Saunassa

South America
October 5th 2006
Published: October 5th 2006

Ensimmainen reaktio Etela-Amerikan mantereeseen: tulimme saunaan. Reaktio ei ole kovin paljon muuttunut, helteen maara ehka hieman on lisaantynyt. Otimme pikaspurtin Caracasista heti maanantaina (lento oli sunnuntai-iltana perilla) ja matkustimme kuutisen tuntia Cumanaan, missa vietimme pari yota matrimonio-"sviitissa". Epatoivoisesti yritimme loytaa rannan, mutta tulimme satamaan, taas kerran yhta freesina kuin saunassa vaatteet paalla vietettyjen tuntien jalkeen. Tana aamuna Ilpo heratteli minut jo ennen kuutta (!) ja otimme eilisen velttoilun takia kunnon lahdon itaan. Terminaalille (asemalla) paasimme suht helposti, mutta siella matkamma meinasikin pysahtya; aamubussi Carupanoon olikin helpommin ajateltu kuin toteutettu. Aikamme ihmeteltya paadyimme Por puestoon, yksityisautoon joka lahtee matkaan kun viisi ihmista on kyydissa. Kieltamatta auton lahtiessa arvelutti jonkin verran, koska auto oli jotakuinkin epailyttava ja toiminta muutenkin uutta ja omituista. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja paasimme perille. Helteista menoa jatkui viela pitkalle iltapaivaan, mutta Jurassic Parkin maisemia katsellen ja dinosauruksia odotellen tulla tupsahdimme tanne Güiriaan yoksi. Huomenna on tarkoitus jatkaa Trinidad ja Tobagoon, silla pieni karibianloma yksintein kiinnostaa.

Turvallisuusasioista pelotellaan kovasti, mutta ainakaan tahan asti ei minkaanlaisia ongelmia ole ollut. Myos hygieniataso on ihan ok ja mika tarkeinta, wc-ponttoja loytyy kaikkialta! Espanjaa tosin on pakko osata, alkeiden kanssa parjataan, mutta toinen vuosi epsanjan tunneilla ei haittaisi. Toistaiseksi suurin "shokki" lieneekin jatkuva saunominen, lampotiloja en tieda, mutta hyvin taalla ainakin tarkenee.
Kaunista on ja tosi paljon ollaan naurettu. Pikkuhiljaa yritetaan rauhoittua niin etta jaisi aikaa olla pitempaan yhdessa paikassa, mutta Guyanan sovitut jutut painavat paalle ja yritamme siirtymista pikkuhiljaa kohti Ranskan Guyanaa. Aika tuntuu luisuvan kasista ja myonnettakoon, Suomi tuntuu Hyvin kaukaiselta.
Taalla parjataan hyvin!

Tot: 0.11s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0766s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb