Sol, strand. mikroskopiske bikiniar, favelaer og fotballgalskap. WE <3 RIO!

Published: May 1st 2009

Maracanã
Paa foerehand, beklagar eg rotete innlegg med mest sannsynleg ein droess teite skrivefeil, men no vart det pluttselig hektisk her. Vi har eit fly vi skal naa! 😉

It´s the final countdooooown!! 😊

No er det i foelge mi hauderekning omlag 4 timar til vi sit paa flyet i retning NOOOORGE!!!
Ein smule vemodig, men aller mest gledar vi oss til aa komme heim no.

No har vi vore i Rio i over to veker, og her har vi virkeleg kosa oss. For ein kul by!! Jada, eg veit at eg alltid seier det. Men aerlig talt, heilt vannvittig bra by!

Eg veit dokke ventar i spenning paa den endelige palleplasseringa, og her har dokke den:

1. New York
2. Rio de Janeiro
3. Buenos Aires

Buenos Aires maatte nok sjaa seg slaatt av naboen i oest.

Kva har Rio som BA ikkje har?

1. Nydelege strender
2. Damer i mikroskopiske bikiniar (Arild sitt mest tungtvegande argument)
3. Menn i stringtruser og sololje (Jorunn sitt mest tungtvegande argument)

Det var vel eigentleg nok faar aa slaa BA grundig. Vi maa seie at kombinasjonen av storbyferie og strandliv er virkelig fantastisk. I love it!!

Litt om det vi har sysla med i Rio.

Leilighet

Vi fikk eit stalltips fraa min kjaere bror om at i Rio burde vi leige leilighet paa Copacabana. Sidan han er ein meget vis mann, saa gjorde vi akkurat dette.
Foerste natta budde vi paa eit hostell som heiter Che Lagarto. Det er eit veldig ¨kult¨ hostell som alltid er fullt og der det alltid skjer noko. Fest kvar kveld, fleire utflukter per dag osv. Vi for i alle fall til dette og var heldige og fekk eit dobbeltrom. Heldige og heldige, fru Blom. Over 450 NOK betalte vi. For hostell!! Ekstremt dyrt. Men det skal seiast at rommet var kjempefint med eit flott bad, saa det var nesten som aa bu paa hotellet. Men vi hadde nok flytta ut dagen etterpaa uansett om det hadde ordna seg med leilighet eller ikkje.
Anyway, vi tok kontakt med Copacabana Holidays (http://www.copacabanaholiday.com.br/) som vi fann paa nettet. Dei har mange leiligheter til fornuftige prisar. Maa jo saerlig vere genialt om ein er mange ilag som skal bu i Rio aa leige leilighet! Vi maila med dei, for til kontoret deira, prata med ein hyggeleg fyr, saa viste han oss tre leiligheter som var rimelege og i det omraadet i Copacabana som vi ville bu. Vi likte alle tre og endte opp med den billigaste, sidan den hadde vaskemaskin, kabelTV og masse kjoekkenutstyr. Kosta cirka 285 NOK per natt.
Vi har storkosa oss der! Kjempeherlig aa ha ein eigen plass igjen, utan aa ta hensyn til braakete gjestar, resepsjonsfolk o.l. Og saerlig TV-slaven Jorunn var i himmelen over aa faa sjaa Frustrerte Fruer, Greys Anatomy, Privat Praksis, Kongen av Queens, Seinfeld, Sex and the City, Friends og andre godsaker paa seine kveldar. Fabelaktig.
Var nesten litt trist aa levere fraa seg noeklane til leiligheta tidligare idag...

Strandliv

Hovudattraksjonen i Rio er vel utvilsomt strendene. Aa ligge paa stranda og gloette paa folk bak solbrillene (eller evt glane openlyst som vi stort sett gjer), er ein variant for sightseeing vi likar veldig godt. Og vi skal love dokke at det er mykje rart aa sjaa. Hovudregelen innan mote er i alle fall ¨less iss more¨. Den regelen foel baade menn og kvinner i alle vektklasser. Vi er til tider foundra over at ein ikkje ser igjen bikinitrusa inne i alle valkane, men ein

Leiligheta vaar
maa nesten anta at den er der ein stad. Det er ikkje vanleg med topplaus soling i Rio, saa istaden har damene paa seg bikinioverdelar som akkurat dekker det mest essensielle. Og medan eg stressar verre med aa skifte bikinitoppar for aa unngaa store skiller, saa gjer damene her det motsatte. Det er veeeeldig viktig aa passe paa at stroppa er akkurat paa millimeteren der den skal vere saann at skillet blir skikkelig markant. Naar det gjeld herremenna er det mykje truser ute og gaar. Shorts er ikkje saa pop, truse er desto meir pop. Ein del stringtruser, men (heldigvis) er det ikkje like mange menn som damer som vel dette plagget. Dei som gjer det er mykje flotte, strame karar som steiker seg godt i sololje. Greit nok aa kike litt paa saann for underhaldning, men ikkje noko eg ville dradd med meg heim til Norge for aa helse paa ne mor.
Baade Copacabana og Ipanema er nydelige strender, virkelig flotte. Men dei kan ikkje samanliknast med f.eks Mexico mht vatnet. Det er mykje straum, store boelgjer og ikkje saa enkelt aa ta seg ein svoemmetur. Men Arild har hatt det mykje moro med boelgjesurfing. Daa dreg han med seg halve Copacabana tilbake i leiligheta, fordi han slaar haudet nedi sandbotnen. Eg ser ikkje heilt sjarmen med det, men eg har vel feil kjoenn.
(For dokke som lurer, saa har Arild faatt seg ei flott stringtruse i Brasil sine fargar. Han kan tillate seg det med den haarmanken syns han. Og eg klagar ikkje, daa han ser alldeles smashing ut i den.)
Ellers er det eit visst system over kor hen paa stranda ein boer ligge. Paa Ipanema ligg dei vakre, rike og vellykka paa post 8 f.eks. Medan homsane ligg mellom regnbueflagga. Surferane har sitt omraade, familiefolk sitt og blabla.
Vi har funne vaart omraade paa Copacabana, og det er blant ¨ymse rare lokale folk, solbrente turistar og prostituerte som er ute etter dei solbrente turistane¨. Vi skal ikkje paastaa at vi merka saa mykje til desse inndelingane, men. Vi fann oss ein favorittplass der vi leigte stolar hos Alan. Han vinka og smilte som om vi var gamle vennar kvar gong han saag oss. Sidan vi ikkje har saa mange vennar i Rio saa skal det ikkje meir til for aa lure oss. Vi var med andre ord trofaste mot Alan.

Fotballkamp paa Maracanã

Kaare og Jorunn

Vi hadde veldig lyst aa faa med oss ein fotballkamp paa verdens stoerste stadion. Foerste soendagen vi var i Rio var det finale mellom to lokale lag Flamengo og Botafogo. Sidan dette var storkamp var billettane utsolgt for lenge sidan. Men vi tok turen til stadion, vart med ein gong huka tak i av ein stor, skummel neger som tydelegvis hadde billettar han ville selge oss. Det var veldig hysj hysj heile greia. Han ga oss bilettane, saa gikk vi ved siden av kvarandre utan aa nemne dei noko meir, han ville ikkje diskutere pris eller noko. Det var ikkje saa rart, for medan vi gjekk passerte vi ein annan svarteboershai som hadde blitt tatt av politiet. Saag ikkje ut som noka kjekk skjebne. Naar vi var godt forbi dei og komt til inngangen vaar sa negeren vaar at han skulle ha 50R for kvar bilett. Det er cirka 150 NOK. Dette er vel cirka tredobbelte av vanleg pris, pluss at det kunne vere tullebillettar han hadde klipt ut av Donald for alt vi visste. Men vi tok sjansen og bladde opp. Og det har vi ikkje angra paa. Vi kom oss inn utan problem og fann oss to seter

Sukkertoppen
midt iblant dei elleville Flamengofansa. Vi var heilt overvelga over folkemengda og stemninga der. Og det til tross for at vi satt nede. Om ein sitt oppe faar ein mykje betre foelelse av kor mange folk som er samla.
Forresten, naar eg skriv at vi fann oss to seter, saa er det ikkje seter vi brukte til aa sitte paa. Daa hadde vi nemlig ikkje sett nokon ting. Alle som ein stod paa seta sine heile kampen gjennom. Vi laerte oss Flamengosangen og heia og styrte paa, som om det skulle ha vore Heggjabygda IL som kava utpaa der. Heilt fantastisk! Naar laget vaart scora stod stemninga i taket, det var virkelig heilt villt!
Og jada, vi vann!!

FLAMENGO 1-0 BOTAFOGO

Yeeeaaaah!! Hurraaaa! 😉

Det var over 83 000 tilskodarar, saa det seier seg vel sjoelv at det var vill stemning.

Etterpaa var vi raske og hoppa inn i ein taxi. Vi har hoeyrt litt for mykje om galne fotballfans, slosting etter kampar, skyting osv, saa vi fann ut at det var best aa stikke. Vel tilbake i Copacabana var det ogsaa god stemning! I alle fall blant alle i drakter med raude og svarte striper

Sukkertoppen
😉

Kaare og Sukkertoppen

Cristo Redentor, Christ the Redeemer eller Kaare, som vi kallar han. Kjaert barn har mange navn. Vi maatte sjeolvsagt sjekke ut han karen som ravar hoegt over byen og faar med seg alt som skjer.
Sjoelve statua er 30 meter hoeg, og den staar paa ein topp som er 700 meter.
Tjukt i turistar, flott utsikt og vi fikk tatt det obligatoriske ¨ut med armane og herm etter Kaare¨- bildet.
Been there, done that.

Sukkertoppen, ogsaa kjent som Pão de Açúcar eller Sugarloaf, er ein annan topp som er obligatorisk aa sjekke ut medan ein er i Rio.
Denne er 300 meter over havet, har enda bedre utsikt og omlag like mange turistar.
Been there, done that.

Favelatur

Igaar tok vi ein organisert tur der ein faar besoeke to favelaer, og det var veldig interessant. Dokke har kanskje sett City of God? Vel, vaar opplevelse og vaart inntrykk av favelaene var ikkje fullt saa dramatisk.
I Rio er det omtrent 750 favelaer og omlag 20%!a(MISSING)v befolkninga bur i ein.
Vi besoekte foerst den stoerste, som heiter Rocinha og har cirka 75 000 innbyggarar. Etterpaa besoekte vi

Kaare sett fra sukkertoppen
ein som har 1500 innbyggarar. Den heitte Villa Kanoa eller noko saant.
Kva favela har eit styresystem som er bygd opp som eit hierarki. Oeverst har ein sjefen, som blir kalla ¨droglord¨. Under han er det soldatar. Under dei igjen er det dei som sel narkotika. Og nederst er det ungar i alderen 7-14 aar som blir kalla ¨lookers¨, fordi dei foel med kva som skjer rundt om i favelaen og rapporterer til druglorden. Desse ungane doer ofte unge. Det er ikkje muleg aa komme seg utav gjengen eller begynne i vanleg arbeid, daa blir dei drept. Men det er likevel veldig attraktivt yrke for ungane. Dei tener 800 R (2400 NOK) i mnd, medan foreldra deira tener berre 435 R (1300 NOK) i mnd.
Ellers er alle favelaene styrt av tre store (og farlige) gjengar, som har delt favelaene mellom seg og er bitre fiendar. Det er ogsaa i favelaen all narkotikahandel i Rio foregaar. Dei rike og vellykka ungdommane i Ipanema maa til favelaer for aa kjoepe kokain.
Dette er det ¨alle¨ faar hoeyre om livet i favelaen. Men det er berre 1% av innbyggarane som har noko som helst med narkotika aa gjere. 99% er aerlege folk

Copacabana i bakgrunnen
som reiser paa jobb i byen kvar dag og bur i favelaen fordi det er billig og den einaste moglegheita dei har for aa ha sitt eige ¨hus¨.
Eg vart i alle fall veldig overraska over synet som moette meg. Ingen maskingevaer eller skumle folk, kun smilande og hyggelige folk som kunne budd kor som helst utan at eg hadde tenkt over det.
Ein veldig spennande tur i alle fall, med ein kjempeflink guide!
Tips til folk som er eller skal til Rio: http://www.favelatour.com.br/whatis_ing.htm

Yeeees! Daa trur eg at eg maa ta aa runde av. Hadde vore litt pinlig om vi ikkje naadde flyet heim fordi vi vart sittande paa nettet og skrive reisebrev. 😉
Kl.23 brasiliansk tid lettar flyet, saa tar det 11 timar til Heathrow, nokre timar venting der, 2 timar til Gardermoen og kl.20.10 imorgon norsk tid har vi norsk jord (evt asfalt, betong, fliser osv) under beina. For foerste gong paa 123 dagar.
Saa blir det ei flott helg i Oslo med bursdagsfeiring av en mann som heiter Torstein og er blitt 8 aar, kosing av tantebaby Elisa, beundring av Vegard sine vaklande skritt og generelt sosialt samvaer med mine kjaere soesken, tanteungar og andre! Vi gledar oss! 😊

Om vi har pengar til bussen kjem vi til Eid soendags kveld, viss ikkje maa vi fram med tommelen og sjaa kva tid vi er framme 😉
No er vi klare for kvardagslivet med jobbing (Arild) og eksamenslesing (Jorunn - eg er arbeidsledig, saa eg maa nesten late som eg gjer noko fornuftig eg óg).

Saa maa alle sammen huske aa svare paa lesarkonkurransen vaar foer kl.15 paa laurdag. Vi er straalande fornoegd med responsen hittil og vil ikkje roepe om nokon har svart riktig enda eller ei.

HASTA LA VISTA til alle dokke som har foelgt oss disse 4 mnd! 😊 Takk for no!!

(Kan forresten hende det kjem eit oppsummeringsinnlegg naar vi har faatt summa oss litt.)

Copacabana

Copacabana

Paa vei til Alan

Soeppelfyllinga i favelaen Rocinha.. Blir toemt tre gongar om dagen

1st May 2009

Vil, vil, men får det ikke til.
Å herregud no fikk eg lyst te Copacabaaaaana:) Store herlige bølge å leike seg i + halvnakne deilige og lettkledde menn. Kan ei jente be om so mykje meir? NEPPE!!! Eg håpe forresten at dokke fant ei sånn rosa bikinistring te Olav som han kan briefe me på stranda i sommar:)

Tot: 0.119s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb