Chocco y otra cuentas


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
May 17th 2008
Published: May 17th 2008
Edit Blog Post

De BBQDe BBQDe BBQ

Holandeses, Peruanos, kinderen, honden, een kampvuur en heel lekker eten.
Vorige keer had ik het over het aankomend weekendje kamperen, dus bij deze.

We waren naar Chocco vertrokken. Een klein dorpje ongeveer een kwartiertje van Cusco, maar heel anders. Ze hebben nog net electriciteit, maar de riolering is nog niet zover gekomen. De dorpelingen graven gewoon een latrine met een constructie van plastic er omheen, die ze gebruiken tot hij vol is. Niet zo smakelijk natuurlijk, omdat je precies kunt zien wat iedereen voor je heeft gedaan...

De eerste dag viel letterlijk in het water. Officieel zouden we het na april wel gehad moeten hebben met de regen, maar de hele week is het al slecht weer geweest. Omdat het veld nat was konden we niet kamperen (te koud met al die vochtigheid) en moesten we dus in het schooltje slapen. Eigenlijk wel lekker, want waarschijnlijk warmer. Ook de barbeque en het kampvuur waren daar naar toe verhuist.

Mijn collega bij de Hogar werkt dus in Chocco om toerisme te stimmuleren, maar de plaatselijke jongeren, waren verantwoordelijk voor het organiseren van de onderdelen. Het begin was een beetje rommelig door de regen, maar daarna was alles prima geregeld. Er waren maar 5 mensen mee voor het hele weekend,
De crewDe crewDe crew

Deze jongeren waren verantwoordelijk voor het programma.
maar voor de barbeque was half cusco op komen dagen. Super gezellig.

De volgende ochtend, na het ontbijt gingen we hiken. Heel gaaf omdat we geen gebaande paden volgden. Een van de jongens word opgeleid als gids en leidde ons door de canyon van de rivier de Chocco. Moniek had ons een spectaculaire rivier oversteek beloofd, maar voor 2 van ons bleek hij iets te spectaculair. Ook voor mij kwam hoogmoed voor de val. Ik was te ongeduldig om op de gids te wachten en toen lag is languit in de rivier! Gelukkig was hij niet diep genoeg om me meer dan wat natte kleren te bezorgen. Ik zit al wel weer een week honingsnoepjes te zuigen, omdat mijn verkoudheid weer terug is van weggeweest.

---

Deze week verder weinig gedaan. Beetje thee geleut met mijn oude gastgezin, uit geweest, het meest exclusieve ontbijt in Cusco geprobeerd (warme cake met kwarteleitjes en avocado). Het is verder erg rustig thuis omdat de mannen verhuisd zijn. Mijn huisbaas Jesus is voor 4 maanden naar Brazilie vertrokken om spaanse les te geven en mijn Brichero huisgenoot is naar een goedkoper(?) huis vertrokken en heeft zijn hond meegenomen. Er was even
Spectacular, Spectacular!Spectacular, Spectacular!Spectacular, Spectacular!

De officiele spectaculaire riviercrossing (niet degene waarbij ik een nat pak op liep)
sprake van dat een vriendin van me bij ons in zou trekken, maar die heeft een nieuwe baan en is naar Urubamba verhuisd. Gelukkig komt ze nog geregeld in Cuzco. Deze week zit ik even alleen met Rosa-Marie.

Het een en ander heeft er bovendien toe geleid dat ik deze week mijn huis voor 2 dagen niet in kon... Ik heb er nogal een handje van om mezelf buiten te sluiten, maar dit was de eerste keer dat ik echt niemand kon bereiken. Heb een nachtje bij een vriendin op de bank geslapen en kon de volgende nacht eindelijk weer naar binnen. Ik heb wel eindelijk mijn lesje geleerd. Moniek heeft nu een reserve sleutel...

Verder eigenlijk weinig nieuws. Ik heb bedankt voor de eer om bovenop een gletscher te kamperen voor het sneeuw festival (aangeprezen door iemand die er een longontsteking had opgelopen!!!), dus dit weekend ga ik een beetje loungen in Cusco. Moniek mag nog een week vrij van haar stage, dus gaan we samen nog een reisje doen. Het zal waarschijnlijk Chili worden, al zijn de vliegtickets naar Jamaica niet zo heel erg duur...



Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement

Geitenpaadjes rond ChoccoGeitenpaadjes rond Chocco
Geitenpaadjes rond Chocco

Letterlijk in sommige gevallen. We zijn een aantal kuddes tegengekomen.
OverstekenOversteken
Oversteken

Percy helpt Esther, maar toen was het voor haar eigenlijk al te laat...
Nat!Nat!
Nat!

Hier lag ik dus in de rivier. Gelukkig was mijn camera droog. Mijn kleren daarentegen...


17th May 2008

Tja die telefoon viel steeds weg...
Dus maar per mail, want je zat immers in een internetcafe en we gingen er dus vanuit dat je aan je blog bezig was... en ja hoor, dat klopte! Samen met je zusje en haar vriendje en pap lekker asperges gegeten een soepje een meloen en een ijsje. Als je weer thuis bent mag je kiezen wat en waar je wilt eten. Vandaag weer veel regen en koud,dus morgen op het terras bij de snippert warme kleren aan. Nou verder is het hier goed bel je volgende week weer als ik thuis ben van Drenthe. Verder alles hier z'n gangetje. Je zou eens moeten horen hoe goed ons Spaans al is. En ons Quchua! Bijna alsof we inheemsen zijn! Kom je ons redden, dus? Mailen deze week wel even wat, waar en wanneer in Peru. Tot over een paar weekjes, xjes. mam, Dafne pap en Remy
19th May 2008

Wat nou als ik weer thuis ben? Als jullie hier zijn sleep ik jullie mee naar de beste tenten in Cusco! (hmmm Jacks). Mijn Quechua is ook nog niet zo goed hoor. Ik kan alleen vragen hoe je heet en dan houd het ook wel op. Onmogelijke taal, zeker hoe ze het hier mompelen.... Tot gauw. X Fricke
19th May 2008

Etentje
He meis, dat eerste stukje is van mam, dus het klopt wel degelijk. Wat uiteraard niet wil zeggen dat we in Cusco niet iets lekkers gaan eten! x Daf
19th May 2008

Delen jullie je berichtjes tegenwoordig? Zo krijg ik natuurlijk nooit lekker veel reacties. En dan maar zeuren dat ik zo weinig update... ;).
20th May 2008

ha fricke het vergaat je daar prima zo te zien leuke verhalen en fotos neem je al die huisdieren mee naar nederland of ga je hier een asiel beginnen (ha ha) werd inderdaad weer tijd voor een berichtje drukke tijd gehad weekend gaan we naar Praag morgen Rutger jarig hou je haaks en blijf genieten als je terug komt ga je maar door de scan voor algeheel onderzoek (zh) groetjes en dikke kus namens ons allen
22nd May 2008

Lijkt me niet. Andermans huisdieren knuffelen is altijd veel leuker, dan achter je eigen aan moeten rennen. Hoop dat jullie een leuk verjaardagsfeest hebben gehad. X Fricke

Tot: 0.147s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0932s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb