Perilla!

June 3rd 2006
Published: June 3rd 2006

Riossa ollaan! (Nyt voi siis lakata huolehtimasta...) 😊

22 tunnin matkustamisen jalkeen on silmat ristissa, otsa hiessa ja muutenkin muistuu jo mieleen miten seuraavat kuukaudet tulemme viettamaan...

Matka meni mukavasti ja yllattaen jopa Hannu sai nukuttua koneessa muutaman tunnin sikeasti kuin pikkulapsi. Rion kentalla olikin sitten jo heti aistittavissa Etela-Amerikkalainen mañjana meininki: ensimmaiseksi sen huomasi "aivan-jarjettoman-hitaasti" kulkevasta matkatavarahihnasta.

Seuraava kosketus kulttuuriin olikin sitten jonotus tulliin...jono meni etanan nopeudella eteenpain kun ihmisia oli jonossa "vain" noin 50 metria, mutta kummasti tuli jonoon vauhtia, kun alkoi ihmisia olemaan jonossa toistasataa metria...aikaahan siina paloi, mutta ei se haittaa kun kerran olleaan matkalla eika lomalla... 😊

Kentalla meita oli vastassa oikein mukava Octavio ja saimme kiertoajelun samaan hintaan matkalla hostelliin. Stone of a beach hostelli tuo valitettavan elavasti mieleen Tunisian homehotellin, mutta toisaalta eipa taalla Chanel 5 tuoksu kaduillakaan. 😊 Viela ei kaupunkia osaa hahmottaa, mutta monta hienoa paikkaa on varmasti nahtavana. Ei tarvita enaa kuin portugalin kielen kurssi etta saamme niska-otteen pankkiautomaatista.

Kello on taalla 6 tuntia Suomen aikaa jaljessa, joten nyt kun me elamme jo puoltapaivaa ja haikailemme lounaan peraan, kompivat muut hostellin asukit Copacana beachilla vasta sangyistaan. Eilen on kuulema ollut bileet ja voi olla etta saamme ensi yona univelkaa tuplasti lisaa jos 18 hengen dorm-kaverimme ovat viela juhla tuulella.

Olemme varanneet hostellistamme jo Suomessa 3 yoksi majapaikan, mutta katsotaan nyt kuinka kauan taalla viihdymme. Taksin ikkunasta nakyivat sokeritoppavuoren huiput ja kristus-patsas ja lukematon maara jalkapallokenttia. Tietysti kun Brasiliassa ollaan.

Laitamme lisaa uutisia ja kuvia jahka saamme aivomme ja jalkamme yhteistyohon. 😊

Siihen saakka "Oi" (Hei) ja terveisia kaikille. Meilla on tunnelma korkealla ja onnellinen olo siita, etta matkamme on vihdoin alkanut!

4th June 2006

Hienoa!
Hienoa, että pääsitte vihdoin perille ja matkan makuun! Kuullostaa aivan upealta maisemat siellä. Meillä (tai siis minulla) on jo perhosia vatsassa oman matkan lähestyessä... Totuus alkoi iskeä kun pedanttina halusin kirjoittaa matkamme puhtaaksi paperille, että tiedän missä mennään ja milloin. Kaikkein eniten jännittää nuo lennot (varsinkin paikalliset) mutta ei kai auta, jos haluaa matkata... Koitamme päästä koneelle näkemään teidänkin matkan etenemistä ja laittamaan kuulumisia. Pitäkää hauskaa! Tiina ja Kari
5th June 2006

kesäaamu
Oli mukavaa saada terveiset sieltä kaukaa. Tuntui hyvältä kuulla matkanne sujuneen kohtalaisen hyvin. Täydellistä on varmaan turha odottaakkaan. Täällä Iisalmessa aamu on maanantai aamu on aurinkoinen, mutta viileä. Ajatuksissa matkaamme Teidän mukananne "sokeritoppavuorelle", patikoiden rinnettä ylös. Toivottavasti näkymät ovat vaivan arvoiset. Helsingissä olimme pyöräretkellä lasten kanssa. Sielläkin on kauniita puistoja ja lammikoineen kun vain löytää ne. Lapset pitivät liikkeellä lauantain, kun hankimme retkivarusteita kesäleiriä varten. Olimme kotona vasta myöhään sunnuntaina, joten vastaaminen meni vähän pitkälle. Hyvää onnea jatkossakin Hanna ja Hannu! äiti ja isä

Tot: 0.231s; Tpl: 0.019s; cc: 16; qc: 76; dbt: 0.1137s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb