KÖPRÜYÜ GEÇTİN Mİ BREZİLYA ...


Advertisement
Brazil's flag
South America » Brazil » São Paulo » São Paulo
March 7th 2018
Published: June 2nd 2018
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

IGUAÇU-SAO PAULO


GÜN 34 07 MART ÇARŞAMBA:

Sabah rahatça hazırlandım..

Kahvaltıdan hemen sonra "Alexandro" geldi..Alexandro otel sahibinin kankası..

Dün ,kendisinden, beni Brezilya’da "Iguaçu" havaalanına bırakacak bir taksi ayarlamasını rica ettim.

Şimdi her halde bir durum açıklamasına ihtiyaç var ..

Daha önce yazdım

Bulunduğumuz yer Arjantin’de "Puerto Iguazu" .

Puerto, liman demek… tabi nehir kıyısında ne limanı gibi sorular takılılıyor aklımıza…

Şimdi bu nehrin karşısı, Brezilya ve oradaki kasabanın adı "Foz de Iguaçu"..

Aman, "Iguazu" ile "Iguaçu" ’yu sakın karıştırmayın.

Kısaca anlatayım ..

İstanbul’da Buenos Aires’ten, Iguazu şelalelerini ziyaret etmek planlarını yaparken,

bir sonraki etap olan Sao Paulo (Brezilya) durağını düşünerek, Brezilya tarafındaki Iguaçu airport’a (IGU) gitsek daha iyi olur diye düşünmüştük..

Ne var ki, Buenos Aires’ten bu alana uçmak neredeyse, okyanus geçme fiyatına denk geliyor ..

Dolayısıylaaaa, anladık ki, Arjantin Buenos Aires’ten yine Arjantin iç hatlarından ,Iguazu airport (IGR)’a uçmak çok daha hesaplı.

Zira iç hat uçuşu kabul ediliyor...


Yapılacak şey, İster Brezilya da olun ister Arjantin de ,hangisinden Iguazu’ya gitmeyi planlıyorsanız ..aynı ülkenin iç hatlarına inmeyi hedeflemelisiniz..

Ben Buenos Aires ‘ten geldiğim için Iguazu ( Arjantin ) havaalanına inmiştim..

Bugün ona çok yakın olan "Brezilya Iguaçu" havaalanına taksi ile gidiyorum..

Arjantinden nehri bir köprüden geçtiniz mi ? Brezilya Iguaçu havaalanındasınız ..

Hudut Kapısında durup, pasaporta bir mühür vurduruyorsunuz o kadar …hiç bakan ,eden yok ...soru yok ....ver elini Brezilya...


Dünya’da hangi ülke havayolu şirketine “GOL” adını verebilir ?

Evet yanılmadınız “Welcome to Brazil”

Alan küçük… dolayısıyla fazla organize olmak gibi bir gayretleri yok..

Örneğin son anda kapı değişti..

Esas dert, dilin değişmesi …artık anonsları anlayamıyorum..

Arkadaşlar da,anonsları, İngilizce vermek gibi bir sıkıntıya girmiyorlar..

Herhalde öyledir diye, “hissi kablelvuku” ve “olsa olsa metodu” ile hareket etmeye başladık..

Uçak zamanında kalktı..

Rahat bir yolculukla Sao Paulo ‘ya vardık ..

Uçak iç hatlar olduğu için herhangi bir işlem yok ..elini kolunu sallaya sallaya çıkıyorsun..

Para bozdurmam gerek ...

Acaip bir kazık yiyerek ilk yarayı aldım… ilk darbeyi savuşturdum derken,az sonra,

ikinci darbeyi, çok az bir yol için 50 Brazilian Real talep eden Otobüs şirketi indirdi..

Artık dil avantajları da kaybolduğu için, iletişim sıkıntıları perde perde üzerime gelmeye başladı..

Otobüs, dev bir terminalde bizi silkeledi..

Metro üst katlarda imiş.

Çıktık…. karine ile otelime en yakın metro istasyonunun "Armenia" olduğunu öğrendim..

Armenia’ya varınca… sora sora otelimi buldum.

Daha önce yazmıştım,kurtarıcımız fırıncı fişi..

Otelin adresini oraya yazıp gösteriyorsun..

Sonra bir hayli konuşup yardımcı olmaya çalışıyorlar..

Oralara takılmayınız….Önemli olan son hamle…

Son hamlede, kolu ne tarafı işaret ediyorsa, o tarafa gideceksiniz..

O nedenle, gevezeliğe dalıp, son hamleyi kaçırmayınız..filmi geri sarmak mümkün değil..

Oteli buldum.

Çok az İngilizce bilen bir delikanlı ile anlaşıp, penceresiz bir odayı kakalamaya çalışırken, pencereli bir odaya transfer oldum..

Bu Latin Amerika’nın penceresiz oda merakını bir türlü anlayamıyorum..

Aman Booking com’a dikkat ..

Çekinmeyiniz ve odanın penceresi var mı? diye sorunuz..

Bayağı yağmur yağıyor ama benim likit gereksinimlerini karşılamak için mutlaka bir market yapmam gerek..

Su ve meyve sularımı aldım.

Baktım çok yağmur yağıyor ….belki akşam yemek için çıkamayabilirim düşüncesi ile biraz kayıntı aldım..

Odada yedim ..

TV izlerken uykuya dalmışım..

TV Portekizce ama diziler yabancı değil..

Kıvanç Tatlıtuğ, maşallah Portekizceyi de bükmüş…helal olsun..

İnternet çok az çalışıyor..

Koca günü yollarda geçirdik…gelmeden önce ispanyolcama güvenip "canım idare ederiz" diye düşünüyordum...

Aman bu hataya düşmeyiniz ...söylediklerini kapik anlamıyorum... işin kötüsü çağrışım da yapamıyorum...zor işmiş be yahu...tabutta rövöşata gibi bir şey ...


Günün görseli aşağıda :







Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb