Los Americanos y la altituda


Advertisement
South America
January 9th 2008
Published: January 9th 2008
Edit Blog Post

Hola luitjes,

Al mijn zorgen over de reis waren voor niks. Geen enkel probleem gehad en Lan heeft mijn ticket niet aan iemand anders verkocht (er was inderdaad een wachtrij balie voor het geval iemand te laat kwam opdagen, maar aangezien ze in Gulliver´s continental niet begrepen dat ik niet de hele ochtend op het vliegveld wou rondhangen, was dat geen punt 😉. Heb lekker op Jose Chavez in de zon gezeten met een cola en mijn boek. Dat wil niet zeggen dat ik 16 uur in het vliegtuig aanraad. Pak hem beet 27 uur van bed naar bed was best pittig.

Het vliegveld in Lima was verassend genoeg een stuk mooier en beter georganiseerd dan Atlanta! Niks een uur in de rij staan met je immigratie formulier (ben je een nazi? ben je een spion of terrorist? Heb je een geslachtsziekte? No? Welcome to America!).

In Cusco stond Ana-Maria me op te wachten. Mijn gastgezin is echt superaardig. Ze wonen in een heel mooi appartement. Deze week is er ook nog een Australisch meisje. Ik ga zaterdag met haar en haar vrienden mee raften ... als ik me goed voel tenminste, want tja, die hoogteziekte is geen fabeltje. "Dat gebeurd mij vast niet." Nou wel dus! Hoofdpijn, misselijk. De eerste dag heeft Ana-Maria mij met een mok coca thee naar bed gestuurd. s´Avonds zou Jen (de Australische), mij de spaanse school laten zien, maar ik voelde me nog te crappy. Die ijle lucht valt ook tegen! Het voelt net als mijn allergie. Je merkt gewoon dat je minder lucht binnenkrijgt dan anders (pap, denk om je puffer). Maar volgens mij begint het te wennen.

De cadeautjes vielen volgens mij wel in goede aarde. Het huis stond vol klompjes, dus ik was blij dat ik wat anders mee had gebracht 😊. De kunstcalender viel volgens mij in goede aarde. Ze zijn zelf ontzettend creatief. Schilderen, boetseren (en Ana-Maria maakt haar eigen chocolaatjes!)

Ondanks alle ongemakken deze eerste dagen, is het bezoek aan Cusco toch al de moeite waard. Alleen al het uitzicht vanuit het vliegtuig! Alles is zo groen en prachtig. Vanaf het balcon bij mijn familie kijk je uit over de barrio´s die tegen de heuvels zijn gebouwd. Ontzettend mooi allemaal. Volgende keer zal ik foto´s posten.

Groetjes, Fricke

Advertisement



9th January 2008

Cavia's?
He meis, Fijn te horen dat alle stress voor niets was en dat het je goed bevalt in je gastgezin! Hopelijk komt het met die hoogteziekte ook allemaal goed de komende dagen - maar ja, nu weet je ook waarom ze zeggen dat je de eerste dagen rustig aan moet doen. Is je reisgids dus ook betrouwbaar (wij hebben nu dezelfde van de bieb, en ik heb de 'enge' dingen dus maar eerst gelezen, dan komen de leuke, mooie en spannende daarna wel)! Ben heel benieuwd naar je foto's en volgende verhalen! Veel plezier met het ontdekken van stad en omgeving, taal en culinaire specialiteiten! x Daf
9th January 2008

xx
hee frick. wat een leuk verhaal, ik hoop echt dat je t ontzettend naar de zin hebt, ik zal je blogs blijven lezen.. dikke kus mij en van de anderen ook natuurlijk
9th January 2008

reageren op je blog.
hallo fricke je eerste verslag gelezen. Fijn dat het allemaal meevalt en leuk is. Hoop dat je verschijnsel i.v.b.met de hoogte meevalt. Raften is dat in deze periode van het regenseizoen niet te gevaarlijk in verband met onverwachtse hoog en wilde water toestanden. Zorg maar eerst dat je helemaal goed in orde bent je hebt nog tijd genoeg. En breng me liever achteraf op de hoogte van dit soort gevaarlijke akties. Hoef dan geen slapeloze nachten te hebben. weet dat je een verstandig meisje bent! Heb je de private messages wel ontvangen? ook de groeten van oma, tante Agnes en oom Theo en Dafne en Chris en pap kus en groetjes mam
10th January 2008

He Fricke, Wat leuk dat je een goed gastgezin hebt getroffen! Ik hoop dat je je gauw beter voelt, dan kan je eens goed de omgeving verkennen! Saludos! Margit
10th January 2008

Sorry
Had beter moeten weten. Ik zal je maar niet vertellen over mijn paragliding plannen ;). Ik moet berichten eerst goedkeuren voor ze verschijnen. Zodat mensen geen spam gaan plaatsen. Ik lees je berichten zo snel mogelijk, maar ik zit niet elke dag achter internet hier!

Tot: 1.222s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 27; dbt: 0.028s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb