arbejd-arbejd...

Peru's flag
South America » Peru » Ica » Pisco
July 13th 2009
Published: July 13th 2009

Huff puff, saa har vi lige faaet afsluttet vores foerste dag, som frivillige her i Pisco, og jeg skal love for at det kan maerkes. Hele vores kroppe summer i muskel oemhed.
Projektet som vi har vaeret med i i dag, var at grave en fundaments-rande til et hus. Menneskerne der plejede at bo paa grunden, foer jordskelvet tog deres hus, bode lige ved siden af i et lille trae skur. Som tak for at vi gad at hjaelpe dem, lavede de frokost til os, laekker pasta og kylling, som vi slugte i en mund😊
Det udstyr vi havde til at grave randen med, var to punkterede trilleboerer, 4 skovle, en stor muggert, 4 hakker, og et jernspyd. Stedet hvor renden som skulle graves, har jo foer end jordskelvet vaeret et hus fundament, saa det var ikke bare bloed muldjord, der skulle graves op. Nej nei, der var store betongstykker, kaempe sten, og ja, en naermest uigennemtraengelig barriere. Men vi har sku kaempet en brav kamp. Sveden perlede af os under den bagende sol, mens vi huggede, loeftede, skovlede og trillede det overskydende jord vaek fra grunden.
En helt fantastisk oplevelse..hehe..ikke mindst at se Christan med bar overkrop, daekket af stoev, og med en muggert i honden...namnam.
som jeg har forstaaet det, saa moedes alle de frivillige hver morgen, til morgenmoede og morgenmad, her bliver vi delt ud paa de forskellige projekter der er i byen, og saa er det bare ellers at knokle, hele dagen. Om aftenen spiser man saa aftensmad sammen, og saa hygger man bare, saa laenge man kan holde sig vaagen.
Vi sover i et lille 6 mans vaerelse, under meget primetive forhold, og for at toppe det hele, saa har vi vaeret saa heldige at komme paa vaerelse med en der cirka hver 20 min hele natten igennem slaar en ordenlig skid..hehe....og ham og Christian deler koeje seng tihi.
naa men aftensmaden, er ved at vaere faerdig, saa vi smutter igen...men shit hvor er det her bare for fedt...weeeee

Tot: 0.079s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb