Jatun Sacha 3


Advertisement
Ecuador's flag
South America » Ecuador » East » Tena
March 20th 2008
Published: March 20th 2008
Edit Blog Post

¡Todos al bosque!



Hver Loerdag morgen (tidligt...) blev der arrangeret hikes ud i den omkringliggende regnskov, og jeg kunne ikke faa nok af at gaa der inde mellem alverdens planter, ukendte lyder og udefinerbare lugte!

Jeg kom ofte til at pruste og stoenne, og det var stensikkert at jeg var gennembloedt af en blanding af sved og kondensvand der evigt drypper ned fra de overhaengende planter - hvilket resulterede i den kendte og udbredte eau de Jatun Sacha, godt at vi alle lugtede saadan!

Saa paa samtlige billeder af mig i den fantastiske regnskov figurerer der en roedmosset, og til tider sveddryppende, "Vikinga del Bosque" som guiderne yndede at kalde mig....


Slanger og spiselige myrer



Jep paa en af turene var vi saa heldige(!) at stoede paa en sovende slange! Den laa paent kroellet saamen paa en sten ved bre4den af en lille aa og solede sig. Vores guide Milton var helt oppe at ringe, det var en helt ny art som han ikek havde set foer i Jatun Sachas skov - saa jeg knipsede loes, og fik nogle ret gode billeder af den, som jeg lovede at sende til Miltons mail.

Hvilket viste sig at tage det meste af en loerdag for middag da stationens computere godt kunne traenge til en ordentlig omgang hovedrengoering....

Tilbage til skoven hvor vi spiste vores frokost - ris og boenner, surprise surprise - fra store palmeblade, hvilket gjorde det hele lidt sjovere 😊

Og til dessert var der myrer! Yes, lemon ants til alle, Happy Hour i Jantun Sacha! Og ja de smager af citron, eller i hvert fald citrus-agtigt! Men det er underligt at have smaa levende tingeste kravlende rundt i munden, saa jeg skyndte mig at spise dem, !

Saa nu mangler jeg kun at proeve cuy, marsvin, som er en stor delicatesse her i Ecuador, og desvaerre ret dyr, hvilket er til at forstaa, der er sgu ikke meget koed paa saadan en bette en!


Advertisement



Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb