Marijke and Luc

Published: November 2nd 2007

Hello,

We have been travelling to Canaima national park by cesna airplane five persons from Ciudad Bolivar, and arrived in a village 2000 people after a one hour flight. We continued by powered canoe upstream the river for a 60 km ride, with low waterlevel, and it took us a while to get to the spot from where we had to start the one hour walk uphill, to reach the bottom of the Angel Falls, the highest waterfall in the world, being 983 meter high. We took some pictures and enjoyed the moment, and after killing twentyfive mosquitos we decided to go back to the startingpoint. By the time we got there it started raining quite hard, so we crossed the river in the dark to reach our campingspot for the night, sleeping in hammacks. Waking up in the morning gave us a whaw feeling, since we were looking at the mountainwall the falls come down from, hanging in our hammacks, special feeling. Coming downstream was easy since the rain at night brought the waterlevel to normal, lucky for our bums. The next program was crossing a lagoon by boot to continue a short hike to a waterfall you can walk behind, the one was filmed in The last of the Mohicans, quite impressive to see the water passing by with a hell of noise. A night in a normal bed later we arrived back in Ciudad Bolivar by cesna again in the afternoon, and spend some time wandering around the city.
Now we are in Santa Fe in the north of Venezuela, watching the caribbean sea. Tomorrow we leave for Caracas from where we fly out to Toronto. Starting 0h50 at night monday the fifth we end our Latin America trip, and we can say hello to Margaret after a 5h45 flight in Canada.

Hallo,

We zijn naar het Canaima national park gereisd om de Angel Falls te bezoeken. We zijn daar naar toe gevlogen met een cesna vliegtuigje voor 6 personen, 5 passagiers en de piloot. De vlucht zelf was ongeveer een uurtje en daar aangekomen zijn we de kano (met motor) ingestapt voor een 60 km lange tocht stroomopwaarts, een nogal moeilijke reis daar het waterniveau bijzonder laag was. Na een nogal lange tocht begon ons gat al serieus zeer te doen, dus we waren blij dat we er uit mochten, en we begonnen aan de klim naar de voet van de waterval. Daar aangekomen was het zicht heel spectaculair, een waterval van 983 meter hoog recht voor onze neus, alle gatzeer waard dus. Tijdens het afdalen werden we getrakteerd op een tropische regenbui die een hele tijd heeft geduurd. Aangekomen in onze kampplaats kletsnat maar heel blij met de ervaring, zijn we gaan slapen in onze hangmatten na een heerlijke maaltijd van BBQ kip op groen hout, die een speciale smaak geeft aan het vlees. De volgende ochtend vroeg op, ontbijt en terug richting dorp. Het dorpje zelf telt een 2000 tal inwoners, maar groeit tamelijk snel. In de namiddag een tocht naar de Lagune en onder een van de watervallen gelopen, deze die te zien is in de film, The last of the Mohikans, heel indrukwekkend om zo een hoeveelheid water voor uw neus te zien naar beneden donderen. De volgende ochtend terug naar de stad en gisteren aangekomen in Santa Fe na een busrit van 6 uur die er uiteindelijk 10 werd maar ja we zijn dit intussen gewoon, dit is Zuid Amerika.
Morgen vertrekken we per bus, voor 6 uur, alle dat hopen we toch, naar Caracas waar ons ZA avontuur eindigt om 0.50uur op maandagmorgen, wanneer we het vliegtuig nemen naar Toronto.

groetjes Marijke en Luc

8th November 2007

hallo Marijke en Luc
Heilaba, Amai al een hele weg afgelegd ! Hier is alles ok ! Verleden week was Lize jarig en mocht ze haar eerste grote verjaardagsfeestje geven voor de kindjes van haar klas. Er was leven in de brouwerij kan het jullie verzekeren maar kheb mij verschrikkelijk geamuseerd met die kleine gasten. Ze stelt het anders heel goed in school en kheb de indruk dat we een goede keuze gemaakt hebben voor haar. Anders gaat het dagelijkse leven hier zijn gangetje ... Ah en speciaal voor Marijke : vele groetjes van Brenda ! Dikke kussen

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 33; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb