Paratiisin katveessa

June 10th 2006
Published: June 10th 2006

Ilha Granden satamaIlha Granden satamaIlha Granden satama

Talta "oma" pieni paratiisisaaremme naytti saapuessamme sen satamaan.
Rio jai eilen taakse ja nousimme hyvin ilmastoituun linja-autoon kohteenamme Ilha Granden saari muutaman tunnin paassa Rion melusta. Kaupungista ulosajaminen kesti yllattavan kauan, lahes tunnin, mutta sen jalkeen saimme nauttia vihreasta maisemasta ja ilmastoinnista, joka naissa lampotiloissa on ehdoton plussa. Rio ei varsinaisesti tuntunut meidan kahden paikalta, haju oli ajoittain tyrmaava, melu kamala ja ihmiset kavelivat paalle kaduilla. Myos se, etta olo oli jonkin verran turvaton koko ajan, ei helpottanut kaupunkiin ihastumista. Mutta kaiken taman jalkeenkin, olemme kokemuksesta iloisia ja saimmehan kokeilla Riossa hienoa asioita ja nahda upeita maisemia.

Bussin jalkeen paasimme viela venematkalle, jonka aikana ehdimme jo saada esimakua millaiseen paratiisiin oikeastaan olimmekaan matkalla. Rantaan astuttua tuli heti tunne, etta taalta ei ole kiire mihinkaan.

Loysimme sattumalta majapaikaksemme Pousada D'Pillellin, jonka takapihan aamiaisalueesta palmujen katveessa ja huoneesta avautuvasta vuorinakoalasta laitamme tanne kuvia myohemmin. Voimme vain hyvin nukutun yon jalkeen todeta, etta meilla kavi mieleton maiha.

Hanna on villiintynyt reissussa taytellisesti....nyt se meni varaamaan itelleen sukelluskursiin, joten nauttinemme tasta paratiisista ainakin nelja paivaa. Nyt on vain toiveissa, etta naemme sukelluksiemme aikana kilppareita, pullonokkadelfiineita ja toivottavasti muutamia teravahampaisia haita... 😊

Taalla on yhteydet hieman kortilla, joten jos meista ei kuulu mitaan muutamaan paivaan niin olemme ajautuneet virran vietaviksi
Ilha Granden rantaviivaaIlha Granden rantaviivaaIlha Granden rantaviivaa

Tassa kuvaa saaren suurimman kylan rannasta. Eri rantoja oli eri puolilla saarta kymmenittain - muutaman kymmenen minuutin kavelymatkan paassa sai jo koko rannan itselleen.
ja omaksuneet taytellisesti paikallisen mañana meiningin nauttiessamme (ja ruskettuessamme +30 asteen helteessa) biitsilla caipirinhojamme (=paikallinen kossu).

Hannalle tama paikka tarjoaa myos seuraavanlaisen ilonaiheen: taalla on jaatelokiskoja, joista saa ostaa erilaisia jaateloita kuppiin ja maksaa kilohinnalla. Ja mina hauskinta, niin eilisella iltakavelyllamme tormasimme kylttiin Finlandeses Jaatelo! Taydellisesti a:n pisteilla ja kaikilla! Joku maanmies on perustanut Brasiliaan suomalaisen jaatelotehtaan. Antaa siis Valion myyda jaatelonsa muille maille: Brasiliassa saa suomalaista guava-jatskia! 😊

Pousada D'Pillelin aamias"sali"Pousada D'Pillelin aamias"sali"
Pousada D'Pillelin aamias"sali"

Aamukahvi maistuu palmujen keskella ja lintujen viserryksessa paremmalta - vaikka itse kahvi ei Suomen veroista olisikaan.
Hannu omassa "riippimatossaan"Hannu omassa "riippimatossaan"
Hannu omassa "riippimatossaan"

En kylla ole yhta rentoutuneeksi tuntenut oloani edes kotisohvalla kuin olen tuntenut Brasilialaisessa riippumatossa.
Hannan jaatelotaivasHannan jaatelotaivas
Hannan jaatelotaivas

Blogista tuttu kilo-jaatelobaari ja Hanna kauhan kanssa paa altaassa...

11th June 2006

paratiisi meilläkin
Vietimme Sepon päivää omassa paratiisissamme. Kesä antoi jo merkejä itsestään. Veneilimme mekin, soutaen tietenkin. Kyllä täältäkin saisi hienoja kuvia suvi-illoista, varsinkin jos voisi lähettää myös kesäyöntuoksut, käenkukunnan kera postissa Teille. On hauskaa, että Teilläkin menee lujaa ja jaksatte nauttia vielä kaikista uusista asioista- kuten Valiojäätelöstä. Sukeltakaa yhtä matkaa, niin on turvallisempaa. Jos sitä voi ylipäätään sanoa sellaiseksi. Tuttavauuksien solimisessa isojen kalojen kanssa kannattaa varmaan noudattaa suomalaista pidättyväisyyttä. Aurinkoisia kesäterveisia täältä pohjolasta. Lähdemme Roihin ensi viikonloppuna. Mökkeilyä sielläkin ja juhlimmekin vähän. äiti

Tot: 0.116s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 72; dbt: 0.0808s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb