Galapagokselta

August 6th 2007
Published: August 6th 2007

GalapagosGalapagosGalapagos

Hai veden pinnalta kuvattuna...pinnan alla snorklatessa otetut kuvat ovat viela kehittamatta...
Aah tata elaman autuutta. Takana ovat viikon mittainen luksusristeily ja muutaman paivan vierailu Isabela-saarella. Galapagos on tayttanyt jokseenkin kaikki ennakko-odotukset. Ollaan paasty nakemaan kauniita maisemia ja toinen toistaan erikoisempia elaimia.

Vierailu saarille alkoi lennolla Quitosta Baltra-saarelle, missa meita oli heppu nimikyltin kanssa vastassa. Eka paivana kaytiin vain Puerto Ayoran kaupungissa olevassa Darwin tutkimuskeskuksessa katsomassa maakilpikonnia, minka jalkeen saatiin vahan omaa aikaa kierrella kaupoissa. Illalla paastiin vihdoin meitin luksuspaatille, joka oli nimeltaan Archipell II. Meilla loksahti suut auki, kun nahtiin hienosti katettu illallispoyta. Ensi reaktio oli, etta me ollaan ihan liian resuisia talle paatille. No onneksi kuitenkin muutkin matkustajat osoittautuivat vapaamuotoisen pukeutumisen kannattajiksi.

Illallisen jalkeen lahdettiin liikkeelle, ja meikalaisille selvisi se, miten kovaa merenkaynti oikein on. Voin sanoa, etta suihkussa kaynti onnistui vain vaivoin, kun piti kouristuksenomaisesti kiinni seinassa olevasta kaiteesta. Sangyssa pysyakseen oli ajoittain levitettava kaikki raajansa levalleen ja yolliset vessareissut oli parasta jattaa minimiin.

Risteilyn aikana kaytiin niin monessa paikassa, etta en millaan jaksa muistaa niiden kaikkien nimia. Perus paivaohjelma alkoi aamulla klo 7 aamiaisella, minka jalkeen lahdettiin saarikaynnille. Snorklaus oli paivasta riippuen joko ennen tai jalkeen klo 12 tarjoiltua lounasta. Iltapaivalla oli yleensa tunti tai pari aikaa loikoilla kannella aurinkotuoleissa, ja sen jalkeen kaytiin taas maissa.
GalapagosGalapagosGalapagos

Albatrossi
Aina laivalle palattaessa meita oli odottamassa lasi kylmaa juomista ja jotain pienta purtavaa. Illalla kokoonnuttiin 18.45 kuulemaan seuraavan paivan ohjelma, minka jalkeen syotiin illallista. Ei siis paassyt ainakaan ruoanpuutteesta valittamaan...

Viikko vierahti nopeasti, ja kun meidat torstaina jatettiin tavaroinemme Puerto Ayoran satamaan, niin ihan hyvin olisi voitu viela toinen viikko risteilla samaan menoon. Vaan ei auttanut muu kuin kayda ostamassa laivaliput Isabelalle.

Venematka pikaveneella Isabelalle oli aikasen kuoppaisa, mutta silti vain yksi matkustajista voi pahoin. Perilla Puerto Villamilin satamassa paatettiin lahtea tyton mukaan, joka tarjosi majapaikkaa rannan tuntumasta. Koko paikka oli niin pieni, etta siela viettamiemme kolmen paivan aikana kerettiin kiertamaan kyla ympari useampaan otteeseen ja nakemaan samat naamat moneen kertaan.

Yhtena paivana Isabelalla kaytiin yhdistetylla auto-ratsastus-patikka ketkella katsomassa maailman toisiksi suurinta tulivuoren kraateria. Toisena paivana retkella katsomassa haita, merileijonia ja meri-iguaaneja. Muutoin aika meni kavellessa ja istuskellessa rannalla.

Tanaan palattiin takaisin Puerto Ayoraan, missa vietetaan yksi yo ennen mantereelle paluuta.

maaiguaani

Galapagospingviinit uimassa...yksi naista kavi moikkaamassa snorklaavaa Katjaa suoraan silmasta silmaan.

meri-iguaaneja

Turisti Galapagoksella...huomatkaa rusketus!

Huomatkaa myos toisen turistin rusketus!

iguaani lepaa

ihan kivat maisemat...

fregattilintu-uros yrittaa houkutella tyttoja luokseen komealla kuvullaan.

Sinijalkasuulan pesa

Nazcasuulat kosiskelu puuhissa. Uros tarjoaa naaraalle risua pesanrakennustarpeiksi.

Sinijalkasuula...mistahan lie lintu saanut nimensa...=)

Pullea merileijona nuorukainen.

merileijonavauva

Maakilpikonna piilottelee kuoressaan.
IsabelaIsabela
Isabela

Iguaanien ylityspaikka...hidastakaa vauhtia.

Iguaaneja ja haita.

Tot: 0.168s; Tpl: 0.012s; cc: 25; qc: 95; dbt: 0.129s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb