Nazcasta

July 6th 2007
Published: August 8th 2007

NazcaNazcaNazca

Nazca-linjoja ja pan-america valtatie.
Bussimatka Arequipasta tanne Nazcaan meni ihan suhteellisen kivuttomasti. Oltiin ostettu liput luksusluokan bussiin, joten kylla taas kelpasi. Ei se ihan Argentinan Cama luokan tasolle paassyt, mutta Bolivian taso kylla ylittyi reilusti.

Bussi oli taalla perilla eilen aamulla ennen kuutta, joten ei muuta kuin hostelliin ja nukkumaan. Noustiin ylos joskus yhdentoista aikoihin ja suunnattiin kylille syomaan. Iltapaivaksi ostettiin retki katsomaan niita kuuluisia Nazca-linjoja. Parhaiten ne nakyisivat lentokoneesta kasin, mutta syysta jos toisestakin me katsastettiin ne vain maan kamaralta ja parinkymmenen metrin korkuisesta tornista. Eipa siina paljoa paassyt nekemaan, mutta kylla ne silti vaan on aikasen outoja juttuja. Ei sita oikein osaa tajuta, etta miksiko joku kulttuuri aikoja sitten on paattanyt moisia kuvioita tanne maankamaralle tehda... ja sitten on tullut toiset tyypit ja rakentaneet pan-america valtatien osittain niiden kuvioiden paalle.

Muuten taalla Nazcassa ei paljoa tekemista ole, mutta koska ilma on mukavan lammin ja korkeutta merenpinnasta on vain reilut 500 metria niin ei voi valittaa. Tanaan jatketaan sitten vihdoin sinne Cuscoon. Bussi lahtee illalla kahdeksalta ja sita ennen ollaan viela menossa yhdelle retkelle katsomaan...no en nyt muista etta mita.

NazcaNazca
Nazca

Kuvio nimeltaan "kadet".

Tornissa

Tot: 0.059s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0198s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb