På vei mot Titicacasjøen

Peru's flag
South America » Peru » Puno
July 4th 2010
Published: June 22nd 2017

Sør Amerikas svar på "Sixtinske kapell". Sør Amerikas svar på "Sixtinske kapell". Sør Amerikas svar på "Sixtinske kapell".

Helt sant! Fikk ikke lov å fotografere inne i katedralen
Geo: -15.84, -70.0309

Vi reiste fra Cusco tidlig søndag morgen. Foran oss lå 10 timers busstur til Puna ved Titicaca-sjøen (verdens høyest beliggende innsjø😉 med guide underveis. Vi hadde 5 stopp underveis hvor vi bl.a. var innom landsby med gedigen, flott katedral, og en ny og flott indianer-ruin-by, samt et inka-museum. Bussturen gjennom Andesfjellene bød på masse flott og storslagen natur. Oppi fjellene lever folket i pakt med naturen, dyrker marken og har sine mange kuer, lamaer og sauer som beiter rundt. Husene de bor i er rimelg primitive, stort sett bare bygget opp av steinblokker. Folket ser iallefall ut som at de har det bra. Vi kjørte også gjennom et par landsbyer underveis, her var det lite tegn til rikdom og luksus, mye halvferdige hus og søppel, slum og fattigdom, tror ikke det er et sted jeg ville oppsøkt sånn uten videre... Vi ankom til Puno på ettermiddagen og har nå vært ute å spist middag. Helge fikk endelig sitt marsvin-måltid ! Det var et helstekt dyr med hode og tenner på tørk ! Jeg synes ikke det var spes hyggelig å se på, men Helge syntes det smakte utmerket - det minnet visstnok om kalkun... Dessverre hadde jeg ikke med
Ruiner fra InkatempelRuiner fra InkatempelRuiner fra Inkatempel

Høylandets svar på Macchu Picchu
meg kamera, så bilde kommer ikke... Vi traff noen nordmenn på restauranten - var herlig å snakke norsk med andre folk igjen !! I morgen skal vi på ny busstur langs Titicacasjøen, inkl. et cruise, før vi setter nesa mot La Paz !
Bilder fra i dag blir lagt ut senere, da internettet er tregt her, brukte over 1 time på å laste ned de 5 bildene fra Machu Pichu....

Mandag morgen ble vi hentet 0630 for å ta buss til La Paz (Bolivia) via Titicacasjøen. Turen inkluderte guiding og et cruise. Første stopp var Copacabana hvor vi fikk en omvisning i denne lille vakre byen, og deretter hadde vi et båtcruise til "Sunny Island" hvor vi fikk guiding fra Inkatiden og enda flere sagnomsuste historier. Vi ble også velsignet for å få et langt og lykkelig liv av en lokal "shaman". Titicacasjøen byr på vakre omgivelser og flott natur. Vi var fremme i La Paz ca kl 1900. La Paz ser ut til å være en stor, folksom, forurenset og travel by, men det skal vi finne mer ut om i morgen. Nå er vi ganske slitne etter en lang dag med atter nye, sterke opplevelser og inntrykk.

&context=C4d1fff5ADvjVQa1PpcFP4mCbQP4ROy9Cyr7PWKy1qk0bUKcZGlDA=

Helge snakker med "mannen"Helge snakker med "mannen"
Helge snakker med "mannen"

På vei til bussen fra enda et Inkamuseum
Inkatrappen p Sun IslandInkatrappen p Sun Island
Inkatrappen p Sun Island

208 trinn. Slitsomt i 3800 moh. høyde
Siv båt på TiticacaSiv båt på Titicaca
Siv båt på Titicaca

Det var her Thor Heyerdahl hentet de beste båtbyggerne før han la ut.

5th July 2010

Heeeey!masse storsl?tte opplevelser...... Det med marsvinet h?rtes ikke helt patent ut.... F?lger med dere nesten hver dag. Spennende ? lese, humrer godt av og til (du skriver veldig levende, Camilla!) G?y ? lese!Fortsett ? kose dere, nyt f
erien!
5th July 2010

Hei. Tilbake fra Palma n?, og kastet meg over bloggen din. Dette ser bra ut, og du f?r sikkert opplevelser som du aldri kommer til ? glemme. Klem fra Trine og Rune, og hils Helge.
12th July 2010

Heldiggris som blir blessed! Ta med noe blessing til oss p? bakrommet ogs? da....:)) Kos deg videre! Klem

Tot: 0.056s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 27; dbt: 0.0269s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb