Valparaiso

South America » Chile » Valparaíso Region » Valparaíso
February 13th 2010
Published: March 27th 2010

liftliftlift

een van de vele liften in Valparaiso om je naar de hogergelegen buurten te brengen
Na ons vulkaanavontuur in Pucon werd het tijd om nog eens wat cultuur op te snuiven, meer bepaald in Valparaiso, een stad die op het werelderfgoed staat. Op het eerste zicht zei deze stad ons niet veel: vuil, druk, totaal geen orde...We kwamen tot de ondervinding dat onze hostel niet direct in het mooiste stadsgedeelte lag, want enkele blokken verder ging er een wereld voor ons open. Gezellige straatjes, mooie oude gebouwen en een stroom aan grafittibeelden die op ons afkwam. Er wonen echt enkele heel goede artiesten daar. Kunst in alle maten en vormen, van simpele grafitti zoals de meesten onder ons het kennen tot echte kunstwerken met alle nodige details. Verder een oude gevangenis bezocht die dateert van begin 20e eeuw, binnenkijken in de gangen, de grootsheid van de omgeving en weeral enorm veel grafitti. Dit wordt namelijk niet verhinderd door de hogere instanties. Als de mensen een onderlinge overeenkomst sluiten om elkaars gevels te bewerken, dan mag dit.
Waarschijnlijk heeft iedereen onder jullie ook het nieuws vernomen dat er een aardbeving heeft plaatsgevonden. Op het moment van de feiten waren we niet meer in Valparaiso, maar enkele vrienden verbleven hier nog wel. Er is een beving van bijna 7 op de schaal van richter gemeten, maar de schade valt al bij al goed mee. En onze travelbuddy's stellen het goed, wat een pak van ons hart is.

kunst op straatkunst op straat
kunst op straat

Onze bende waarmee we cerro allegre en cerro concepcion (2 buurten) hebben verkend

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb