Quitosta

South America » Ecuador » North » Quito
July 25th 2007
Published: August 5th 2007

Piscon jalkeen kaytiin parin paivan mittaisella pikavisiitilla Limassa, mista sitten lennettiin tanne Quitoon 24.7.

Lima oli ehka jopa odotettua kivampi, vaikka paljoa ei kylla keretty nakemaan. Lahinna kierreltiin kauppoja, syotiin herkkuja ja kaveltiin. Kavelyreissu venahti taas vaihteeksi vahan pitkaksi, kun ei ihan tarkkaan tiedetty, etta missa se vanha keskusta oikein sijaitsi. Kaveltiin varmaan sellaiset kahdeksan kilometria ennen kuin annettiin periksi. Hostellilla sitten todettiin, etta viela olisi pitanyt jatkaa pari kilsaa pitemmalle. Ei siis ihan tainnutkaan olla kavelymatka meitin hostellilta vanhaan keskustaan. Lisaksi naapurusto siina matkalla vaikutti vahan epailyttavalta...

Katjan tuttu Katri, joka asustaa Limassa, totesi ettei kukaan kavele Mirafloresista keskustaan. Taksilla olisi paassyt nopeasti, turvallisesti ja edullisesti. Vaan ei nama turistit ei.

Quitoon saavuttuamme lahdettiin heti illasta kiertelemaan matkatoimistoja tavoitteena hankkia risteily Galapagokselle. Ei saatu illalla mitaan viela varattua, mutta tanaan sitten paadyttiin ostamaan meikalaisen budjetille aivan liian kallis kahdeksan paivan mittainen luksusristeily, jonka lahto on huomenna. Vaan kerrankos sita pistaa 1800 dollaria laivalippuun ja 400 dollaria lentoihin paastakseen Galapagokselle. Hieman edullisemminkin olisi ehka paasty, korkeasesongista huolimatta, mutta nyt reitti on sitten ainakin mieluisa. Toivottavasti te siella kotona ette kovin pahastu siita, etta tuliaisten sijaan paasette nakemaan sadoittain kuvia eksoottisista elaimista...

Tot: 0.124s; Tpl: 0.009s; cc: 17; qc: 91; dbt: 0.0944s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb