VEEEE MACHU PICCHU...


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Machu Picchu
February 19th 2018
Published: May 12th 2018
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

CUSCO-MACHUPICCHU


GÜN 18 19 ŞUBAT PAZARTESİ:

Bugün sevgili eşimin sayesinde, yaşamımın en güzel günlerinden birini yaşadım.

Ona tüm kalbimle teşekkür ediyorum..

Efendim, MachuPicchu benim yüz yıllık rüyam ve eşimle yaptığım muhtelif görüşmelerde, burayı görmeden gözlerimi kapamak istemediğimi kendisi ile defalarca paylaştım.

Aslan eşim, bacaklarındaki sıkıntı nedeniyle bu seyahate katılamayacağını açıkça ifade etti. Öte yandan, beni mutlaka bu seyahati gerçekleştirmem konusunda yüreklendirince ,onun hoşgörüsüne sığınarak bu seyahate çıktım..

Bu sabah,heyecan içinde, dün gece hiç uyumadan saat 4:00 te kalktım.

Giyindim kuşandım ve bir taksi bularak Otobüsümün kalkacağı Wanchaq istasyonuna eriştim..

Gideceklere yardımcı olmak babında yazıyorum.

Normal olarak, bu istasyondan MachuPicchu’ya kadar tren seferleri mevcut ..

Ne var ki alınan bir kararla, Nisan ayı sonuna dek, seyahati 2 bölüme bölmüşler ..

Wanchaq’tan Ollantaytambo’ya kadar otobüsle ,oradan MachuPicchu istasyonuna trenle gidiyorsunuz..

Tren biletlerinizi çok önceden perurail.com adresinden almanızı öneriyorum.

Bu, ucuz bir seyahat değil ..biletler 130 dolardan başlayıp 900 USD a kadar tırmanıyor..

MachuPicchu’ya kabul edilen turist sayısı, günde 800 kişi ile sınırlı olduğundan, son dakikalarda bilet bulmak hem zor hem de nedret nedeniyle maliyetlidir..

Otobüsümüz karanlıklar içinden kalktı ve derhal yükseldi… adeta uçak..

Ulan zaten 3400 m yüksekteyiz daha nereye yükseleceksin be namussuz ?

Otobüsün açılış şarkısı, "Thriller" idi tesadüf dedim …arkasından "One way Ticket" gelince bayağı huzursuz oldum ..Ne oluyoruz ?


bu neyin mesajıdır ?

Biraz uyumaya çalıştım… bir süre sonra, dağların tepesinde, otantik bir alış veriş yerine geldik..

Yerin adı yabancı değil ...en azından bana yabancı değil : Maras (Kahramanı yok )ne var ki bu Maras bir hayli yüksekte …

Yine satıcılar sizleri sıcak tutacak renkli peru şapkaları,şallar,pançolar satmaya çalışıyorlar ..

Hiç bir şey yapmazsanız, hiç olmazsa süslü bir lama ile fotoğraf çektirebilirsiniz..

Hayvanın tükürdüğü falan da yok…

Yine bizleri otobüse doldurdular ..Git git gidiyoruz..

Bir süre sonra yazılışı bir km tutan ve turistlerin ,öldür Allah söyleyemediği, Ollantantamboy’a geldik..(Okunuşu Oyantantamboy).

Burada otobüsü terk edip, bizi bekleyen trene doluştuk ..

Doğrusu Perulular, bu işi çok iyi örgütlemişler ve kusursuz yürütüyorlar..

Yerlerimiz numaralı ..trenimiz çok rahat …tavan camlı ..konfor iyi ve her vagona 1-2 mihmandar görevli düşüyor …İkram bilem var..

Trenimiz, azgın sayılabilecek bir derenin kıyısında akıyor …

Kulaklıkları taktım ,müzik dinleyeceğim...ilk çıkan şarkı Yavuz’un Fırat Türküsü ….dereye bakıyorum ..Türküyü dinliyorum ..

Tamam bu Fırat değil belki ,ama yine seni andım…yine sayende bir yerlere gittim be Yavuz Hocam…

Müzik dinlememin diğer bir nedeni, trenin, iç müzik yayınında bir flüt patlamasının yaşanması..

El condor pasa yine başrollerde…Çaykovski den Metallica’ya kadar, her bir numarayı flütle çalıyorlar..

Aferin çocuklara …ne varki bir süre sonra tahammül sınırını aşıyorlar…

Gide gide,Machu Picchu tren istasyonu ve kasabasına vardık .

Bilgi olarak katıyorum ..Tepeye çıkacağımız yerin adı da "Machu Picchu" olmasına rağmen burada, aynı adlı meskün kocaman bir kasabası var..

Tam bizim, Maçka’da Sümelaya çıktığımız yeri çok andırıyor..

Bilete o kadar para verdik artık tamam diye düşünüyor olabilirsiniz …

Siz hayal görüyorsunuz ….değil mi ki buralara kadar geldiniz… elimize düştünüz…Devletin organize ettiği soygun devam ediyor…

Yukarı çıkmak için otobüse bineceksiniz.

Otobüs, genç yaşlı ayırımı yapmıyor 78 PEN fiyatı çakıyor..

Bu çıkış ,yerli halka neredeyse bedava ama Turistlere ver gazı..

Hadi otobüs biletinizi aldınız diyelim ama elinizde milli parka giriş vergisi makbuzu olmadığı taktirde, otobüse binemezsiniz ..

O vergi dairesi de kasabanın içerlerinde bir yerde…Bulduk ve sıraya girdik..

Sıra bana gelince, “ben yaşlıyım” diye hatırlatınca !! peki baba dediler 76 PEN aldılar... geri kalanına 150 küsür çakıyorlar…

MachuPicchu’nun tüm yasal alt yapısı hazırlandı artık otobüse binebilirsiniz…

Otobüsümüz çıktıkça çıkıyor..bazı dağ zirveleri aşağıda kaldı .

”Bulutları aşta gel kurbanın olam” diye şarkı var… işte o durumdayız bulutları bile aşıyoruz..

Nihayet MachuPicchu milli parkına vardık .

Ödediğimiz vergiyi makinaya okutarak bizi parka aldılar…

Etraf, çok kalabalık ..şu dijital fotoğrafı icat eden kimse, mutlaka cennetliktir..

Bedava diye, millet olur olmaz yerlerde deklanşöre veya düğmeye basıyor ve olur olmaz şeyleri çekiyorlar..

Neyse ki millet çok kibar o kadar kalabalığa rağmen bir itiş kakış yaşanmıyor..

Sadece gençlerde bir kudurukluk var .."buraya basmayınız" diye uyarılar yazılı yerlerin kıyısına kadar gidip ,şaklabanlıklar yapıyorlar..

Çıkacağım basamaklara bakıyorum… adeta "Stairways to Heaven" yani..

Kalp krizini teğet geçerek ve az daha basamak çıktıktan sonra, bir platoya vardık.

Önümde, bir çok belgeselde seyrettiğim MachuPicchu canlı olarak duruyor..

Artık, MachuPicchu görmüş bir hacıyım ve inanılmaz düzeyde mutlu oldum..

Size burası ile ilgili zaten her yerde okuduğunuz ve okuyacağınız hikayeler anlatmayacağım ama etrafı şöyle bir dolaştıktan sonra aklıma tek bir soru takılıyor ..

NİÇİN ?

Ulan 400 m aşağıda, su kıyısında, güzel güzel yaşamak varken, bu kadar yükseklere bu denli az adam için ( topu topu 750 kişilermiş )bu inşaat yapılır mı be kardeşim ?

Az buz taşlar değil …Bu taşlar nasıl oralara çıkarılmış ? ..hangi aletlerle bunları üst üste yerleştirmişler? ..oraları muamma..

Biliyorum söylediler …efendim elit bir tabaka imişsiniz ve alemlere akmak için buralara kaçmışsınız..

Tamam da mazallah “evde limon bitti” dedin mi beş saat aşağı in beş saat yukarı çık…

O zamanlar dizel mizel Mercedes’te yok..

Tabana kuvvet o kadar malzeme nasıl oralara taşınmış…

Hesaplar şaşıyor ve ben çıkaramadığım gibi ,kimse de çıkaramıyor…

Burasını Hiram Bigham adlı karanlık bir Amerikalı bulmuş diyorlar.

Olayın derinine indiğinizde, çok daha önce keşfedildiği fakat piyango’nun Hiram ‘a çıktığı yaygın bir rivayet…

Uzatmayayım ama müthiş bir yer ...açıkçası bu büyülü ve gizemli ortam ,her geleni etkiliyor..

Fırsatınız olursa gidiniz derim …başka da bir şey demem..(Not :Kalp ve astımı olanlara asla tavsiye etmiyorum.)

Gezim daha çok sürerdi ama kalabalığa kalmayayım dedim ve tadında bıraktım.

Aşağıdan akın akın turist geliyor ..Bu günde 800 kişi hikayesini üfürüyorlar galiba…

Dönüşte otobüsüme binip MachuPicchu kasabasına indim.

Yıllar önce ,sevgili eşime verdiğim sözü tuttum..

Yıllardır, “Machu Picchu”da sucuklu yumurta yiyeceğim diye Ayşeciğimin başının etini yedim.

Sucuk tam istediğim gibi değildi “almayayım” dedim ama çift yumurtamı çektim…

Dönüş, yine aynı şekilde ,Tren/Otobüs kombini ile gerçekleşti.

Otobüsümüz, yolda, bu kez turistik bir Peru kasabası olan Urubamba’ya uğradı..

İçinde olduğumuz yüksekliklerin benim yaşımdakilere etkisi aynen şöyle oluyor..

Ayı boğan ayvası yediğinizde, nasıl nefesiniz kesiliyorsa, aynı duyguyu yaşıyorsunuz..

Zamanla alşıyorsunuz, ama durum parlak değil ..

Bu ortamı dengelemek adına, paketlerde satılan coca yaprağını çiğnemeniz mümkün fakat bu da ,bir tür uyuşturucu..

Yolda gelirken gördüğümüz tüm yerleşim yerlerinde ,memleketimden inşaat manzaraları sergileniyor..

Hepsi tuğla örülü..Sıva yok…her kondunun üzerinde filizler almış başını gidiyor..

Bizden farklı olarak, filizleri biraz daha uzun bırakmışlar ve tepelerine her halde pastan korunması için plastik bir kova geçirmişler..

Manzara rezillik…

Cusco-MachuPichu arası trekkingcilerin çıldırdıkları alanları kapsıyor..

Etraftaki dağların hepsi Ağrı’ya acaip fark atıyor..

Yükseklikler almış başını gidiyor ..

Bölgenin önlenemez bir yükselişi var …

Sawasiray 5770 m ,Chicas 5530 m,Pumawanca,5530 m ve Salkantay 6264 m yükseklikte..

Bu arada Ağrı'nın sadece 5140 m olduğunu hatırlatırım...


Cusco'ya vardığımızda, bayağı karanlığa kaldık ..

Başarılı ve cengaverce bir taksi pazarlığı sonunda, otelime döndüm bir güzel duşumu aldım ve yattım..

Sevgili eşim sana tekrar tekrar teşekkür ediyorum ..Sayende harika bir gün geçirdim..değdi...

Günün Görselleri aşağıda :

















Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



Tot: 0.112s; Tpl: 0.036s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0219s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb