Lima jaamassa taakse..

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores
May 27th 2008
Published: May 27th 2008

Moikka!

Tanaan oon viimein jattamassa Limaa taakseni, joten aika raapustaa muistiin jotain..

Piurasta porhalsin siis suoraan Limaan. Lima ei valttamatta suomalaisen korvaan kuulostaa mitenkaan hurjan houkuttelevalta paikalta, mutta ei se todellisuudessakaan kovin hehkea paikka ole..juuri alkoi paikallinen kaamos, aurinkoa ei nae smogin takia. Taallakin ei sada lahes koskaan, tosi kuivaa, poly lentaa, ihmisilla paljon hengitysongelmia jne. No siella tuli kuitenkin melkein 4 viikkoa oltua. Tai kavin ma yhden pitkan viikonlopun viettamassa Huarazissa, Andien kylmyydessa..

Limassa minua oli jo bussiterminaalilla odottamassa ystavani Erica, nettituttuja hankin. Menin hanen perheensa luokse asustelemaan, eivat asuneet ihan siella missa muut turistit jyraa teita..oli hyvat ja huonot puolet siinakin..yksi huonoimmista oli, etta matka yliopistoon kielikurssille kesti puolitoista tuntia suuntaan. Tai riippui paivasta, ruuhkat oli kovat, mutta enemman mua aina huoletti aamulla, etta miten ihmeessa saan itseni mahdutetuksi busseihin. Ensimmaisina paivina yritin viela hypata oikean bussin kyytiin, mutta nopeasti huomasin tehtavan lahes mahdottomaksi ja suosiolla otin ainoan bussin johon mahtui sisaan ilman kyynarpaataktiikkaa, tietysti se oli paikallinen sightseeing-bussi, ei ihan suorinta reittia mennyt keskustaan..Keskustassa sitten paasi vaihtamaan oikeaan bussiin..no perille paastiin joka paiva..

Makuelamys-sarakkeeseen en mitaan ihmeempaa ole keksinyt. No kokeilin ma lehman sydanta ja kaverin lautaselta maistoin lehman vatsalaukkujen eriosia..ei ole mun juttuni. Enemman ma tykkaan bongailla uusia hedelmia ja maistella niista tehtyja mehuja. Yks paiva huomasin mehulistalla sammakkomehun ja yritin jopa sita tilata, mutta sammakot olivat paasseet loppumaan😞 Ehka parempi niin..

Erica oli mukava tytto, oltiin vuoden verran vaihdettu kuulumisia netin valityksella, joten jo hieman tunsin tapausta. Jotain oli kuitenkin jaanyt huomaamatta..luulin meidan olevan ihan ystavia vaan, mutta "mina rakastan sinua" -ilmapallot sun muut herkistelyrekvisiitta alkoi paljastaa mulle totuuden hyvinkin pian.. Aluksi olisi kovasti halunnut alkaa seurustelemaan kanssani, josta jouduin kieltaytymaan. Erica ei kuitenkaan ihan viela siina vaiheessa ymmartanyt missa mennaan, koska sen jalkeen viela ihan tosissaan yritti mua saada jattamaan hanelle elavan pienen muiston visiitistani Peruun. Katsoin parhaaksi vaihtaa hostelliin...

Tasta eteenpain ei tuttuja olekaan tiedossa ennen Brasseja..Fiilikset on kuitenkin huipussaan, paasee taas uusille poluille, oon tehnyt valilla naita pidempia stoppeja, mutta luulen sen olevan yksi seikka mika pitaa viela mielen virkeena, eika ole tullut totaalista kyllastymista reissaamiseen. Monet puoli vuotta reissanneet ovat jo aivan valmiita kotiinpaluuseen.

Tanaan siis tiedossa 17 tuntia ylamakea Arequipaan, sielta varmaan suht nopeella aikataululla Bolivian puolelle, maanosan koyhimpaan maahan ja kanaisimpaan ruokapoytaan, jos olen oikein ymmartanyt (nyt jo alkaa tulla hormooni-kana korvista ulos..).

Mukavaa kesalomaa!

-Juha

PS. Ai niin, kuvittelin etta Limassa viimeistaan lahtee jotain voroja taskuun, niin melkein kavikin, mutta kohteena oli mun kaverin kasilaukku. Oltiin kavelemassa sen kotiseuduilla, mutta tietyon takia jouduttiin menemaan yksi kortteli vaaraan suuntaan, reippaasti kavellen selvittiin huumetarjouksista ja selvittin takaisin paakadulle, mutta ne oli lahteneet peraan ja yhdessa kadunkulmassa repi kaverin kasilaukun mukaansa. Juhalla taisi tulla pupu poksyyn, kun ei lahtenyt peraan juoksemaan, itsesuojeluvaisto vaan sanoi etta parempi kun et lahde pikkukujille juoksentelemaan kahden huumeveikon peraan. Eli ei kuvia Limasta, sori vaan, mutta helpompi kavella kaduilla kun ei ole mitaan ryostettavaa..

PSS.olipas negatiivis-painotteinen meili, hyvin mulla menee. Seuraavalla kerralla jotain positiivisempaa..

12th June 2008

Yhta ja samaa...
Laitetaanko taalta sinne iiiso paketti salmiakkia vaihtelun vuoksi?? JA ruisleipaa kanssa..

Tot: 0.084s; Tpl: 0.026s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb