Death Road Downhill

South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz
September 20th 2007
Published: September 20th 2007

Pohoda na asfaltke..Pohoda na asfaltke..Pohoda na asfaltke..

takto to vyzeralo na zaciatku
Na vcerajsi den budeme asi este dlho s laskou spominat. A nase zadky tiez.. Absolvovali sme downhill zjazd na bikoch z La Paz do Coroica. Napriek ocakavnym stratam sme to nakoniec prezili obaja, comu doteraz nemozeme uverit. V skupine nas bolo sedem (2ks slecna, 5ks junak) a dvaja instruktori. Jeden instruktor isiel vpredu co to dalo (a my plus dalsi dvaja sebevrahovia za nim) a druhy vzadu sprevadzal opozdilcov, teda slecny. :-) Este s nami isiel doprovodny Jeep vezuci nahradne bicykle a ine uzitocne veci, napr. banany.
Prva cast cesty, cca 30km, bola po asfaltke a nieco ako brzdy bola cira zbytocnost. Predbiehali sme v pohode auta vseho druhu a so zatatymi zubami vyberali zakruty. V tejto casti treba priznat prvenstvo Kostovi, pretoze jeho zanedbatelne vyssia vaha sa nezanedbatelne prejavila. Iginovi nepomohlo dokonca ani vynajdenie noveho sposobu sedenia na biku, pracovne nazvane "Lezim na tyci a je mi dobre"..
Druha cast zjazdu uz bola malicko adrenalinovejsia. Preslo sa na staru cestu do Coroica, ktora je z jednej strany lemovana stenou porastenou niecim, z coho by mal Tarzan radost a na druhej strane cloveka caka krasny vyhlad do nekonecnej hlbiny. Cesta je uzka, bez asfaltu, miestami zalievana vodopadmi. Jej okraj je posiaty
Zacina sa to komplikovatZacina sa to komplikovatZacina sa to komplikovat

Sudruhom z Bolivie dosiel asfalt
krizmi a instruktor si neodpustil ukazat nam kazdy zruteny autobus a kamion na ktory si spomenul.
Z povodnej domnenky, ze tu sa asi pojde pomalsie, nas rychlo vyviedli. Nasadilo sa nadherne adrenalinove tempo a stacit veducemu vypravy chcelo zablokovany pud sebazachovy a v zakrute obcas zavrete oci. Tu treba zase priznat vitazstvo Iginovi (to ako mne samozrejme), asi ze castejsie zatvaral oci. Raz sice nedobrzdil jednu zakrutu a chybali len milimetre aby nehodil drzku do dzungle, ale nakoniec len pokosil nejake zahadne tropicke byliny a obaleny blatom a listim bez zastavenia svihal dalej.. :-)
Po skonceni jazdy nas cakala zasluzena sprcha, nejake papanie a navrat do La Paz, kde sme prisli asi o osmej vecer do krasneho dazdiveho necasu. Zazitok to bol neuveritelny a mozeme kazdemu len doporucit. Keby bol cas, ideme hned zase. Aj ked to chvilkove stupanie za La Paz bolo dost traumaticky zazitok. Ono slapat na bicykli do kopca v 4km.n.m su riadne muky. Ale to co nasledovalo potom.. :-)
Dnes uz odchadzame do Copacabany, ktora lezi na brehu Titicaca. Nechytili sme turisticky bus, tak nas caka dalsi "bus normal". Este ze ma cesta len tri hodiny..

PuzzlePuzzle
Puzzle

Najdi na obrazku cestu
Romanticka vyhliadkaRomanticka vyhliadka
Romanticka vyhliadka

Kam to az mozem spadnut?
A samotny tatosA samotny tatos
A samotny tatos

tento je Igiho :-)
CestaCesta
Cesta

co dodat?

21st September 2007

s5 zivi
fuu no vidno ze veta davajte tam na seba pozor alebo len aby ste prisli domov zivi a zdravi vam hovori len velmi malo :) ale nie no vyzera to fakt uzasne len neviem ci prave ja by som sa na taketo nieco dala nahovorit - hlavne asi kvoli tomu slapaniu do kopca :o) ale ten zjazd musel byt vazne uzasny asi vam trochu zavidim :) igi inak dufam ze si v popise nic nezatajil a nedolamal si sa pri tom pade... oki tak no co povedat davajte na seba aspon pozor a dojdite zivi a ak sa bude dat tak aj zdravi :) papa
22nd September 2007

Igi je gumeny
Ja som sa ani nezrubal, len som presiel nejakym divnym krikom a vyzeral potom ako keby som vyliezol z bahenneho kupela. :-) Ale naozaj to stalo za to a aj to slapanie byt nemuselo. Kto chcel, mohol sa ten kusok odviezt Jeepom.. :-)

Tot: 0.137s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.107s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb