Reipasta Tyon paivaa!

Peru's flag
South America » Peru » Piura » Piura
April 30th 2008
Published: April 30th 2008

Vappua on taas, vappu on taas, haalarit taynna kossuu, vai miten se menikaan😊 Hyvaa juhlapaivaa joka tapauksessa!! Ja muistakaa juoda tarpeeksi vappusimaa, ettei heliumpallot vie teita mukanaan, niin kuin kavi yhdelle ukkelille. Etsintoja jatkettiin muutaman paivan, mutta sinne jonnekin merelle se havisi.

Paivantasaaja on ylitetty! Mukava paikka sinansa se paivantasaaja, vaaka nayttaa vahemman kuin missaan muualla ja se toimii myos eraanlaisena vedenjakajana, parin metrin etaisyydella toisistaan vesi pyorii lavuaarissa erisuuntiin?! Olikohan se joku koheesio- vai Coreolisvoima, no joka tapuksessa turistijippo sekin oli, luin jalkeenpain, etta yksin tama voima ei pysty muuttamaan vedenvirtaussuuntaa lavuaarissa. Taas mua huijattiin! Eipa sinansa mitaan uutta..taalla Perussa, varsinkin rahojen kanssa saa olla varuillaan, yrittavat usein antaa tyhmille turisteille vaihtorahoina jotain monopolin leikkirahoja! No ei vaiskaan, kylla ne on huolella vaarennettyja😊

Ecuadorissa oloni keskittyi lahinna Quitoon, jonka "gringolandiassa" olin reilut 3 viikkoa tanssi- ja kielikouluissa. Bryan Adamsin keikalla kavin, jaba veti lahes identtisen keikan Intian Bangaloren keikkaan verrattuna, samat 80/90-luvun hitit ja samalla tavalla valitsi mimmin yleisosta laulamaan joskun herttaisen ballaadin. Niin ja tein ma taas uuden aluevaltauksen - kavin ekaa kertaa biitsilla etela-amerikassa. Ei se tosin poikennut muista rannoista, samalla tavalla iho kartsasi siella kuin muuallakin.

Ajattelin maistavani marsua vasta Perussa, mutta conocotossa tuli jo sekin tehtya, liha on ihan hyvaa, vahan kuin kanaa soisi, mutta nahka oli turhan kovaa mun hammaskalustolle, lahetin terveiseni kokille 😊
Olen siis jo Perun puolella Piurassa, tanaan hyppaan yobussiin ja huomenna pitaisi olla Limassa, siina tan hetken suunnitelmat, siita eteenpain on viela kaikki auki..

En ma nyt muuta keksi, kysykaa ihmeessa, jos on jotain mita haluutte tietaa. Voin vastata vaikka privaatisti, niin ei kaikki korvat kuule. Moi aiti!😊

-Juha😊

PS. Ai missa kaikkialla kavin Ecuadorissa? No Galapagos-saaret jai valiin, ei budjetti riita! Kaveri osti 5 paivan reissun sinne, tuli maksamaan lahes 2000 tonnia!! Quilotoalla oli kivat maisemat, Riobambasta yritin ottaa junan Pirun nenaan, mutta eipa ollut enaa lippuja jaljella. Tosin nykyaan ei junan katolla saa enaa matkustaa, kun kaksi japanilaista turistia menetti paansa jonkun virittamaan puhelinkaapeliin. Guayaquilissa viihdyin muutaman paivan, josta mentiin kaverin kanssa sinne biitsille. Asustelin Guayaquilissa sen vanhempien kotona, oikeestaan Ecuadorissa olin maksullisissa majapaikoissa vain muutaman yon koko reilun kuukauden aikana.Budjetti siis viela pitaa!

Tot: 0.101s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0687s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb