Turen går vest over!

October 7th 2016
Published: October 4th 2016

KBH - Quito

Hej familie!

Så er der ikke længe til, at Lasse og jeg endnu engang er så heldige, at stå foran nye eventyr. For første gang går turen vest-over og ikke til østen. Turen går til Ecuador, vi flyver fredag d. 7. kl. 6 og lander i hovedstaden Quito lørdag kl. 14 lokaltid. Vi er hjemme igen lørdag d. 5. november så vi har altså en hel måned foran os, med MASSER nye oplevelser og indtryk!

Ecuador ligger i det nordvestlige hjørne af Syd Amerika, med Columbia i nord og Peru i syd. Og hvad kan Ecuador så? Sådan ca. ALT! - der er Andes bjergene som deler landet i to, kæmpe vulkaner og -kratere, skove der ligger i skyerne, Amazonas i øst, et langt kystområde og så selvfølgelig kronjuvelen... Galapagos øerne!

Vi lander som sagt i hovedstaden Quito som er den højest beliggende hovedstad i Syd Amerika, 2 850m over havet, i de nordlige Andes bjerge. Vejdudsigten ser mildest talt vesterhavsk' ud når vi lander, så vi er spændte på hvad der møder os 😊 Som sædvanlig har vi planlagt nul-og-niks, vi har allieret os med Lonely Planet bogen og finder ud af om vi vil til højre eller venstre når vi lander.

Når nu vi har været i østen et par gange eller tre, er det lidt spændende at skulle den modsatte vej, til et nyt kontinent og en helt anden kultur. Slut med nudler og rishatte og ind med ponchoer og bønner 😊

Som sædvanligt vil jeg prøve at skrive og lægge lidt billeder op undervejs, det er hyggeligt at have jer med på sidelinien og dele oplevelserne med jer!

Vi ses på den anden side 😊

KH Junior

5th October 2016

Hey Brow, Jamen det er også meget godt alt sammen, men undertegnet og resten af din familie, har besluttet at vi inddrager din ferie - så vi ikke skal undværer dig i en HEL måned;-o) Ej det er gas, vi under dig det 110 % og ser naturligvis MEGET frem til, at vi endnu en gang skal følge din færden i den store verden - denne gang vestpå:-) Jeg ved ikke hvad det er, men vi har altså et eller andet med det der vestpå - hmmm gad vide hvor det stammer fra;-o) Men jeg kommer som altid til og savne dig bror, men så hjælper det når du skriver til os - so keep on writing, and do it fast:-) Big brother
5th October 2016

Hilsen
Nøøj hvor lyder det bare som en spændende tur. Glæder mig vildt til at følge med på sidelinjen? GOD VIND PÅ REJSEN!!! Kh Donna P.S. Bønner er osse godt!!

Tot: 0.085s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.0571s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb