Rio de Janeiro

South America » Brazil » Rio de Janeiro
November 26th 2013
Published: November 26th 2013

Rio i regn, regn og regn !

Rio var beskidt, fattigt, livlig og utrolig charmerende - kort sagt et kæmpe paradoks. Hvordan Brasilien overhovedet skal kunne organisere og være klar til både fodbold WM i 2014 og OL i 2016 må stå hen i det uvisse - for her hersker pt mest skrald, kaos og fest og farver. Her er "laid back" paa den store klinge !

Vi boede i et skønt pensionat med udsigt til byen med skyskraber og en meget moderne kirke som skiftede farve om natten - vi oplevede en messe om søndagen - fantastisk - "Hansi Hinterser" har ikke levet forgaves. Kvarter mindede en del om Berlin og vi fik naturligvis straks lyst til at flytte ned og resturere en af de smukke gamle villaer !

Var på tur i den største "farvela" i Rio - Saa ubegribeligt fattigt - tuberkolose og alt for mange børnefødsler - mennesker der lever i skit, uden vand og kloakering. 742 Favelaer i Rio men kun 37 under politi kontrol - skræmmende!!!

Seværdigheder så smukke og ubegribelige - Cristus som er verdens største Art Deco figur - forstår på en måde godt hvorfor de har så meget brug for ham!

Byen med dens gamle arketiktur fra Århundredskiftet side om side med moderne skyskraper - Street art også af den hellige jomfru. Fantastiske strande, med bilfri søndage, hvor folk cykler, skater, ruller, går - nyder og slapper af............

Rio har alt - vi ser frem til at genopleve i solskin.....På gensyn.

Tot: 0.047s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0279s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb