Dag 24: Cruise Navimag

Chile's flag
South America » Chile » Magallanes
September 10th 2008
Published: September 27th 2008

Vannacht de Pacifistische Oceaan achter ons gelaten en via de Golfo de Penas varen we het Canal Mesier binnen. Rond 10 uur varen we langs Isla Van Der Meulen om rond middaguur langs het Cotopaxi wrak te varen. Ergens in de 1800e eeuw is er een schip gestrand op de ondiepte van Canal Mesier. In de jaren 1970 dacht een Griekse kapitein dit ook te doen, maar dan om verzekeringsgeld op te strijken à het Griekse Cotopaxi wrak.
Een uurtje later varen we door English Narrow, en dit heet niet voor niets Narrow: onze kapitein moet goed sturen want de eilandjes komen behoorlijk dichtbij. Maar dit geeft wel een mooi beeld van het landschap…
Ook wordt het steeds kouder: we zien steeds meer ijstoppen!
We passeren weer een grens: van XI Region Aisen del General Carlos Ibanez del Campo naar XII Region de Magallanes y La Antartica Chilena.
Rond 2 uur ’s middags zijn we bij Puerto Eden. Dit plaatsje ligt op Isla Wellington en is volledig afhankelijk van bootjes voor hun aan- en afvoer van voedsel (uien gaan naar Puerto Eden, mosselen komen van Puerto Eden), materialen, ja zelfs voor hun post. Zodra we in de buurt zijn van Puerto Eden, stromen de kleine bootjes ons al tegemoet met hun waren en met nieuwe passagiers. Voor de lokale bevolking is het dus ook hun enige transportmogelijkheid om naar de ‘grote stad’ te gaan. In Puerto Eden blijven we een uurtje voor laden en lossen en dat levert weer een paar mooie plaatjes op.
Rond half 5 varen we door Canal Wide en anderhalf uur later door Canal Concepcion.
We worden weer getrakteerd op een mooie zonsondergang en na het eten, als het te donker is om buiten te staan foto’s maken, spelen we een spelletje domino met 2 medepassagiers; onder het genot van (een paar) rumcola’s.

Sneeuw...Sneeuw...
Sneeuw...

Zijn we niet gewend op Curacao...
LossenLossen
Lossen

Mosselen?

Tot: 0.249s; Tpl: 0.014s; cc: 15; qc: 64; dbt: 0.1508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb