Aurinkoa Floripassa

South America » Brazil » Santa Catarina » Florianópolis
January 8th 2007
Published: January 12th 2007

Florianopolikseen (Santa Catarinan pääkaupunki) saavuttuamme tapasimme aussi-pariskunnan (Dan & Sarah), joilla oli sama määränpää kuin meillä eli Barra Da Lagoa, kalastajakylä, joka sijaitsee Santa Catarinan saaren itäpuolella. Parin paikallisbussin jälkeen pääsimme perille. Meillä ei ollut mitään huonevarauksia mihinkään, joten kun he kertoivat paikasta jota oli kehuttu todella paljon, päätimme seurata heitä.

Päädyimme rentoon Bacbackers-hostelliin, josta saimme kahdeksan hengen dormista kerrossängyn erittäin hyvään hintaan (35realia=n.14€/lärvi/yö), joten ei tarvinnut lähteä pidemmälle etsimään toista paikkaa. Hostelli oli todella hyvillä paikoilla, koska se sijaitsi beachin välittömässä läheisyydessä. Samana iltana kuin saavuimme, oli barbeque-illallinen. Syötiin enemmän kuin tarpeeksi. Bileissä oli myös brasilialainen livebändi, joka soitti soul/sambamusiikkia. Jutskailtiin ensin muutamien aussien kanssa, mutta kun ne rupes vertailee aaltojen kokoja surffaamisessa, me suomalaiset snoukkaajat tipahdettiin kärryiltä. Muutaman oluen jälkeen olikin sitten jo nukkumaanmenoaika.

Seuraava päivä nautiskeltiin ensimmäisestä sateettomasta päivästä biitsillä ja käytiin uimassa (oltiin siellä ehkä korkeintaan 30min matka mukaan laskettuna, kunnes nahka alkoi palaa). Käveltiin ympäri kylää ja ihmeteltiin maailman menoa. Löydettiin samalla paikka, josta tuli meidän lounas-kantis. Sieltä saatiin kummankin safkat ja juomat yhteensä viiteen euroon, eli ei kovin tyyristä.

Illalla käytiin syömässä hostellin suosittelemassa paikassa. Kertoivat, että annokset olisivat riittoisia. Juup, oli ne! Tilattiin katkarapu/kala-ateria kahdelle ja ensiksi pöytään ilmestyi salaatti, joka oli ihan normikoko kahdelle. Pääruoka olikin sitten hieman kattavampi: kolme lautasellista erilaisia katkarapuja (n.20 katkarapua/lautanen), kaksi lautasellista kalaa sekä lautaselliset riisiä ja ranskiksia. Oli siinä puputtamista ja saatiinkin näistä vain murto-osa tuhottua.

Aamulla Tomi heräsi omaan sisäiseen herätyskelloonsa 6:15 ja herätti Katjan sitten tuntia myöhemmin. Ja jotta emme enää jäisi ulos muiden backpackerien jutusteluista, marssittiin surffikurssille. Oli ihan älyttömän mageeta!! Surffiopena toimi Luciano niminen kaveri, joka oli ihan pätevä touhussaan. Molempien surffaukset menivät mainiosti. Katjaa hän kehui ammattilaiseksi ja Tomin surffausta hän kuvaili ”fucking greatiksi”. Katja innostui surffaamisesta oikein toden teolla, joten surffausta tulee olemaan tiedossa myös muissa maissa (toivottavasti meidän skandinaaviset nahat vain kestäis tota aurinkoa sen verran, että vedessä vois olla enemmänkin kuin tunnin päivässä). Surffauksen jälkeen aamupalat hetulaan ja lähdettiin potkimaan palloa joen toisella puolella olevalle rantafutiskentälle. Aurinko alkoi paistamaan, joten siinä kuumudessa jaksettiin potkia joku 15min. Oli muuten meillä ”vanhoilla” palloilijoilla vielä taidot hallussa ja brassit katteli meidän kikkailua kadehtien vierestä 😉. Käytiin vielä rannassa aaltojen höykyteltävinä ennen illan sapuskoja hostellilla.

Seuravana aamuna päätettiin jatkaa matkaa. Ilha de Santa Catarinalla olisi varmaan paljon nähtävää ja tehtävää, mutta aurinkokiintiö on taas tilapäisesti täynnä, joten matka saa jatkua. Oltaisiin vielä haluttu käydä sukeltamassa, mutta koska paikallisesta
Katja sillallaKatja sillallaKatja sillalla

Se mustapaitainen lahtemassa lenkille. Olisin itse lahtenyt mukaan, mutta jonkunhan se kuva pitaa ottaa..
sukelluslafkasta ei tullut e-mailia takasin, päätettiin passata. Viestissä kysyttiin osaako ne hablata englantia, ilmeisesti ei.. Edellisistä sukelluksista kummallakin on jo pari vuotta, joten pieni kertaus-kurssi vois olla kohdillaan. Siihen ei riitä portugalia vääntävä divemasteri, joka vilauttelee peukkua vähän väliä.

Bussihyppelyn jälkeen päästiin takaisin Florianopolikseen. Sieltä buukattiin bussi kohti Foz De Iguacua. Mukava 14 tunnin bussimatka siis edessä..

15th January 2007

Voi vitja! Nyt käy kattex =) Täällä on porukka surffannu talvimyrskyssä - no tyyntä taas. Hyvää matskuu - keep it coming! Onx Linkku tarpeeks valkosii t-paitoi messissä? Niitä ku ei oo ikinä tarpeeksi ;)
17th January 2007

Tere
Mitäs kirjoja Katja olet pakannut mukaan?

Tot: 0.17s; Tpl: 0.018s; cc: 16; qc: 78; dbt: 0.1212s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb