10-09-2011


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru
September 10th 2011
Published: September 10th 2011
Edit Blog Post

Eergisteren en gisteren viel de regen hier met bakken uit de lucht. Het regenseizoen komt stap voor stap aangeslopen. Maar zoals het gezegde luidt: na regen komt zonneschijn.

Na een zware regenval, vooral als het nog geen regenseizoen is, is het meestal warmer dan ooit tevoren. Dus er is meer warmte op komst.

Over de warmte valt niet te klagen. Zelfs als het regent of bewolkt is begin je te zweten als je te veel kleren aantrekt. Ik heb het eens nagevraagd, in deze periode stijgt het kwik overdag gemakkelijk tot 35 of 36 graden. Er zijn periodes waar het hier 40 graden of meer is. Hier in de jungle althans.

Peru kent veel verschillende klimaten. Drie als ik me niet vergis: dat van de kustregio (Lima), waar het meestal grijs en middelmatig koud is, dat van het gebergte, waar het overdag warm kan zijn en ´s nachts zeer koud, en dat van de jungle, waar het meestal heet is.

Gisteren gaf ik een uur franse les aan Paola. In ruil voor mijn tijd helpt zij mij nieuwe mensen te vinden waar ik les kan aan geven en brengt ze mij met mensen in contact.

Vandaag gaf ik van 9h tot 10h engelse les aan een meisje uit het 2de middelbaar. De engelse uitspraak van de Peruvianen laat meestal te wensen over. In het frans hetzelfde. Er moeten klanken gebruikt worden die ze niet gewoon zijn te gebruiken. Dat is het grootste probleem: de uitspraak. Maar vandaag stak ik dus mijn eerste 10 S/. op zak.

Vandaag kreeg ik ook een telefoontje van een Peruviaanse journalist die hier in Puerto Maldonado werkt. Het agentschap waar ik brommers ga huren heeft hem met mij in contact
gebracht. Ik was ook daar gaan vragen of ze niemand kenden die hulp nodig had. Vermits ik altijd bij hen ga huren was dat geen probleem. Bovendien vertelde ik hen dat ik reclame zou maken voor hun kantoor als ik nieuwe mensen of toeristen tegenkwam.

Daar gaat het om in het begin: contacten leggen en een netwerk uitbouwen. De journalist gaat mij maandag terugbellen. Dus misschien kan ik ook voor hem werken en betaald worden.

Morgenavond om 20h30 neem ik de bus terug naar Cusco. Ik kom er een kleine 10 uur later aan, rond 6h30. Daar blijf ik tot eind september en dan keer ik terug naar Puerto Maldonado.

Vanavond is hier blijkbaar een concertje op de Plaza. Ik ga misschien ook avondeten bij een vriendin van Paola, die mij ook in contact kan brengen met nieuwe "leerlingen".

Morgen is het 9/11, tien jaar geleden dat het WTC werd doorboord. Ook hier in Peru wordt daar op televisie aandacht aan besteed.

Sinds enkele dagen is de nieuwe brug over de Madre de Dios rivier klaar. De brug is ongeveer 700 m lang en maakt de verbinding tussen Peru en Brazilië efficiënter. Tot voor kort moesten mensen, auto´s, moto´s en bussen, per boot overgezet worden. Nu is dat verleden tijd.

Ik ben er weer vandoor.... Tot de volgende!

Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb