Fra Salto, Montevideo og Colonia

South America » Uruguay » North » Salto
March 21st 2007
Published: March 21st 2007

Paa bussenPaa bussenPaa bussen

Vi fikk baade varm mat og dessert :)
Da vi kom frem til Salto litt slitne etter en lang tur bestemte vi oss for aa dra til en vannpark sammen med danskene og Kate. Da vi skulle pakke sekken oppdaget Hanna til sin forskrekkelse at bikinien var borte. Men takket vaere en snill taxisjaafor, som viste hvor man kunne faa kjopt en bikini midt i siestaen, saa gikk det bra alikevel. Vannparken var ganske liten men veldig koselig. Vi hadde en deilig dag der med vannmassasjesenger, bolgebasseng og sol. Paa kvelden dro vi til Thermal Baths som er naturlige oppvarmede kilder hvor man rett og slett bare drar for aa slappe av.

Dagen etter dro vi til Montevideo som er hovedstaden i Uruguay. De to dagene vi hadde der brukte vi paa aa se byen som hadde en ganske gammeldags stil og er veldig rolig og familievennlig til aa vaere en storby.
Den andre dagen brukte vi blant annet 4 timer paa det som maa vaere verdens verste restaurant. Vi maatte vente kjempelenge paa maten som naar den forst kom ikke var noe god og manglet halvparten av ingrediensene. Men det er heldigvis den eneste negative matopplevelsen vi har hatt hittil.
Paa kvelden den forste
Mellom Iguazu og SaltoMellom Iguazu og SaltoMellom Iguazu og Salto

Hanna som slaekkern paa bussen
dagen tok vi en rolig kveld paa en cafe sammen med jentene i gruppa. Den andre kvelden var vi paa et utested aa dansa til vi sovna (med hodet paa skulderen til Silje for Hannas del).

Sist men ikke minst i Uruguay var Colonia. Byen minnet litt om Paraty og vi hadde vardens koseligste hostel. Alle rommene hadde blomsternavn og det var blomster overalt. Hele hostellet var veldig bestemoraktig og hjemmekoselig og alle syntes det var dumt at vi bare hadde en natt her.
Dagen brukte vi paa aa raane rundt med noen gamle mopeder vi leide. Ironisk nok stod det "speedy" paa alle de kjempestore hjelmene som vi fikk utdelt av en ganske saa skeptisk utleier. Vi var forresten de eneste som brukte hjelmer i hele byen. Vi har aldri blitt ledd saa mye av som den dagen, saerlig naar vi kjorte forbi et utleiested som hadde nektet aa laane oss mopeder to timer for. Men alt gikk bra og vi hadde det kjempegoy.
Paa kvelden spiste vi paa en restaurant som liknet paa mer paa et hus. Vi satt i hagen som hadde utkikk mot vannet. Blandingen av oransje lys som var hengt utover hele
SaltoSaltoSalto

Her spiser vi frokost paa hotellet etter en lang natt paa bussen
hagen og maaneskinnet gjorde at det nesten ble en magisk stemning der. Det var en perfekt avslutning paa Uruguay. Dagen etterpaa tok vi ferja over til BA.

Vi er fortsatt i BA her bor vi sammen med familien til Evelyn og har det veldig bra. Skal prove aa faa oppdatert herfra saa fort som mulig. Vil forresten ogsaa si gratulerer med navnedagen til Bendikbror som er idag!

Evelyn og Hanna

Salto

Hanna som koser seg i sola i vannparken

Vannland :)
Salto

Vi som koser oss i vannmassasjesengene

Jentene i Thermal Bath
Salto

Her leker vi hvem som kan sitte lengst paa skuldrene til reisekompanjongen sin :)

Kveldsspasertur i Salto

Flamencodansere paa gata

Tre sote flamenco jenter
Montevideo

Tone og Silje paa verdens verste restaurant

En gate
Montevideo

En vakt som tok seg en liten lur

Evelyn i en fin gate

Graven til Artigas, mannen som frigjorde Urugay og med Evelyn nede i hjornet
Montevideo

Et utrolig stygt belte vi fant, tro det eller ei, det er manen til en hest evelyn har rundt livet
Montevideo

Gaucho dans paa gata i Montevideo (Gauchoer er noen slags cowboyer i sor-amerika)

Gaucho dans
Montevideo

Hanna,Silje og Evelyn vorser paa hotellrommet med "pilsen"

Evelyn og Silje

2nd April 2007

you should write in english also
Hi, Im from uruguay, and found your blog. But since i cannot understand german, i couldnt find if you enjoyed your stay here or now, jajajaj. Hope you did
10th April 2007

Hei damer
Hei jenter. Håper dere har hatt en god påske! Høres ut som dere har hatt en fin tid i Argentina. Kommer til å stå i takknemlighetsgjeld til familien din Evelyn for at de har tatt så godt vare på dere!!! Dere må hilse dem og takke så mye!! Her hjemme er vi tilbake etter en flott påsketur. Slitsomt å begynne på jobb igjen. Jobbing er oppskrytt!! Det snødde da vi kjørte ned fra fjellet og snøen lå i hagen når vi kom hjem. Heldigvis er det meldt 20 plussgrader til helga. Pappa og Bendik har sådd div urter, gresskar mv i potter som skal plantes ut når det spirer. Marte står på med russerevy, prøver og søknad til videre utdanning. Veldig hyggelig at du satte pris på pakka Hanna! Morsomt at den kom fram. Dere må oppdatere bloggen hyppig nå som vi ikke får tak i dere på telefon. Dere må ta hensyn til bekymrede mødre!! Lotta love!!!!
13th April 2007

You should not write in english also
Hi, Im not from uruguay, and I was actually one of the first ones to see your blog. Since I dont understand german Im glad you are writing in norwegian. I found out if you enjoyed the stay or not, but I won't say since I dont want to ruin Martins expectations. Haha. Hey sinnsykt kult basseng! Og nå er jo halve søramerika rødt på kartet deres jo ;) Stiiliiig

Tot: 0.086s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb