Dicht bij de goden...


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco
October 18th 2013
Published: October 18th 2013
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Peru deel 2

Arequipa (vorige blog) - Puno - Cusco - Heilige Vallei (Pisac en Ollantaytambo) en Machu Picchu

¡Hola vanuit Cusco, Peru!

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn vorige blog! Ik ben net een paar dagen terug van de Inca Trail en nog steeds aan het bijkomen dus dit leek me hét moment om jullie erover te vertellen. De Inca Trail is een tocht van 4 dagen naar Machu Picchu die ik al in juni heb moeten reserveren, dus hier keek ik al maanden naar uit! Het was echt fantastisch om over de paadjes te lopen waar ook de Incas over liepen en van de Andes te genieten. De Incas namen deze route over de bergen om dichtbij de goden te zijn (je kunt ook binnen een paar uur naar Machu Picchu lopen door de vallei). Onderweg kwamen we een hoop Inca ruines tegen waarvan sommigen nog bijna helemaal origineel waren, erg mooi! We begonnen afgelopen zaterdag om 4:30 met een groep van 15 hikers, 2 gidsen en 20 porters. De porters dragen de tenten, het eten en andere spullen. Echt heel knap want ze gaan je erg snel voorbij, vooral bergaf. Het eten was ook echt ongelooflijk fantastisch: steeds 3 gangen, lunch en diner, en de laatste avond had de chef zelfs een taart gebakken.
Inca trailInca trailInca trail

De porters van onze groep

De eerste dag zouden we ongeveer 7 uur lopen (van 2720 m naar 3300 m), de tweede 10 uur (naar 4250 m - 3580 m - 4000 m - 3600 m) en de derde dag 6 uur (naar 2680 m). Ik deed het steeds in de helft of 2/3e van de tijd, dus het lopen viel me heel erg mee. Het zwaarste vond ik eigenlijk de lange dagen, gelukkig mochten we een keer uitslapen tot 6 uur... De vierde dag moesten we om 3 uur op om naar Machu Picchu te gaan, helaas regende het dus van de zonsopkomst was niet veel te zien. We hadden gelukkig wel goed uitzicht op deze prachtige ruine die pas in 1911 ontdekt is waardoor de Spanjaarden er met hun tengels vanaf zijn gebleven. Het was echt inmens groot en eigenlijk nog niet eens af, dus ik heb er wel een paar uur in rond kunnen dwalen. Het was echt de moeite waard, 4 dagen in de kou, of in de volle zon, lopen lopen lopen, geen douche en de smerigste toiletten, nou ja gaten in de grond, die ik ooit heb gezien. Toen ik weer een normaal toilet zag wist ik niet of
PisacPisacPisac

Pre-Inca, in de Heilige Vallei
ik moest huilen van geluk of er een foto van moest nemen. De warme douche om 23 uur (eindelijk!) in het hostel in Cusco bracht ook wat emotisch bij me los, haha!

Wat de trail voor mij ook wat makkelijker maakte was dat ik al gewend was aan de hoogte omdat ik al twee weken in Cusco (op 3300 m) was voor mijn Spaanse lessen. Die zijn erg goed bevallen, ook doordat de school zo gezellig was. Tijdens die twee weken verbleef ik bij Víctor en Nancy waardoor ik wel Spaans móest spreken. Ze waren ontzettend aardig en het eten dat de dochters voor me kookten was heerlijk. Cusco was de hoofdstad van het Incarijk, dus hier zijn nog veel van de gebouwen te zien. Erg leuk om die in de middagen te bezoeken. In het weekend ben ik ook nog naar de Heilige Vallei geweest om nog meer (pre-)Incaruines te zien.

Nu vergeet ik bijna te vertellen over Puno, daar was ik voor ik naar Cusco kwam. Puno ligt aan het Titicacameer waar ik een paar eilandjes heb bezocht. We gingen eerst met de boot naar drijvende eilandjes die de bewoners maken van riet. Erg touristisch, maar
Uros floating islandsUros floating islandsUros floating islands

Speciaal voor jou pap: zo maak je een floating island
deze mensen leven nog steeds zo, dus toch wel interessant. Daarna hebben we overnacht op een natuurlijk eiland bij mensen thuis, heel mooi met dat blauwe meer en de schaapjes. Op het derde eiland aten we verse forel, jummm.

Morgen ga ik weer vertrekken, deze keer naar La Paz in Bolivia. Ik ben erg benieuwd hoe dat land me gaat bevallen, ik heb in ieder geval goede verhalen gehoord!

Liefs Jana


Additional photos below
Photos: 26, Displayed: 24


Advertisement

CuscoCusco
Cusco

Op 500 jaar oude Inca-fundering (links) kun je best iets nieuws bouwen
SacsayhuamanSacsayhuaman
Sacsayhuaman

Vlakbij Cusco
TambomachayTambomachay
Tambomachay

Vlakbij Cusco
Puka PukaraPuka Pukara
Puka Pukara

Vlakbij Cusco
OllantaytamboOllantaytambo
Ollantaytambo

Best knap, graniet zo netjes op elkaar laten passen zonder ijzer en diamant
Inca trailInca trail
Inca trail

Helaas regende het best veel
Inca trailInca trail
Inca trail

Wat ook wel mooie uitzichten gaf
Inca trailInca trail
Inca trail

Ons kamp
Inca trailInca trail
Inca trail

De originele Inca paadjes


19th October 2013

Waaah! Echt super! Geniet er van, maar als ik je verhalen zo lees is dat zeker goed aan het komen :-) xx Rik, Esther en Pim
21st October 2013

Weer zo'n prachtig verhaal. Ik zou willen dat ik ook daar was!
21st October 2013

super
hoi jana super wat je allemaal meemaakt en heel leuk om te lezen en naar de mooie foto's te kijken. nog heel veel reisplezier groetjes liefs
23rd October 2013

Wat een leuk verhaal weer!! Gaaf dat je al veel hebt gezien en meegemaakt! Veel plezier in Bolivia! Liefs frank en alka
1st November 2013

Hoi Jana, zo te zien ben je ook heel dicht bij de goden. Helemaal terug naar de basis, genieten van puur natuur. Super knap dat je dit doet. Geniet er maar van. Ik denk dat je nog een geweldige tijd daar hebt en wens je veel succes met je verdere plannen! groetjes van Annemie
14th November 2013

Amazing place to hike... wonderful views... and luxury food!!

Tot: 0.062s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb