Fra den varme og tørre stillehavskyst til det kolde højland

South America » Peru
November 21st 2006
Published: November 21st 2006

Sidste gang var vi vist kommet til Nasca, hvor vi fik set de gamle Nasca-linier, som er afbilledet i ørkenen af pre-columbianske peruvianere for mere end 2000 år siden. Der er motiver af dyr (en abe, hval, kolibri m.m.) og lange rette linier så langt øjet rækker. Det ser flot ud midt i den endeløse ørken. Linierne er gengivet for at kunne finde vand under jorden, da det stort set aldrig reg... Read Full Entry

Photos are below

Skoreperation og drikkevarerSkoreperation og drikkevarer
Skoreperation og drikkevarer

Undervejs til Machu Pichu kunne man købe vand, Inka-cola og samtidig faa repareret ens sko, hvis de var gaaet i udu.
Et kig ned i dalenEt kig ned i dalen
Et kig ned i dalen

I 4.200 meters højde, var der en fin udsigt ned i dalen, hvor vi havde sovet første nat.
Machu PichuMachu Pichu
Machu Pichu

Ud af skyerne dukker Machu Pichu op efter 3 dages vandring.
Machu Pichu - nu med lamaerMachu Pichu - nu med lamaer
Machu Pichu - nu med lamaer

Afslutningen paa vores inkatur endte, naturligvis, paa Machu Pichu. Her var stejle skraenter med terrasser ned til floden, flotte velholdte bygninger og mange nysgerrige lamaer.
Demonstration i SicuaniDemonstration i Sicuani
Demonstration i Sicuani

Flere steder i Peru var der demonstrationer til fordel for de mange kandidater til landets region- og kommunevalg. I Sicuarni deltag baade gaaende, motoer, cykler og biler i et gigantisk optog.
Depoter i RacqiDepoter i Racqi
Depoter i Racqi

I Racqi fik vi set de 160 stendepoter, sominkaerne havde bygget langs inkavejen fra Chile til Ecuador. Her gemte de bl.a. madforsyninger til deres krigere.
Altiplano i PeruAltiplano i Peru
Altiplano i Peru

Oppe paa højsletten i knap 4.000 meters højde, boede kun faa folk. Deres køer, lamaer og faar grassede paa de store øde arealer.
Vulkanen Misti ved AriquipaVulkanen Misti ved Ariquipa
Vulkanen Misti ved Ariquipa

Den 5.800 meter høje vulkan Misti ved Ariquipa, som vi saa spy røg og damp ud af siden under et jordskaelv.
Marked i AriquipaMarked i Ariquipa
Marked i Ariquipa

Som i mange andre byer var der et stort marked i Ariquipa, Perus naeststørste by. Her kunne man bl.a. købe kartofler i mange variationer.

Tot: 0.143s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb