Rapa Nui,Isla de Pascua oftewel Paaseiland.

Chile's flag
South America » Chile » Easter Island
March 27th 2008
Published: March 27th 2008

Residencial LondresResidencial LondresResidencial Londres

Onze hotel in Santiago.
Hola allemaal,

hier weer een bericht van ons.

Zoals jullie weten zijn we vanuit Sydney vertrokken naar Santiago de Chile(Zuid- Amerika).
Het was een slopende reis want we hadden een stop van 5 uur in Aukland(N-Z) en daarna nog een reis van ruim 11 uur.Toen we aankwamen waren we bek af(westfries).Iedereen die deze route hadden gedaan had een jetlag,dus wij ook.Een paar dagen last van gehad maar sommige hadden er langer last van maar ja, we mogen niet klagen want we hoeven niet te werken(hahaha).

Aankomst in Santiago was even wennen want we moeten 'spaans' praten.No habla espanjol.Maar Pierre had een Nederlands/Spaans woordenboekje(voor zijn verjaardag gekregen) en met een beetje handen en voeten werk en met een LACH kom je heel erg ver in dit land.Ze zijn heel erg behulpzaam als je probeerd spaans te spreken.
Residencial Londres is ons 'hotel',waar we een paar nachten verblijven.Dit is geen echt hotel maar een soort familie huis.Oud parket als vloer en grote kamers en hoge plafonds.Heel erg mooi vinden wij.
Santiago is een grote stad maar niet echt zoals Saigon en/of Bangkok,het lijkt een beetje op Madrid(mening Pierre).Maar dat is logisch zou Johan zeggen,het is een spaanse kolonie geweest.Santiago is een stad maar niet echt bijzonder vinden wij dan maar de mensen zijn super vriendelijk tegen ons.

Na 5 dagen zijn we vertrokken naar Isla de Pascua oftwel Rapa Nui.En het toevallige was dat we zaterdags voor pasen daarheen gingen.Het vliegtuig doet er 4.5 uur over en Lan(Chile airways)zijn de enige die dat doen.Heel veel backpackers slaan dit over omdat de vliegticket te duur is(700/800 USdollars).Maar het zat er bij ons al in(hihihi). Op Rapa Nui verbleven op een camping met uitzicht over de Pacific Ocean.Hier zaten ook wat nederlanders en een Limburger die gestrand was(limburg is geen Nederland).Hij had z'n vliegtuig gemist en zat al 6 weken op dit verlate oord(hahahaaha).We zaten dus met PASEN op Paaseiland.Wel apart!!!! Dhr Roddeveen was in 1722 op zondag 1e paasdag de eerste Europeaan en als 1e nederlander op dit eiland en noemde het Paaseiland.
Paaseliand is duur,vergeleken met het vaste land.Maar dit wisten we al van te voren.Op paaseiland hebben gemountainbiked en allerlei plekken bezocht waar de beroemde beelden staan en/of liggen.Over heuvelachtige paden hebben we dit allemaal moeten doen en soms wat geasfalteerd.Het was natuurlijk weer eens bloedheet weer maar wat moet je anders...voor je tentje zitten en zweten!? Nu zien we wat van het eiland. Het is heel erg bijzonder allemaal als je de beelden ziet staan of ziet liggen.Ze hebben ook overal theorieën voor hetgene wat er gebeurd is met het volk wat op paaseiland leefden.De ene zegt oorlog en de ander zegt weer een ziekte(de pest),niemand weet het,denken wij.
Hoe ze het hebben geflikt,die gasten,het verplaatsen van die beelden naar de kust(van Rano Raraku)is voor velen een vraagteken.Want die beelden zijn onmens zwaar en groot dus...hoe...??

Ook hebben we een vulkaan beklommen,vulkaan Rano Kau,410 mtr hoog.Met daarin meertjes en erop Orongo Village.Spectaculair uitzicht van de vulkaan richting zee en Paaseiland.
Paaseiland is ook een van de eilanden van de wereld die het eenzaamste/verst van de bewoonde wereld is,er is nog een eilandje maar die weten we niet(hihi).Dat vonden we wel apart want dat maak je niet vaak mee.
Paaseiland kun je in 3/4 dagen doen als je het wil bezoeken dus....

Zaterdag a.s. gaan we naar Patagonia(het zuiden)voor bijna 4 weken en daar horen jullie meer van.

Groetjes van ons.

kerkkerk
kerk

Ze zijn erg katholiek in Chili,ook met pasen zagen we een optocht met zang!
plein in Santiago.plein in Santiago.
plein in Santiago.

Nu was het stil want het was goede vrijdag en iedereen was vrij en alles was gesloten.
In onze straat 'Londres'.In onze straat 'Londres'.
In onze straat 'Londres'.

Hier in dit huis zijn in de Pinochet tijdperk(17jaar)mensen gemarteld en vermoord.Daarom doen ze elke donderdag een avondwake.Je ziet ook vele leuzen staan en foto's van de zgn.vermisten.
Camping op Paaseiland.Camping op Paaseiland.
Camping op Paaseiland.

Overdag was het weer 34 graden maar wel met een beetje wind.Uitzicht over de Pacific Ocean.
Mountainbiken op Paaseiland.Mountainbiken op Paaseiland.
Mountainbiken op Paaseiland.

Zo hebben we paaseiland een beetje bekeken.Dat gele stippie is Liza.Het was keihard werken op de fiets en na die tocht hebben we een zadelpijn gehad van hier tot Lutjebroek!
Liggende beelden oftewel Moai's.Liggende beelden oftewel Moai's.
Liggende beelden oftewel Moai's.

Dit is door een tsunami gekomen van de jaren 60 niet door een revaliserende stam.
Rano Raraku.Rano Raraku.
Rano Raraku.

Hier is de geboorte van de beelden(Moai).Vanuit de gesteente worden de beelden gemaakt.
Ahu Tongariki.Ahu Tongariki.
Ahu Tongariki.

Hier staan 15 beelden waar een paar van die beelden door de tsunami in land zijn weggespoeld maar door japanners weer zijn teruggezet(1990).

27th March 2008

dat is snel weer bericht van jullie tof
Het kan niet op hè Piërre en Liza wat een prachtige foto`s en een grote Hotelkamer nou dat is alle machtig prachtig En zo te zien erg warm want het overhemppie is wel erg nat maar dat droogd ook zo weer hè wat een reis hebben jullie weer achter de rug maar jullie beleven heel veel zo. Maar hier is het weer van de rel want met de Pasen hadden we een dik pak sneeuw dus dat is weer eens wat anders als een witte kerst Maar het was gezellig lekker eten en tweede Paasdag nog even naar de Kermis even met de schuiver waar we munten in moesten gooien en weer aardig wat punten hadden verzameld waar we iets leuks voor konden uit zoeken ach ja dat is leuk.. wij wensen jullie veel plezier en een goede reis met de groetjes van Ad en Frieda
27th March 2008

Paaseiland
Blijft machtig mooie om foto's van de beelden te zien. Mijn bezoek aan Paaseiland was ook aardig prijzig. Wilde het zeker een keer gezien hebben. Route naar de vulkaan is geen pretje. Ik met groep per bus naar boven gereden. Sommige personen kwamen erg witjes uit de bus bij aankomt krater. Jullie hebben dus goed weer gehad op het eiland. Natuur zuid Chile schijnt geweldig te zijn. Al de lokale drank (pisco) gedronken!!!!!!!
28th March 2008

pasen op paaseiland
Fantastische reisverhalen en wat apart, pasen op paaseiland. Geniet to the max. De levensgenieters
28th March 2008

globetrotters
heee alletwee, wow ik hier wil ik ook wel heen,skitterend,jullie hebben ook cotinu de zomer in jullie kont,grrrr,wij vanaf Zaterdagnacht,hihihi,telkens sneeuw,en dan weer regen,balletentgevoel, ja die beelden, vroeger waren ze sterk,net als de hunnebeddentillers,hahahaha,nou het is een pracht mail, en toppieplaatjes thanks, groetjes en liefs,dirk yvon an boef en buuf riet,doeiiiiiiiiiiiiiii
31st March 2008

Ik volg jullie al heel lang
Ha Pierre en Liza, Via Isabella heb ik toegang gekregen tot jullie Travelblog. Wat een prachtige reizen maken jullie. Ben zelf net in Maleisisch Borneo geweest en net jullie foto's van Sepilok nog even bekeken. Het is allemaal prachtig en ook de andere foto's en verhalen. Nog veel plezier en goede reis, nog vijf hele maanden te gaan. Volgens mij lopen jullie direct van de aarbol af. Want er is een einde! Groetjes, Trix
18th April 2008

hallo liza en pierre,heb vandaag jullie gehele reisverslag tot nu toe gelezen.hoorde van dirk(bij scherpenzeel) hoe ik die blog kon vinden.leuk,heel veel komt me bekend voor.heb zelf nl 12,5jr bij shell tankers gevaren en veel van jullie plekken aangedaan.heb nog een jaar in singapore gewerkt en gewoond,leuk om dit dan zo terug te zien op jullie blog.geniet er nog van zou ik zeggen,en nog een fijne tijd gr.adri(mcdekker)

Tot: 0.087s; Tpl: 0.025s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb