Strandliv og soling

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica
December 7th 2008
Published: December 17th 2008

Nye skoNye skoNye sko

Eirik viser stolt fram de nye skoene sine.
Dag 176 - 178.

Siden vi har tenkt oss sorover i Chile, til kaldere klima - fant vi ut at vi trengte bedre skotoy, enn de sandalene vi har vasset rundt i de siste maanedene (det var kanskje ikke saa lurt av oss aa sette fra oss “fjellskoene” i La Paz allikevel. Men sko tar stor plass i sekkene og veier mye). Vi gikk de 20 min. inn til sentrum av Arica, og fant oss hvert vaart par med Cat-sko. Vi betalte ca. ¼ av prisen, enn vi hadde maatte betalt for like sko hjemme i Norge.

Lordagen og sondagen var vi noen timer paa stranden. Lordagen blaaste det saa mye at vi folte oss fullstendig sandblaast naar vi kom hjem fra stranden. Lordag ettermiddag kjopte vi bussbilletter til Santiago de Chile, med avgang mandag morgen. Bussturen skal ta 28 timer, saa vi kjopte de beste setene som var mulig aa faa (cama premium). Vi maatte ut med ca. 580 NOK p.p.

Sondag kveld laget vi fajitas paa hostellet, og delte en flaske rodvin - dette var siste dagen av “sommerferien” vaar, med strandliv og soling i Arica og Putre. Paa kvelden pakket vi nok en gang sekkene vaare. Vi er blitt ganske rutinert paa pakking av sekker, saa det tar ikke lange tiden!

18th December 2008

28 timer på buss???? Imponerende - men må man så må man:) Slitan med nye sko - kjempe fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!! Men hvor blir det av speedo-bildene da???????? ;) Stor klem til begge!

Tot: 0.125s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0683s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1018.1kb