Dag 19: Pucon - vulkaan Villarrica

Chile's flag
South America » Chile » Araucanía » Villarrica Volcano
September 5th 2008
Published: September 13th 2008

Op naar de vulkaan Villarrica! Na een stuk in het nationaal park te hebben gereden staan we midden in de sneeuw… sneeuwballen gooien! We rijden nog een stukje door en dan ineens…. Vliegt daar een condor! Geweldig mooi om te zien, zeker met de vulkaan op de achtergrond…
We gaan weer terug, we beklimmen de vulkaan niet (hadden we om half 6 vanmorgen weg moeten gaan…) maar we hebben toch zeker een paar mooie plaatjes van de vulkaan (die dus rookt…)
We gaan dus terug, naar Pucon en lopen langs de winkeltjes totdat het tijd is om te lunchen.
Na de lunch besluiten we naar Lago Caburgua te gaan. Hier is het echt ‘winterseizoen’: er is niemand te bekennen… Het water van het meer staat trouwens wel heel hoog, zo hoog dat het strandje onder water staat…
Als toetje van onze rondtour gaan we nog naar Salto Los Copihues. Maar voordat we daar zijn… over smalle grindweggetjes totdat we bij een hekje zijn, dat dient als ingang… en dan nog de afdaling naar het uitzichtspunt… steile ‘trappetjes’ die bijna verrot zijn… maar dan zien en horen we toch de waterval…
Op de terugweg naar ons hotel even een tussenstop maken bij de supermarkt voor tapas en dan door naar het hotel, waar we de open haard (op onze kamer…) aansteken en nog een flesje wijn openmaken, waar we van genieten samen met de tapas.

Lonely planet:
Parque Nacional Villarrica: This national park is one of the most popular parks in the country because of its glorious mix of volcanoes and lakes. Its proximity to Pucon, with all of the town’s tourism infrastructure, als makes Villarrica an unusually accessible park for everyone from bus trippers and people who have never seen snow before to climbers, skiers and hardcore hikers.
The highlights of the park are the three volcanoes: 2847m Villarrica, 2360m Quetrupillan and, along the Argentine border, a section of 3746m Lanin.

Tot: 0.215s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 66; dbt: 0.131s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb