!!
Hej Simone og Mikkel - Dejligt med Jeres skriverier - og Mikkel, jeg skal nok printe alt ud til din gamle morfar. - Ja, jeg husker Bangkok fra 1989 - lang tid siden, men ret frisk i hukommelsen. Vi rejste med Hans, Rose, Anne og Charlotte (mormor passede lille bitte Mikkel) i 14 dage - 1 uge i Bangkok og 1 uge i Hua Hin, skønt. Jeg syntes, den kæmpe store by var vildt spændende, og jeg vil meget gerne dertil igen. Da vi kom til Thailand - Rose var 12 år - spurgte jeg hende, om hun ikke kunne se, at hun lignede alle de andre thailændere, men så svarede hun blot, at det passede ikke - med sine dengang store og meget grønne briller på næsen - lignede hun absolut ikke ingen andre end sig selv ! Lige Rose. P.t. er jeg lidt malermester i Stenløse i ægteparrets nye hus - og medens jeg maler, går Jan rundt i haven og leger havemand. Det er et skønt hus med masser af plads - og lys. Det skal I se, når I vender hjem fra Østen. Øv, Mikke, jeg skal ikke til Sibirien. Der var ikke nok, der turde binde an med en tur til 40 graders kulde, mærkeligt ikke ? - Ok, men så har jeg bestemt, at vi - sammen med Birgit og Lars - tager på 14 dages rundtur i Kina til efteråret 2007. Lang tid at vente - jeg tog gerne af sted i morgen. Kys og kram fra Mikkels morfar og Merete - Pas nu for fanden godt på Jer selv.
12th December 2006

Hej young kids on the blocks
hvor ser I dejlige ud. skønt at se jeres billeder, forstår ikke helt det med ilden. masser af kærlighed og kram ps. simone prøv med tigerbalsam til de grimme stik.
16th December 2006

ja da!
hej i to smukke flotte mennesker! Håber i har det godt så lige jeres billeder.... nu har jeg logget mig på jeres blogs så de bliver sendt til min mail... sidder her sammen mette og lotte+david og nyder hinanden inden vi skal afsted til sydafrika! det jo om 3 dage....Bliver lidt mærkeligt men også fedt at se hele familien! glæder mig til at høre meget mere fra jer! lyder til i har det pisse sjovt. glade hilsnere fra familien Ærsøe+moodley....+ kys og kram fra din mor! ps alias!!!!!!!! hva sker der for de afsnit! de helt ud og skide! er nået til der hvor jack bristow er på syghuset og de for sidney til at lege kone! og så faldt jeg altså i søvn.... pss! det går skide godt her og er vist lidt små kærester med ham olau der... i kan finde et billed af ham på melodi grandprix 2007 :) det ikke særlig godt men så for man da set giraffen......tusinde kys igen igen *Barbara
18th December 2006

hej
Hej Mone & Mikkel, det ser rigtig dejligt ud.. - glæder mig til at følge jeres rejse rundt. Knus'r fra Linette
19th December 2006

it's a beautiful world..!
Awh, makes me happy to see that you are having a great time. Bangkok seems to be a marvelous place, I hope that all your travels will be as good, or better! Here in sweden, the weather is mostly frosty, yet beautiful. In nörrebro, huge streetfights between auto's and cops broke out this weekend, and the blocks around ungdomshuset was a cop-free zone for some hours. The police had all their fancy cars and clother repainted in nice colors :D. Viva la revolucion! Good luck on your travels, miss you!
23rd February 2007

yo
hej søde og skønne. sidder her i vesterkopi og venter på at få 30 foto på lærred det ser herre godt ud. har haft en skøn tur til tenerife. nu kommer manden jeg venter på, men jeg vender snart tilbage med mere. knuzz

Tot: 0.299s; Tpl: 0.025s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb