Vingerklip Mountain Lodge

Namibia's flag
Africa » Namibia
April 27th 2018
Published: April 27th 2018

Om 8 uur op de eerste bestemming. Nog heerlijk koel voor een wandeling van 1 ½ uur. Twijffelfonteijn. De eerste blanke boer hier, 1940 begonnen en 1964 opgegeven, nog lang uitgehouden in deze woestenij, was nooit zeker van de bron. De ene dag water, de andere dag niet. Vandaar de naam. Het doel van deze wandeling is de talloze graveringen van Bosjesmannen. 2500 jaar oud. Sommige graveringen van pinguïns en robben tonen aan dat de zee destijds een stuk dichterbij lag dan nu. Daarna nog even een korte rit en wandeling gemaakt naar de orgelpijpen. Verticale erosie met een heel eigenaardig effect. Gauw weer de auto in voor 130 km naar onze volgende bestemming. Het is inmiddels (11.30 uur) al 30 graden. Toch nog even onderweg een wandeling gemaakt naar het petrified forest. Onze gids, een vrouw van 31, vier kinderen, op slippers van drie kwartjes bij Zeeman waarschuwde ons voor het moeilijk begaanbare pad. Zij liep als een berggeit naar boven, wij op onze dubbel gezoolde bergschoenen er moeizaam achteraan. 28 miljoen jaar oud, niet een dag minder, waren deze stenen klompen oud. In Khorixas geld, diesel en water aangevuld. Heerlijk even 20 km asfalt en daarna weer hobbelen. Ditmaal een weg met veel droge rivierbeddingen. Lastig. Wel een schitterend landschap met veel vormen. Burchten, canyons, rotsen die als spietsen 30 meter de lucht in steken, enz. Alles door moedertje natuur in elkaar geknutseld. Dit keer een luxe lodge met zwembad. Een welkome afwisseling. Vanuit het restaurant heb je een schitterend uitzicht over de vallei en de bergen. Vandaag in de woestijn 35 graden, blij met de airco.

28th April 2018

Honderden zebra's en een paar giraffen
Zooo! Het blijft een fantastische reis. Het lijkt wel gewoon worden als je dan zoveel wilde beesten ziet. Hou er rekening mee dat dat hier toch echt anders is!!

Tot: 0.087s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 55; dbt: 0.0469s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb