Parturi

South America » Chile » Santiago Region » Santiago
March 7th 2008
Published: March 8th 2008

Palaaminen aamun ruuhkabussissa oli oma kokemus. Ensimmainen bussi oli taynna, joten hyppasimme vasta seuraavaan, jossa paasimme istumaan. Osa kaduista muutetaan ruuhka-aikaan yksisuuntaisiksi: aamulla klo 7 - 10 ne vetavat vain keskustaan pain ja illalla klo 17.30 - 21 keskustasta poispain. Eipa bussissa nakynyt muita turisteja. Jonkin verran oli koululaisia koulupuvuissaan. Reitti kulki Providencian lapi, joka on liike-elaman keskus.

Paatin kayda parturissa. Hiusten ajo koneella maksoi 3000 pesoa eli reilut 4 euroa. Parturi oli kotoisin Ecuadorista ja asunut Chilessa kolme vuotta. Kavin huvikseni katsomassa, miten bussilla paasisi lentokentalle. Piti ajaa ensin metrolla pari pysakinvalia, vaihtaa, ajaa yksi pysakinvali, ja sitten kun nousi ulos metrosta, oli viela mutkikas reitti sille pysakille, jolta bussit lahtivat. Taidan turvautua taas Transfer-kyytiin, varsinkin kun matkatavarat saa jatettya hotellissa lukkojen taa. Quantasilla ei muuten sitten onnistukaan check-in netissa, toisin kuin Lanilla.

Kavelin hostellille takaisin. Tuli nahtya paakatu eli Alameda. Loppupaiva menikin sitten nettituttuja tavatessa. Illalla satoi vetta ja kuulemma oli tavanomaista viileampaa.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0238s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb