De eerste dagen op kantoor.


Advertisement
Suriname's flag
South America » Suriname » Paramaribo
March 21st 2018
Published: March 21st 2018
Edit Blog Post

Hallo allemaal,

Na 1,5 week dacht ik laat ik maar eens weer een blog schrijven.

Mijn stage is nu al 1,5 week bezig.
Vorige week ben ik wezen kijken op een voortgezet speciaal onderwijs (VSO) school. Ik heb hier de Nederlands en rekenlessen geobserveerd. Het was wel raar om dat mee te maken, want er zitten alleen maar meiden op die school tussen de 13 en 18 jaar. Op een dag was ik rekenen aan het observeren in de klas van de 18 jarigen. Zij snapten nog helemaal niks van de tafels.... Dan zit ik daar als 19 jarige achter in de klas en op dat moment besefte ik wel even hoe goed wij het hebben in Nederland. Ik bedoel kijk wat ik al allemaal weet en heb geleerd en zij zitten de tafels te leren, tegenstellingen te leren waar ze niks van snappen, mannelijke en vrouwelijke woorden te leren. Het is dan wel een speciaal onderwijs school, maar de leerkrachten konden mij niet vertellen wat de meiden voor gedragsproblemen/leerproblemen hadden. Deze week ging erg snel voorbij, voor ik het wist was het alweer vrijdag en zat ik met twee uur slaap achter in de klas. Dit komt natuurlijk omdat ik op donderdagavond ben wezen stappen in HAVANA. Het is echt een superleuke club. Wat ik die week verder heb gedaan? Slapen, heel veel slapen. Die warmte, de indrukken die je krijgt maakt je echt wel moe.
Ohja en ik ging niet met de taxi naar de VSO-school, maar met de fiets, want we hebben fietsen gehuurd. Ik moest 10 minuten fietsen naar de school, maar het is best eng, want ze kennen hier geen fietspaden en de auto's rijden best snel en dicht langs je heen. Dit is even wennen. Ook fiets je aan de andere kant van de weg. Dat is ook wel even wennen.

Afgelopen weekend hebben we vrij weinig gedaan. Op zaterdag zijn we gaan zwemmen en 's avonds was het plan om te gaan indrinken bij Danique, maar daar stook Rob een stokje voor. Rob is een man van rond de 60 en hij komt uit Lelystad en is hier voor zijn werk. Hij heeft aardig wat geld op de bank staan volgens mij. Dus we zijn met het hele huis gaan uiteten bij een Chinees. En lekker dat het was! Rob betaalde voor ons en hij belde Damaroe (bekend van "ik heb een tuintje in mijn hart") even op om met ons te gaan eten. Dus ik ben uiteten geweest met Damaroe. Hij was best stil, dat had ik niet verwacht, maar hij was wel aardig. Daarna zijn we drank gaan halen en hebben we het bij Torarica (Hotel, waar Nick en Simon ook verbleven) opgedronken. Rond 12 uur merkte ik dat ik echt zo moe was dat ik bijna in slaap was gevallen daar. Ik heb dus helaas Tequilla niet gehaald, maar ik ben lekker gaan slapen.
De volgende dag was ik vroeg wakker (om half 10), niemand was nog wakker, dus er stond een grote schoonmaak gepland voor mijn appartement. Ik haat schoonmaken, maarja het moet toch gebeuren. We zouden een schoonmaker krijgen, maar die is nog nooit langsgekomen een beetje jammer weer. Verder hebben we niet veel gedaan. 's avonds zijn we naar de Bios geweest, ik heb de film 'Game night' gezien, echt een superleuke film, echt een aanrader. Daarna hebben we gegeten bij de Mac en als laatste zijn we doorgegaan naar surprise surprise café Loco. Hier hebben we Mens erger je niet gespeeld. Nou ik snap nu waarom het mens erger je niet heet, want oeh dat is echt een rot spel. Daarna zijn we naar huis gegaan, want onze kantoorbaan stond op ons te wachten de volgende dag.

Het was maandag en de wekker ging om 7 uur, veel te vroeg. Ik had helemaal geen zin, ik wilde niet. Niet naar onze opdrachtgever. Toen we er eenmaal waren, viel het uiteindelijk wel mee en hebben we een goed gesprek met haar gehad. De dinsdag en de woensdag volgden.... Wat ben ik blij dat ik voor de PABO heb gekozen, want ik word nu al gek op het kantoor. Je zit op je stoel met je laptop voor je en bent aan het typen en aan het overleggen. Wat een plezier, not.
Nog maar 2 dagen te gaan en dan is het gelukkig al weer weekend. Dit weekend ga ik weer op trip, jeeeeej. Daar heb ik echt superveel zin in. Ik ga voor het eerst slapen in mijn hangmat, spannenndddd! Gelukkig is het maar voor 1 nachtje. We gaan naar Parabello en naar de Overbridge. We gaan ook kajakken, met de kabelbaan, volleyballen en zwemmen! Ik kan nu al niet meer wachten, want dan krijg je lekker weer een vakantiegevoel.

Verder heb ik niet zoveel spannende dingen meegemaakt afgelopen 1,5 week. Ik heb wel veel nieuwe mensen leren kennen, die ook vrienden zijn geworden. Ik ben wel echt superblij, want mijn vader en mijn zusje komen van 1 t/m 8 mei langs in Suriname! Ik heb nu al allemaal dingen die ik ze graag wil laten zien. Hopelijk gaat het passen binnen die week. Het is namelijk zo'n mooi land, ik hoop dat ik ze dat kan gaan laten zien.

Hopelijk heb ik volgende week weer tijd om een nieuwe blog online te zetten.

Heel veel liefs vanuit het zonnige Suriname,

Michelle

Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0685s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb