Fottur i Putre

Published: August 22nd 2008

Dag 66.

I dag hadde vi bestemt oss for aa gaa en tur for aa se om kroppene var blitt vant til hoyden. Saa etter frokost la vi paa vei nedover dalen.

Da vi hadde gaatt i ca 45 minutter horte vi mye skyting, fra noe Eirik trodde var fra et automatvaapen. Vi saa ingenting, men etter litt diskusjon fram og tilbake bestemte vi oss for aa fortsette nedover mot der skytingen kom fra. Jane folte seg ganske trygg paa at hun ville bli sett i sin knallrode t-skjorte.

Da vi kom rundt en sving i dalen, viste det seg at det var politistyrken i omraadet som hadde ovelse i pistolskyting paa blink. Da de saa at vi kom, stoppet all skyting og de ventet til vi var kommet et godt stykke videre for de fortsatte ovelsen. De smilte, og hilste tilogmed pent til oss da vi passerte dem.

Vi fortsatte et stykke til nedover for vi satt oss ned og not solen og omgivelsene for vi tok samme veien tilbake.

Paa veien tilbake motte vi en gammel dame paa sikkert 70 aar og ca 140 cm hoyde, som gikk omtrent dobbelt saa fort som oss. Vi har nok litt igjen ennaa for vi helt har vendt oss til hoyden.

Vi gikk direkte til landsbyen for aa spise lunsj. Det ble dagens meny; som besto av salat til forrett, gulasj til hovedrett, og ananas med krem til dessert. Det ble tid til en liten siesta, for Jane vasket alt undertoy og sokker. paa 1,5 time var alt blitt torket i solen.

Eirik oppdaget at han var blitt solbrent paa oynene, alt det hvite i oyet var blitt "helt rodt".

Paa kvelden bestilte Marysol tur for oss til imorgen, til nasjonalparken Parque National de Lauca. Guiden skal plukke oss opp paa hostellet kl 8.30, og det skal vaere to andre med i bilen.

Paa kvelden spiste vi middag paa en annen restaurant (typisk turist-sted), maten var heller daarlig.

Nydelig blomstNydelig blomst
Nydelig blomst

Men den har smaa blader som stikker...

Tot: 0.229s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.1571s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb