Bolivia!


Advertisement
Bolivia's flag
South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz
November 20th 2013
Published: November 20th 2013
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Bolivia deel 1

Vanuit Cusco via Puno naar La Paz / Vliegtuig naar Rurrenabaque en terug naar La Paz / Cochabamba / Sucre

Hola! Bedankt voor alle leuke reacties op mijn blog! Zag net dat die al weer van een maand geleden is... De tijd vliegt hier echt in Bolivia! Ik heb hier heel veel andere reizigers ontmoet, dus het is erg gezellig geweest. Ik heb zo veel gedaan dat ik het maar even ga opsplitsen in 2 blogs. Dus eerst mijn reis van de onofficiele hoofdstad La Paz naar de officiele hoofdstad Sucre!

Toen ik aankwam in La Paz was het wel even wennen. Bolivia is armer dan Peru en dat zie je goed op straat. Maar nu bevalt het me heel goed, het is echt een prachtig land! De mensen zijn ook ontzettend aardig, al testen ze wel regelmatig je geduld... 5 minuten duren over het algemeen een half uur, de bus van 8 uur vertrekt om 9 uur en sommige restaurants kunnen je doodleuk vertellen, nadat je een biertje hebt besteld, dat ze totaal geen eten meer hebben. Nou ja, hoort er allemaal bij.. Ik heb in ieder geval erg veel aan mijn Spaans en leer elke dag wat bij.

De eerste stop was dus La Paz, waar het hostel iets te gezellig was, dus van culturele activiteiten kwam niet zoveel, haha! Wel nog even naar de heksenmarkt gegaan, waar ze vooral veel souvenirs en lama-foetussen hebben (die brengen geluk).

Vanuit La Paz ben ik met het vliegtuig naar het amazonegebied gegaan in het noorden. Daar ben ik naar de pampa (wedlands) geweest en naar de jungle. In de pampa zijn ontzettend veel kaaimannen, schildpadden, vogels en apen te zien, dus dat was erg leuk! We hebben nog in de rivier gezwommen om dichter bij de dolfijnen te komen, maar de dolfijnen hadden er helaas niet zo´n zin in om dichtbij te komen. We slim van de organisatie om het vissen op piranjas pas daarna te doen, anders was ik niet gaan zwemmen denk ik, haha! In de jungle hebben we niet zoveel dieren gezien, maar wel erg veel medicinale planten. Ze hebben daar echt voor alles een oplossing, als je tandpijn hebt kauw je op een blaadje en je hele mond is verdoofd! Erg raar gevoel... ´s Nachts zagen we tarantulas, slangen en apen.

De eerste dag in het amazonegebied ging het schermpje van mijn camera kapot, dus dat was een beetje lastig foto´s maken. Gelukkig kon ik in La Paz weer een nieuwe kopen. In La Paz heb ik ook de viering van allerzielen meegemaakt op het kerkhof. Iedereen zingt dan voor mensen die het afgelopen jaar zijn overleden en deelt eten uit. We wisten niet zo goed of we het eten moesten offeren ofzo, maar gelukkig was iemand zo aardig om uit te leggen dat we het gewoon mochten opeten, haha!

De volgende dag heb ik de bus naar Cochabamba genomen, hier had ik afgesproken met een Ierse jongen, Mark, die ik eerder in La Paz had ontmoet. Samen zijn we naar Toro Toro National Park geweest. Alleen de rit daarna toe was al de moeite waard! Het dorre landschap met allerlei verschillende kleuren aarde was echt prachtig! We vonden het dan ook helemaal niet erg toen de chauffeur een band moest verwisselen, konden wij genieten van het landschap.´s Middags zijn we een grot ingeweest. Was wel weer typisch Bolivia, niemand waarschuwt dat je stukjes moet tijgeren en touwen moet gebruiken om langs glibberige hellingen te lopen. Maar ik heb het dus overleefd. De volgende dag zijn we door een kloof naar een waterval gelopen, ook heel mooi. Op de terugweg naar Cochabamba moest natuurlijk een andere band worden verwisseld...

Daarna naar Sucre, de mooiste stad tot nu toe! Vanwege de zilvermijnen in het nabije Potosí was dit een hele rijke stad en dat is te zien. Heel veel mooie gebouwen en kerken, allemaal wit geverfd. Het is hier ook lekker warm en zonnig, perfect dus!

Volgende week hoop ik iets te kunnen posten over de zilvermijnen in Potosí en de zoutvlakten die ik heb gezien. Na nog wat activiteiten rondom La Paz ga ik weer terug naar Peru om het noorden te zien.

Liefs, Jana


Additional photos below
Photos: 25, Displayed: 24


Advertisement

Capybaras in de AmazoneCapybaras in de Amazone
Capybaras in de Amazone

Toch nog een paar foto's gelukt zonder werkend camerschermpje
AmazoneAmazone
Amazone

Bij ons kamp
AmazoneAmazone
Amazone

Kamp in de jungle
Tarantulas zoeken...Tarantulas zoeken...
Tarantulas zoeken...

In de boom naast onze slaaphut...
CochabambaCochabamba
Cochabamba

Ben nog niet zo'n fan van cocablaadjes kauwen, maar de thee is best lekker!
Toro Toro National ParkToro Toro National Park
Toro Toro National Park

Deze voetafdrukken zijn van dinosaurussen
Toro Toro National ParkToro Toro National Park
Toro Toro National Park

Door deze kloof zijn we naar de waterval gelopen
Super lekkere sapjes en fruitsalades!Super lekkere sapjes en fruitsalades!
Super lekkere sapjes en fruitsalades!

Bijna moeilijk om afscheid van te nemen, haha!


20th November 2013

Ge wel dig
Dank je Jana voor al je mooie verhalen en foto's Het zal n geweldige ervaring zijn. Niet te geloven vanuit ons Valkenswaard. Geniet nog verder en we horen het wel weer. Groetjes
21st November 2013

weer een leuke verhaal en super om je zo te kunnen volgen wat zie je veel en maak je prachtige foto\'s nog heel veel reisplezier groetjes liefs
21st November 2013

Wat een mooie foto's. Geweldig!
22nd November 2013

Ziet er leuk uit daar, mooie natuur. Met die coco thee moet het vast wel goed uit te houden zijn op die hoogte. Veel plezier nog!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.022s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb